مشاور سنتر

به دلیل ظاهر خانه مان خواستگار راه نمی دهم

به دلیل ظاهر خانه مان خواستگار راه نمی دهم

دختری هستم 24 ساله. چند وقت پیش یکی از دوستان دانشگاهی‌ام از من خواستگاری کرد اما من به خاطر ظاهر خانه‌مان خجالت می‌کشم خواستگار برایم بیاید و کسی را به خانه راه نمی‌دهم. چه کنم؟

مخاطب‌گرامی، هر چند اطلاعاتی که در پیامک‌تان مطرح کرده‌اید برای ارائه راهکار توسط مشاور کافی نیست اما این‌که گفتید به دلیل ظاهر منزل خجالت می‌کشید که خواستگار راه بدهید، باید مورد بررسی قرار بگیرد. دلایل این‌که خانواده‌تان برای زیبایی منزل هزینه نمی‌کند، چیست و چگونه می‌توان این موانع را مرتفع کرد؟ شاید شما ظاهر زندگی‌تان را با افرادی بیش از سطح درآمد و توان اقتصادی خانواده‌تان مقایسه می‌کنید و این موضوع موجب ایجاد این احساس در شما می‌شود. بنابراین ریشه این احساس شما باید به طور دقیق‌تر بررسی شود. در ادامه چند توصیه به شما دارم.

 شاید این مسئله برای خواستگارتان مهم نباشد

به این سوال فکر کنید که آیا همه خواستگارها به این موضوع حساس هستند و اولویت اول‌شان، وضعیت ظاهری خانه طرف‌مقابل است یا نه؟ گفته‌اید که یکی از دوستان هم دانشگاهی‌تان از شما خواستگاری کرده است، آیا او مورد بررسی قرار گرفته و مورد تایید شما و خانواده‌تان  است ؟ از آن جا که انتخاب شریک زندگی جزو مهم ترین انتخاب‌های زندگی یک فرد است، پیشنهاد می‌کنم خواستگاری او را از طریق خانواده‌ها بپذیرید. فقط توجه داشته باشید که نتایج پژوهش‌های متعدد نشان‌داده عاملی که تضمین کننده رضایت مندی از ازدواج و تداوم آن است، وجود 80 درصد شباهت و 20 درصد تفاوت است که با آموزش‌های لازم به تفاهم تبدیل می‌شود.

 انتظارات‌تان از ازدواج باید واقع‌بینانه باشد

بررسی سن، هم کفو بودن از لحاظ اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... از اصلی‌ترین ملاک‌هایتان برای انتخاب همسر باشد. البته نکته قابل‌توجه این‌که ملاک‌های مطرح شده هیچ‌یک به تنهایی نمی‌تواند عامل موفقیت در ازدواج باشد چراکه هر چقدر در ازدواج با تشابهات بیشتر ذاتی و اکتسابی تلاش کنیم ولی باز هم زن و مرد تفاوت‌های بسیار چشمگیری با یکدیگر خواهند داشت که باید یاد بگیرند با این تفاوت‌ها زندگی کنند و ثمره این زندگی یک ازدواج شاد و رضایت‌بخش باشد. زن و مرد به عنوان مکمل یکدیگر بسیاری از نیازهای روانی‌اجتماعی هم را برآورده می‌کنند و توجه به این نکته ضروری است  که هر اندازه انتظارات و توقعات در ازدواج واقع‌بینانه‌تر باشد، ازدواج موفقیت آمیزتر خواهد بود.

 به جای نگرانی از ظاهر منزل، دنبال شناخت خودتان باشید

در پایان خاطر نشان می‌کنم بیش از آن‌که نگران ظاهر منزل و بازخورد خواستگارتان در این خصوص باشید، برای شناخت بیشتر خودتان و افزایش مهارت‌های مورد نیاز برای آغاز زندگی مشترک و شناخت بهتر خواستگار مد نظر تلاش کنید. در این بین، با خانواده به خصوص فردی که با او راحت‌تر هستید، مثلا مادر یا خواهرتان مشورت کنید تا تصمیم بهتری بگیرد.

 

این مطلب در تاریخ دوشنبه 6 ارديبهشت 1400منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.7
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
2723





نظر شما در مورد مطلب به دلیل ظاهر خانه مان خواستگار راه نمی دهم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




تست روانشناسی مخصوص مجردها
تست روانشناسی مخصوص مجردها

به کدام مرد نباید دل بست
به کدام مرد نباید دل بست

تغییر در رابطه زناشویی بعد از بارداری
تغییر در رابطه زناشویی بعد از بارداری

زایمان طبیعی بدون درد
زایمان طبیعی بدون درد

خصوصیات مشاور خوب
خصوصیات مشاور خوب

بازنگری قانون ازدواج
بازنگری قانون ازدواج










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15879

بازدید امروز:

19268

بازدید دیروز:

267057678

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام