رابطه جنسی با فرد مشکوک به کرونا

رابطه جنسی با فرد مشکوک به کرونا

در واقع کرونا از طریق رابطه جنسی منتقل نمی شود بلکه ریسک ابتلا را به علت تماس افزایش می دهد،اگر یکی از زوجین کرونا داشته باشد یا مشکوک به کرونا باشد نباید رابطه جنسی داشته باشد،

برای انتقال کووید ۱۹، لزوما نیازی به داشتن رابطه جنسی با فردی که بیمار است نیست. کرونا ویروس به روش های دیگر (همچون از طریق ذرات تنفسی آلوده) منتقل می شود. ترشحات دهان (از جمله بزاق و خلط) و بینی می توانند حاوی ویروس باشند. حتی اگر فردی که با او رابطه جنسی دارید را نبوسید، اما به قدری به هم نزدیک هستید که در تماس نزدیک با هم نفس بکشید پس در معرض این ویروس قرار دارید. به علاوه ممکن است سطحی را لمس کنید که فرد آلوده به ویروس آن را لمس کرده باشد.

با این که برای داشتن اطلاعات کافی درباره کووید ۱۹ خیلی زود است، اما شواهدی وجود ندارد که نشان دهد انواع کرونا ویروس قبلی در مایع منی یا ترشحات واژن وجود داشتند. اما باید گفت که انواع مختلفی از کرونا ویروس ها در مایعات مختلفی از بدن یافت می شدند. به همین خاطر ممکن است ویروسی که سبب کووید ۱۹ (SARS-CoV-2) می شود در سایر ترشحات بدن یافت شود؛ اما قرار گرفتن در برابر ذرات تنفسی بیمار اصلی ترین راه انتقال است.

متخصصان توصیه می‌کنند، آن دسته از شرکای جنسی که جدای از هم زندگی می‌کنند و یا یکی از آنها در زمره افراد آسیب‌پذیر در برابر ویروس کرونا قرار می‌گیرد، باید از برقراری رابطه جنسی اجتناب کنند. پزشکان معتقدند در دوران شیوع ویروس کرونا افراد برای برقراری رابطه جنسی امن باید از آمیزش با کسانی که دارای علائم اولیه ابتلا به بیماری کوید-۱۹ هستند، حداقل به مدت یک هفته اجتناب کند؛ این علائم شامل تب و سرفه می‌شود.

روابط جنسی در دوران ویروس کرونا,ویروس کرونااز طریق روابط جنسی,آیا ویروس کرونا از طریق رابطه جنسی منتقل می شود

 

روابط جنسی در دوران ویروس کرونا

ارتباط جنسی با همسر مشکوک یا مبتلا به بیماری در این موقعیت زمانی جایز نیست. حتی توصیه می‌شود در صورت وجود علائمی مانند تب، سرفه و تنگی نفس در همسر خود از ارتباط جنسی خودداری کنید.

آنها همچنین تاکید دارند که زوج‌هایی که با هم زندگی می‌کنند و در شرایط فعلی نیز با هم در قرنطینه به سر می‌برند، در صورتی که یکی از آنها جزء افراد دارای بیماری زمینه‌ای قرار می‌گیرد، از برقراری رابطه جنسی خودداری کنند. بیماری زمینه‌ای از نظر پزشکان شامل بیماری ریوی، قلبی، دیابت، سرطان و سایر بیماری‌هایی است که همچون ابتلا به ویروس اچ‌آی‌وی، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند.

متخصصان بیماری‌های عفونی نیز توصیه می‌کنند که افراد پرخطر دیگر شامل زنان باردار و کسانی که بیش از ۷۰ سال سن دارند نیز فعلا از نزدیکی با شرکای جنسی خود دوری کنند.

پزشکان همچنین پیش شرط‌های برقراری رابطه جنسی امن را در دوران شیوع ویروس کرونا مستلزم شستشوی دست‌ها و وسایل آمیزشی مورد استفاده با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه می‌دانند. آنها تاکید دارند که در طول رابطه افراد باید از تماس چهره به چهره و بوسیدن اجتناب کنند تا از خطر انتقال احتمالی ویروس از طریق لمس چهره، بوسیدن و انتقال ترشحات بزاق دهان در امان بمانند.

 

رابطه جنسی در افرادی که بهبود یافته اند

افرادی که قبلا کرونا داشته اند و الان مرخص و بهبود یافته اند باید بدانند تا چند روز ( دو هفته ) ویروس کرونا می تواند در بدن آنها باشد در واقع می توانند ناقل باشند بنابراین بهتر است تا چند روز بعد از بهبودی نیز از رابطه جنسی با همسر دوری کنند

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: آیا کاندوم مانع انتقال کرونا از رابطه جنسی می شود

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: آیا بوسیدن باعث انتقال کرونا می شود

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: رابطه جنسی دهانی و انتقال کرونا

این مطلب در تاریخ یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.8
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
13743





نظر شما در مورد مطلب رابطه جنسی با فرد مشکوک به کرونا چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




توقعات مردان از زنان
توقعات مردان از زنان

شناخت نامزد از هدایای او
شناخت نامزد از هدایای او

افزایش بیماری‌های مقاربتی میان زوج‌های ایرانی
افزایش بیماری‌های مقاربتی میان زوج‌های ایرانی

تاثیر دیابت بر کاهش میل جنسی و اختلالات نعوظ
تاثیر دیابت بر کاهش میل جنسی و اختلالات نعوظ

چرا همه چیز زود یادم میره آیا دچار فراموشی شدید؟
چرا همه چیز زود یادم میره آیا دچار فراموشی شدید؟

✅ زنم بعد از طلاق سراغی از بچه نمی گیرد
✅ زنم بعد از طلاق سراغی از بچه نمی گیرد










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

14230

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266291993

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام