مشاور سنتر

تاثیر اختلاف سیاسی با همسر در ازدواج

تاثیر اختلاف سیاسی با همسر در ازدواج


یکی از عواملی که میتواند عامل عدم سازگاری بین زوجین شود، عقاید سیاسی است. مثلا نوع تفکر فردی در مورد دولت، حکومت و حاکمیت ، سیاست خارجی ، نظام سیاسی و مسئولین اجرایی کشور.اختلاف نظر سیاسی در صورتی که زیربنای اعتقادی هم داشته باشد میتواند بین پدر و مادر و فرزندان و حتی خویشاوندان نزدیک هم فاصله ایجاد کند. زمانی که عقاید سیاسی و مذهبی به هم گره بخورند حتی میتواند باعث طرد فرزند از سوی پدر و مادر شود.



اگر میخواهید زندگی مشترک آرام و کم تنشی داشته باشید لازم است هنگام انتخاب همسر از نظر تشابه عقاید و افکارتان مطمئن شوید به خصوص اگر خودتان را یک فرد سیاسی میدانید بسیار مهم است که خط فکری همسرتان به شما نزدیک باشد در غیر این صورت میتواند منجر به اختلافات حل نشدنی در زندگی زناشویی شود.

عقاید سیاسی متفاوت زوجین میتواند به سایر بخش های زندگی سرایت کرده و زندگی خانوادگی شان را دچار بحران کند و منجر به اختلاف و ناسازگاری در همه جنبه های ازدواج شود.

اختلاف عقاید سیاسی در ازدواج, مشاوره قبل از ازدواج درباره عقاید سیاسی, تاثیر عقاید سیاسی متفاوت بر ازدواج
 


تشابه عقاید سیاسی برای موفقیت در ازدواج


آیا تشابه عقاید سیاسی برای موفقیت ازدواج ضروری است



خط فکری سیاسی و ازدواج در برخی موارد میتواند با هم تداخل داشته باشد.

یکی از مسائل مهم برای انتخاب همسر کفویت بین دو نفر است یعنی زن و شوهر همسان و همسنگ و همطراز باشند. همسان بودن دو نفر تعریف و گستره بسیار وسیعی دارد و یکی آن ها همفکر بودن درعقاید سیاسی است.

گرچه این مورد در گذشته اهمیت چندانی نداشته است ولی با افزایش سطح آگاهی مردم و ورود بحث های سیاسی به کانون خانواده و زندگی سیاسی اجتماعی ، اگر زن و شوهری از نظر فکری سیاسی تفاهم نداشته باشند نمیتوانند با آرامش کنار هم زندگی کنند. در جامعه ای مثل ایران به دلیل گره خوردن مسائل سیاسی با اعتقادی این مورد کمی پیچیده تر شده است و یکی از تفاهمات ضروری در امر ازدواج از نظر سیاسی میتواند تشابه فکری به پایبندی به ولی فقیه و نظام جمهوری اسلامی باشد.

البته اختلاف سیاسی بین افراد تحصیلکرده و معقول ممکن است تاثیر زیادی بر زندگی نداشته باشد ولی اگر یکی از طرفین یا هر دو طرف دیدگاه تعصبی داشته باشند و نتوانند نظرات مخالف خود را تحمل کنند برای داشتن آرامش حتما باید به دنبال تفاهم عقیدتی از این نظر باشند.

تاثیر عقاید سیاسی متفاوت بر ازدواج, عقاید سیاسی متفاوت در ازدواج, اختلاف نظر سیاسی

 

 مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: اختلاف فرهنگی دو خانواده در ازدواج



تاثیر عقاید سیاسی متفاوت زوجین در ازدواج



افراد نسبت به امور سیاسی به سه دسته تقسیم میشوند :

1 – افرادی که خط سیاسی خاص داشته و در حزب و گروه خاص فعالیت دارن.

2 – افرادی که خط سیاسی خاصی دارند ولی فقط به یک حزب یا گروه منتسب هستند و فعالیتی ندارند.

3 – افرادی که خط سیاسی خاصی ندارند و به هیچ گروه و حزبی منتسب نیستند و هیچ گونه فعالیت سیاسی ندارند.

دو گروه اول اگر افکار تعصبی داشته باشد و با این وجود با فردی که خط سیاسی متفاوتی از آن ها را دنبال میکند، ازدواج کنند مسلما به مشکل خواهند خورد عدم سازگاری از نظر عقاید سیاسی می تواند منجر به ناراحتی و حتی طلاق شود.

حتی ممکن است بین افراد یک مکتب فکری خاص به قدری تفاوت و اختلاف نظر در امور سیاسی وجود داشتند باشد که امکان هماهنگی بینشان سخت شده و اگر ازدواجی بینشان صورت بگیرد با دردسرهای زیادی همراه خواهد بود.

به عنوان مثال دو مسلمان را در نظر بگیرید که دو بعد فکری متفاوت داشته باشند و یکی از آن دو مثلا یک اصل خاص یا یک فرد خاص را قبول داشته باشد ولی دیگری قبول نداشته باشد. اگر هر دو نفر بر عقیده خود تعصب داشته باشند و نتوانند انعطاف پذیری نشان دهند ، همین اختلاف عقیده میتواند منجر به بحث و تنش در زندگی شود. بنابراین شناخت نحوه تفکر سیاسی قبل از ازدواج میتواند نقش بسیار موثری در موفقیت آن داشته باشد.

مورد دیگری که ممکن است درون یک گروه سیاسی بروز پیدا کند ، ازدواج با اهداف سیاسی و درون گروهی است که بعد از مدتی به دلیل عدم سازگاری و ناراحتی زوجین منجر به طلاق میشود. هدف قرار دادن پیوند زناشویی در این گروهها میتواند منجر به اختلافات شدید بین زوجین و ناسازگاری بین دو نفر که از سایر ابعاد اخلاقی شباهتی به هم ندارند، بشود بنابراین نمیتوان گفت تشابه عقاید سیاسی به تنهایی تضمین کننده خوشبختی و موفقیت ازدواج است.

عقاید سیاسی متفاوت در ازدواج, اختلاف نظر سیاسی, مشاوره قبل از ازدواج در مورد عقاید سیاسی

مشاوره قبل از ازدواج درباره عقاید سیاسی


مشاوره قبل از ازدواج در مورد عقاید سیاسی



یکی از مواردی که میتوانید در مشاوره قبل از ازدواج بررسی کنید ، تفاوت و تشابه عقاید سیاسی دو نفر با هم است که میتواند حالت های مختلفی را در بر داشته باشد از جمله :

1 – حالتی که زن و مرد دارای خط سیاسی خاص هستند که میتواند مشابه یا متفاوت باشد.

2 – حالتی که یک نفر دارای خط سیاسی است و طرف مقابل خط سیاسی خاصی ندارد.

3 – هیچکدام از طرفین خط سیاسی خاصی ندارند.

در حالت دوم و سوم معمولا هیچ گونه مشکلی در ازدواج بر سر عقاید سیاسی ایجاد نخواهد شد.

معمولا مشکل زمانی ایجاد میشود که زن و مرد دارای خط سیاسی خاص و متفاوت باشند. اگر اختلاف عقیده به قدری زیاد باشد که هر دو روی عقیده خود تعصب داشته باشند احتمال اینکه ازدواجشان به ناسازگاری منجر شود زیاد است و مشاور در چنین موارد هشدارهای لازم برای آینده را به آن ها خواهد داد. ولی اگر اختلاف عقیده در حد تعصب داشتن نباشد و بتوانند با بحث و مذاکره مشکل خود را حل کنند یا مسائل سیاسی عقیدتی خود را وارد زندگی نکند احتمال سازش بین آن ها بالا میرود.

بنابراین اگر مشاور بعد از بررسی همه جانبه متوجه شود تنها اختلاف بین این دو فقط در مورد عامل سیاسی است که تعصبی نسبت به آن ندارند و میتوانند عقیده مخالف خود را تحمل کنند ضمن دادن آگاهی های لازم در یک جلسه سه نفره برای رسیدن به بینش و بصیرت لازم برای هماهنگی بین زوج برگزار مینماید.

 

 مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: تفاوت مذهبی در ازدواج

این مطلب در تاریخ دوشنبه 14 تير 1400منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
3456





نظر شما در مورد مطلب تاثیر اختلاف سیاسی با همسر در ازدواج چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




تشخیص خواستگار وابسته
تشخیص خواستگار وابسته

آنچه در روابط دوستی مانع ازدواج می شود
آنچه در روابط دوستی مانع ازدواج می شود

خطر استفاده از ژیلت برای زدن موهای بدن
خطر استفاده از ژیلت برای زدن موهای بدن

تاثیر بیماری دهان بر ناتوانی جنسی مردان
تاثیر بیماری دهان بر ناتوانی جنسی مردان

چطور مشاور(روانشناس) خوب انتخاب کنیم
چطور مشاور(روانشناس) خوب انتخاب کنیم

علل و چگونگی پیدایش و تداوم ختنه زنان
علل و چگونگی پیدایش و تداوم ختنه زنان










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

2042

بازدید امروز:

23978

بازدید دیروز:

267085065

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام