آیا هدف طرف شما ازدواج است یا دوستی

آیا هدف طرف شما ازدواج است یا دوستی

همان هایی که در یک نگاه عاشق می شوند با همان یک نگاهشان طرف را درگیر یک رابطه عاشقانه و عاطفی می‌کنند اما در یک رابطه عاطفی از آنجا که دختران سرشار از احساسات هستند به راحتی به وعده و وعیدهای پسران گوش می دهند و ممکن است سالهای سال درگیر یک رابطه ی عاطفی شوند اما واقعیت این است که در اکثر مواقع پسرانی که شرایط ازدواج را ندارند از طریق روابط آزاد ، پنهانی و احساسی با عواطف یک دختر بازی می کنند و مایلند این خلاء را با یک رابطه دوستانه پر کنند و برای ادامه ی رابطه از دادن قول ازدواج هم ابایی ندارند. این پسرها هر روز یک بهانه برای علنی کردن رابطه دارند و امروز و فردا می کند: درسم تمام شود، سربازی بروم، کار پیدا کنم، پس انداز داشته باشم، موافقت خانواده را جلب کنم و ... آنها نمی دانند که دوستت دارم های بی ریشه چه بر سر یک دختر می آورد! و چه فرصت های ازدواجی را از آنان می‌گیرد...

زمان ازدواج دختران و پسران متفاوت است و دختران با عبور از یک محدوده ی سنی شانس کمتری برای ازدواج موفق پیدا می کنند. اگر واقعا قصد ازدواج دارید برای آن زمان تعیین کنید و هر چه سریع تر با خانوادتان صحبت کنید تا با دختر مورد علاقه شما آشنا شود و از طریق رسمی به خواستگاری بروند و اگر قصد ازدواج ندارید بینِ زمین و آسمان نگه ندارید آنکه جانش برایتان در می رود را ...گاهی خط کش و میزان بگذارید ،زاویه‌ها و گوشه های گفتار و رفتارتان را اندازه بگیرید...

دختران : کمی تامل

برخی دختران با وجود احساساتی که دارند اما گاهی از طولانی شدن زمان آشنایی خسته می شوند. مدام می گویند زودتر تکلیف من را روشن کن و به هر نحوی می خواهند طرفشان را برای آمدن به خواستگاری ترغیب کنید. گاهی اصلا دلشان می خواهد پا بگذارند روی تمام قوانین عرفی و خودشان گل و شیرنی بگیرند و به خواستگاری معشوقشان بروند اما عجله نکنید و کمی تامل کنید.


هیچ وقت به فرد مورد علاقتان اصرار نکنید که هر چه سریع تر به خواستگاری بیایید چرا که با اصرار شما ممکن است اتفاقات ناخوشایندی بیفتد و با سرانجام گرفتن این وصلت ،بعد ها آن کسی که سرکوفت بخورد شما باشید . شاید بعد ها با یک دعوا این حرف را از همسرتان بشنوید که :"من اصلا نمی خواستم بیام خواستگاری تو منو مجبور کردی..."آنوقت است که انگار تمام دنیا روی سرتان خراب می شود.


وقتی دو نفر پس از دوستی با یکدیگر ازدواج می کنند ممکن است که عزت و احترام دختر نزد خانواده همسر کم شود حال اگر این ازدواج با اصرار دختر هم صورت گرفته باشد به مراتب سرزنش ها بیشتر خواهد شد پس عجله نکنید اما در عوض شناختتان را نسبت به طرفتان بیشتر کنید و کمی از احساساتتان فاصله بگیرید.
در لابلای حرف ها می توانید برخی از واژه ها را زیر ذربین بگیرید و متوجه شوید که این پسر واقعا قصد ازدواج با شما را داردیا خیر .

 اگر پسری :


- به شما اصرار می کند که کسی از روابط ما خبردار نشود.
- هر وقت حرف ازدواج به میان می آید حرف را عوض می کند و علاقه ای به صحبت کردن در این زمینه ندارد.
- عفت را زیر پا می گذارد و به جای شناخت منطقی، از شما در خواست های نامشروع دارد و یا با شما درباره مسائل جنسی و تحریک کننده صحبت می کند.
- برای آمدن به خواستگاری مدام بهانه جویی می کند و امروز و فردا می کند.
- از شما می خواهد که خودتان را بخاطر او تغییر دهید و هر روز یک ایرادی از نوع پوشش و ظاهر شما می‌گیرد.
بدانید که این فرد هدفی جز وقت گذرانی ندارد لذا هیچ وقت برای ازدواج با این افراد نه وقتتان را تلف کنید و نه اصرار به ازدواج با آنان کنید چرا که اگرچنین افرادی حتی با اصرار شما به خانه مشترک وارد شوند نمی توانند زمینه یک زندگی ارام و موفق را فراهم کنند. پس خیال نکنید که همه ی ماجرا با نشستن سر سفره عقد تمام می‌شود بلکه بعد از عقد مشکلات تازه ای در انتظار شما خواهد بود .

به هر ترتیب هیچ کس منکر این نیست که در همه زندگی های زناشویی مشکلات و اختلاف نظر هایی وجود دارد اما این مشکلات در ازدواج هایی که با دوستی شکل گرفته است به مراتب بیشتر دیده می شود که وقتی دو نفر عاشق می شوند بخاطرآن عشق و محبتی که بین‌شان هست چشم بر همه چیز می ببندند و تنها خوبی های یکدیگر را می بینند اما با رفتن زیر یک سقف تازه پی به مشکلات اساسی یکدیگر می برند و انجاست که تنفر جای عشق را می گیرد پس عاقلانه تصمیم بگیرید و عاشقانه زندگی کنید قبل از انکه عاشق شوید.

منبع: تبیان

 
مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده
 
 

 

رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
این مطلب در تاریخ 2018-03-17 07:47:59منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
12492





نظر شما در مورد مطلب آیا هدف طرف شما ازدواج است یا دوستی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




راهکار موثر برای یافتن همسر مناسب
راهکار موثر برای یافتن همسر مناسب

وقتی دختر نوجوان عاشق پسر جوان می شود
وقتی دختر نوجوان عاشق پسر جوان می شود

تست پاپ اسمیر برای زنان لازم است
تست پاپ اسمیر برای زنان لازم است

نشانه های اصلی بارداری
نشانه های اصلی بارداری

انسان در لحظه مرگ به مردن خود آگاه است
انسان در لحظه مرگ به مردن خود آگاه است

تعرضات جنسی
تعرضات جنسی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15057

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266292820

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام