روشهای ترمیم یا دوختن پرده بکارت - هایمنوپلاستی

روشهای عمل دوختن پرده بکارت

Hymenoplasty
نحوه عمل بخیه بکارت یا ترمیم بکارت،دوختن پرده بکارت
در این مطلب به روش های ترمیم بکارت دختر ها و زنان از جمله دوختن پرده هایمن Hymen و بررسی نتایج و عوارض آن میپردازیم ، دوختن واژن یکی از اعمال غیر قانونی در ایران میباشد .

ترمیم بکارت توسط جراحی

ابتدا باید در نظر داشته باشید که قبل از عمل جراحی باید واژن شما عاری از بیماری های عفونی باشد.
در کل ۳ روش عمده جراحی زیبایی واژن جهت بازیابی حس جوانی در برقرای رابطه ی جنسی وجود دارد .

هایمنوپلاستی  (Hymenoplasty) :

در این روش بازسازی پرده بکارت و بازگرداندن دختری صورت می گیرد.

بازسازی و دوباره جوان سازی واژن (vaginal reconstruction and rejuvenation) :

در این روش واژن تنگ می شود.

عمل جراحی لبهای فرج (labia surgery) :

در این روش لب های فرج کوچک و نمای آن بهبود می پابد و اندازه و شکل لب های داخلی و خارجی اصلاح می گردد.عملکرد بیولوژیکی پرده بکارت هنوز نامشخص است ، با این حال کارکرد اجتماعی آن در بسیاری از فرهنگ ها نماد باکره بودن زن است. بنابراین جراحی پلاستیک هایمنوپلاستی به دلیل اعتقادات قومی ، فرهنگی ، و مذهبی انجام می شود.
عمل هایمنوپلاستی کوتاه مدت بوده و به صورت سرپایی و تحت بی حسی موضعی یا آرام بخش انجام صورت می گیرد.
قبل از عمل ، بیماران موظف هستند که مشاوره قبل از جراحی و معاینه کامل توسط متخصص زنان و زایمان داشته باشند.
این جراحی به روشهای لیزری – رادیوسرجریکال تکنیک و یا با چاقوی جراحی صورت میگیرد .
ترمیم پرده بکارت نیاز به استفاده از بافت مجاوربه همان جایی که پرده بکارت اصلی بوده دارد.Hymenoplasty را می توان هر زمان پس ازپارگی  پرده بکارت انجام داد.
به طور معمولhymenoplasty رامی توان  به صورت سرپایی  تحت بی حسی موضعی با برخی از آرام بخش انجام داد.این روش حدود یک ساعت طول می کشد.به طور کلی بیمار می تواند در روز بعد از عمل جراحیبه کار خود برگردد. و پرده بکارت باید در ظرف شش هفته بهبود مییابد.
Hymenectomy باید توسط یک جراحبا تجربه آنها به شما به عنوان به اعتبار خود تحقیق انجام می شود. ترمیم پرده بکارتیک عمل جراحی ظریف و بسیار شخصی است و شما و جراح شما باید آن را به طور کامل قبل ازتحت این روش مورد بحث است. شما همچنین باید احساس راحتی با جراح خود و بحث در مورددلایل خود را، ترس ها و امیدهای مربوط به بازسازی پرده بکارت است. برخی از زنان ترکیبی از  این نوع جراحی با دیگرعمل جراحی واژن و یا لبیا را توام انجام میدهند.

آیا پرده بکارت به حالت طبیعی بازگردانده می شود؟


بله؛اما ترمیم به شکل طبیعی رخ نمی دهد . پرده بکارت دارای لایه ای است که می تواند جابجا شده و  به بخشی از پرده بکارت پاره شده بخیه بخورد در نتیجه شبیه به یک حلقه کوچک شود و بعد با هم به ناحیه تحتانی پیوند داده می شود تا مانند پرده بکارت اصلی بنظر آید. سوراخ آن به اندازه کافی کوچک است تا در شب زفاف پاره شده و خونریزی کند . گاهی پوشش لب واژن ممکن است برای ایجاد پرده بکارت جدید مورد استفاده قرار گیرد .
این قطعه از پوست شامل شبکه ای از رگها است و با ساخت پرده بکارت نو و بعد از مقاربت به اندازه کافی خونریزی می کند. برای عمل جراحی ، ممکن است بیهوشی موضعی یا عمومی سبک جهت عدم احساس درد تجویز شود .

آیا  عوارض جانبی دارد ؟

امکان از دست دادن حس در ناحیه عمل و عفونت وجود دارد . این عمل در اکثر موارد با استفاده از نخ بخیه نازک و قابل جذب و دوختن غشاء پوستی پرده در قسمت آسیب دیده صورت میگیرد و در مواردی برای تقلید خونریزی از کپسول های ژلاتینی حاوی خون مصنوعی استفاده میشود و در کل دخول آلت تناسلی مرد با پاره شدن پرده دوخته شده همراه با درد و خونریزی خواهد بود .

عمل جراحی چند ساعت به طول خوهد انجامید؟چه زمانی برای جراحی مناسب تر است ؟

معمولا یک تا دو ساعت طول می کشد و شخص قادر به عادی زندگی کردن در ۱ روز پس از آن خواهد بود . ممکن است بعضی از جراحان زمانی را برای رابطه ی جنسی تعیین کنند و حتی ممکن است زمان معینی برای جراحی تا مقاربت یا ازدواج مشخص کنند .

دوره بهبودی چگونه خواهد بود؟

در مجموع بعد از جراحی ناحیه عمل شده متورم می شود و ناراحتی و درد به مرور کاهش خواهد یافت . با توجه  به نوع جراحی ممکن است توصیه شود که به مدت ۳ تا ۶ ماه ارتباط جنسی صورت نگیرد تا منطقه به طور کامل بهبود یابد و در مواردی طول عمر پرده جدید کوتاه است .

معاینه بکارت توسط خود شخص

خانمها به دلیل خصوصیات روانی مایل نیستند برای معاینه ی پرده خود به پزشک مراجعه کنند و این در بسیاری از موارد موجب افسردگی و ناراحتی های روحی در آنها می گردد.پرده ی بکارت به شکلی است که خود شخص به تنهایی قادر به معاینه نیست و در مواردی که ناشیانه این عمل انجام گیرد موجب صدمه زدن به پرده خواهد شد.توصیه می شود که برای معاینه ی پرده بکارت خود به ماما و پزشک زنان مراجعه نمایید .۱۸ سالگی سنی است که دختر جوان اولین چک آپ خودش را باید پیش یک پزشک یا ماما انجام بدهد.برای معاینه پرده بکارت باید لب های خارجی فرج را کاملا با انگشت شست و اشاره باز کنید و با استفاده از آینه پرده را معاینه کنید.اگر دوست یا آشنایی باشد راحتتر می شود پرده را معاینه کرد بدین ترتیب که شما با استفاده از انگشت های میانی و اشاره یک دست و انگشت شست و اشاره دست دیگرتان دو لب فرج را کاملا باز می کنید و دوست شما با استفاده از یک چراغ قوه نور را به آینه می تاباند تا نور به داخل مهبل منعکس شود.
این مطلب در تاریخ یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
281651





نظر شما در مورد مطلب روشهای عمل دوختن پرده بکارت چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




از نامزد چه سوالی بپرسیم چه سوالی نپرسیم
از نامزد چه سوالی بپرسیم چه سوالی نپرسیم

آیا در آزمایش پیش از ازدواج سابقه فعالیت جنسی مشخص می شود ؟
آیا در آزمایش پیش از ازدواج سابقه فعالیت جنسی مشخص می شود ؟

برای تقویت بدن چکار کنیم
برای تقویت بدن چکار کنیم

علت زود انزالی و هر چه باید در مورد درمان زود انزالی بدانید
علت زود انزالی و هر چه باید در مورد درمان زود انزالی بدانید

تفاوت دوستی مردان با دوستی زنان
تفاوت دوستی مردان با دوستی زنان

قطعی اینترنت و چالش های معتادان به اینترنت
قطعی اینترنت و چالش های معتادان به اینترنت










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

24527

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266460465

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام