مشاور سنتر

از کجا بفهمیم خواستگار راست می گوید یا دروغ

چطور بفهمیم خواستگار دروغ می گوید

تشخیص راست و دروغ حرفهای خواستگار


حرکات چشم افراد دروغگو را بشناسید


معمولا گفته می‌شود فردی که موقع صحبت به گوشه‌ی سمت راستِ بالا یا گوشه‌ی سمت چپِ بالا نگاه می‌کند، حرفش راست نیست.

پس ارتباط چشمی را فراموش نکنید. کارشناسان زبان بدن معتقدند نگاه آدم‌های دروغگو خیلی وقت‌ها به سمت نزدیک‌ترین خروجی متمایل می‌شود، چرا که به خاطر دروغ گفتن دچار استرس می‌شوند و به لحاظ روانی دل‌شان می‌خواهد پا به فرار بگذارند. چنین افرادی ممکن است به دلیل اینکه منتظرند زودتر خلاص شوند، مدام به ساعت‌شان نگاه کنند.

سوال پیچش کنید

شاید دشوار به نظر برسد گفته های صحیح خواستگاری را از گفته های خلاف واقعش تشخیص داد اما با کمی تامل می تون پی برد که شخص مورد نظر راستگو است یا خیر به عنوان مثال اگر در گفته هایش اعلام کرد که ( مطالعه ) می کنم می توانیم بپرسیم در چه زمینه و چه کتاب هایی را تا کنون مطالعه کرده است که معمولا شاید در جواب اسم کتاب هایی را بیاورند که حتی با پرسش مجدد می توان موضوع و خصوصیات دیگرش را سوال کرد که در جواب می توان به صحت در گفتارش پی برد.

یا این که درباره خانواده اش مطلبی را خلاف واقع بیان کند که با تکرار مجدد سوال می توان پاسخ دیگری را از فرد شنید. معمولا افرادی که در گفتار شان صداقت ندارند یک سوال را به اشکال مختلفی پاسخ می‌دهند.

اگر واکنش های غیرعادی نشان می دهد

اضطراب نشانه‌های زیادی دارد. اگرچه این مورد در جلسه آشنایی کاملاً طبیعی است، اما وقتی علائم اضطراب فقط زمانی بروز می‌کند که شما موضوع حساسی را پیش می‌کشید، خوب چشم و گوشتان را باز کنید. یادتان باشد

دروغگویی یا پنهان کاری برای هیچ فردی آسان نیست و او هرقدر بخواهد این نشانه‌ها را پنهان کند قادر نیست علائم ناخودآگاه نظیر عرق کردن، سرخ شدن یا پریدن رنگ چهره، خشک کردن عرق بالای ابرو قبل از شروع و حین صحبت و... را از نظر‌ها دور کند.

برای فهمیدن این موضوع، می‌توانید بحث و موضوع حساس را به درازا بکشانید و علائم اضطراب و واکنش‌های جانبی دیگر را بررسی کنید. ممکن است یک پرسش خاص فرد را دچار چنان اضطرابی کند که او دچار خشکی گلو شده و مجبور شود مرتب آب دهانش را قورت دهد، زیادی لب‌هایش را زبان بزند یا دستانش را به هم بمالد. واکنش شدید هیجانی هم از جمله نشانه‌های نداشتن صداقت است.

اگر هنگام صحبت زل میزند و خشک است!

دروغگوها کلاً عادت دارند در هنگام خالی بستن، اغراق کنند. آنها همچنین دوست دارند همیشه به چشمان شما زل بزنند و قیافه‌ای خشک و محکم به خود بگیرند. به طور عادی، مخاطبان شما خیلی سعی نمی‌کنند به چشمان شما خیره بشوند. آدمی که راحت نیست و دروغ می‌گوید خیلی بدن خود را بخصوص پشت بازویش را می‌خاراند. به حرکات شانه‌ها و چشمان به خوبی دقت کنید تا بتوانید دروغگویان را به راحتی شناسایی نمایید.

کارآگاه بازی درآورید!

چنانچه امکانش را داشتید، از شخص دیگری نیز بخواهید که در نزدیکی تان حضور داشته باشد و حرکات و رفتار طرف مقابل را زیر نظر بگیرد. این شخص می تواند در میز کناری تان بنشیند و وانمود کند که دوست یا همکارتان است. درست مثل آدمی که یک جفت چشم و گوش اضافه قرض گرفته باشد، این شخص کمک تان خواهد کرد که ارزیابی دقیق تری انجام دهید. یادتان باشد فردی که طرف صحبت تان است، خیلی زود وقتی وارد بحث شدید، فراموش خواهد کرد که شخص سومی هم در محل حضور دارد. در این شرایط، نیروی کمکی تان می تواند روی حرکات و رفتار طرف مقابل دقیق شود و شاید به نکاتی توجه کند که احتمالا از دید خودتان پنهان خواهند ماند. مثلا وقتی به حرکات چشم طرف مقابل نگاه می کنید، ممکن است متوجه نشوید که این شخص با نوک پا آهسته به زمین ضربه می زند.

منبع: خانواده سبز

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده
 
 
رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
این مطلب در تاریخ 2018-04-18 06:56:00منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
11209





نظر شما در مورد مطلب چطور بفهمیم خواستگار دروغ می گوید چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




خواستگارم سراغی نگرفته
خواستگارم سراغی نگرفته

افکار نادرست در ازدواج
افکار نادرست در ازدواج

علل و راه حل روابط زناشوئی دردناک
علل و راه حل روابط زناشوئی دردناک

نداشتن اسپرم یا آزو اسپرمی
نداشتن اسپرم یا آزو اسپرمی

سن زوال عقل در زنان
سن زوال عقل در زنان

سایت رسمی تنظیم خانواده
سایت رسمی تنظیم خانواده










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

21665

بازدید امروز:

18287

بازدید دیروز:

266962506

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام