اندازه بیضه ها چقدر باید باشد،ارتباط اندازه بیضه با میل جنسی

اندازه بیضه ها چقدر باید باشد،ارتباط اندازه بیضه با میل جنسی

 



بیضه، غده‌ای جنسی است که در همهٔ پستانداران مذکر وجود دارد همانند اندام هومولوگ خود یعنی تخمدان دارای دو وظیفه یعنی ساخت و تولید اسپرم (گامت مذکر) و ترشح هورمون‌های درون‌ریز (اندوکرین) به ویژه تستوسترون است.بیضه ها اندام تناسلی مرد است که تولید اسپرم و هورمون تستوسترون را به عهده دارند. آنها در کیسه بیضه در زیر آلت تناسلی قرار دارند.


اندازه متوسط ​​بیضه چقدر است؟



مانند هر قسمت دیگر از بدن، اندازه بیضه از فردی به فرد دیگر متفاوت است ، که اغلب تأثیر کمی بر سلامتی دارد یا هیچ تاثیری ندارد.بیضه شما عضوی بیضی شکل و تولید کننده اسپرم در کیسه بیضه شماست. طول متوسط یک بیضه بین 4.5 - 5.1 سانتی متر (در حدود 1.8 تا 2 اینچ) است. بیضه هایی که طول آنها کمتر از 3.5 سانتی متر (حدود 1.4 اینچ) باشد ، کوچک در نظر گرفته می شوند.


نحوه اندازه گیری بیضه



اندازه گیری بیضه ها معمولاً با سونوگرافی انجام می شود . این تست بدون درد ، از امواج صوتی برای ایجاد تصاویری از قسمت داخلی بدن شما روی صفحه رایانه استفاده می کند.ابزار ساده دیگری که برای اندازه گیری اندازه بیضه استفاده می شود ، ارکیدومتر نامیده می شود. در اصل رشته ای از مهره های بیضی شکل در اندازه های مختلف است که تقریباً همگی به اندازه بیضه انسان هستند.



پزشک می تواند اندازه بیضه شما را به آرامی احساس کند و آن را با یکی از مهره های موجود در ارکیدومتر مقایسه کند.

علت کوچکی بیضه ها, علت بزرگ و کوچکی بیضه ها

ارکیدومتر، وسیله‌ای برای اندازه‌گیری حجم بیضه است

برای اندازه گیری بیضه ها در خانه، می توانید از متر برای اندازه گیری تقریبی استفاده کنید. اگر میخواهید این کار را انجام دهید ، ابتدا دوش آب گرم بگیرید تا مطمئن شوید بیضه ها برای گرم شدن به سمت بدنتان کشیده نمی شوند. (همچنین زمان انجام آزمایش خودآزمایی بیضه برای بررسی وجود توده یا سایر علائم سرطان بیضه است.)

 

 مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: نحوه معاینه بیضه ها


آیا اندازه بیضه بر تستوسترون و قدرت باروری تأثیر دارد؟

معاینه بیضه ها



بیضه های شما دو کار اصلی دارند:

• تولید اسپرم برای تولید مثل

• ترشح هورمون مردانه تستوسترون ، که در رشد خصوصیات جسمی مرد و میل جنسی مهم است.

از آنجا که اسپرم در بیضه های شما تولید می شود ، در صورت داشتن بیضه کوچکتر ، ممکن است اسپرم کمتری از حد متوسط ​​تولید کنید. حدود 80 درصد از حجم بیضه را لوله های منی ساز تشکیل می دهند ، ساختارهایی مانند لوله که سلول های اسپرم را ایجاد می کنند.

در مطالعه ای، محققان دریافتند که اندازه بیضه کوچکتر با کاهش تراکم اسپرم مطابقت دارد.

با این حال ، شما ممکن است بیضه های کوچکتر از حد متوسط ​​داشته باشید و به همان اندازه که بیضه های بزرگتری دارید ، قدرت باروری داشته باشید.

اگر می خواهید فرزندی داشته باشید و شما و همسرتان ناموفق بوده اید ، باید به یک متخصص باروری مراجعه کنید. سطح تستوسترون و تعداد اسپرم شما اندازه گیری می شود تا مشخص شود که آیا آنها به مشکلات باروری مرتبط هستند یا خیر.
اندازه بیضه و سلامت قلب

 

 مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: علت کوچک شدن یکی از بیضه ها



داشتن بیضه های کوچک ممکن است چیز خوبی در مورد سلامتی قلب شما باشد.

نتایج حاصل از مطالعه ای روی فرد مبتلا به اختلال نعوظ نشان می دهد که مردان با بیضه بزرگتر ممکن است در معرض خطر بیشتری برای بیماری های قلبی عروقی نسبت به مردان با بیضه های کوچکتر باشند .

دلیل وجود این ارتباط مشخص نیست و محققان خاطرنشان کردند که از آنجا که این مطالعه روی مردان مبتلا به اختلال نعوظ انجام شده است ، یافته ها ممکن است در مورد همه مردان اعمال نشود.

سطح تستوسترون پایین با خطر بیشتری برای بیماری های قلبی عروقی مرتبط است. با این حال ، تستوسترون درمانی ممکن است احتمال ابتلا به مشکلات قلبی را افزایش دهد .

مطالعات شواهد متناقضی را در این زمینه نشان داده است. بنابراین ، اگر سطح تستوسترون پایینی دارید ، با دکتر خود در مورد تستوسترون درمانی صحبت کنید و حتماً در مورد آخرین تحقیقات درباره خطرات و مزایای این روش درمانی صحبت کنید.

علت کوچکی بیضه ها, علت بزرگ و کوچکی بیضه ها

علت بیضه های کوچک


چه چیزی باعث بیضه های کوچک می شود

چه چیزی باعث بیضه های کوچک می شود



اندازه بیضه از فردی به فرد دیگر متغیر است ، بنابراین لازم به یادآوری است که تغییرات اندازه ممکن است ارتباط کمی با بیماری قابل تشخیص داشته باشد یا هیچ ارتباطی نداشته باشد. وقتی صحبت از سلامتی و عملکرد دستگاه تناسلی شما می شود ، اختلاف اندازه ممکن است بی معنی باشد.با وجود این ، برخی شرایط وجود دارد که باعث کوچک بودن بیضه می شود.


هیپوگنادیسم مردانه



به طور خاص یکی از آنها هیپوگنادیسم مردانه نامیده می شود. هیپوگنادیسم وضعیتی است که در آن بدن تستوسترون کافی تولید نمی کند تا بتواند از رشد مناسب ویژگی های مردانه مانند آلت تناسلی ، بیضه ها و توده عضلانی اطمینان حاصل کند.

هیپوگنادیسم اولیه: هیپوگنادیسم ممکن است در اثر اختلال بیضه ایجاد شود ، مانند بیضه ها به سیگنال های مغز برای تولید تستوسترون و اسپرم پاسخ نمی دهند ، این را هیپوگنادیسم اولیه می نامند.

ممکن است شما با این هایپوگنادیسم اولیه متولد شده باشید ، یا می تواند توسط عواملی از جمله موارد زیر ایجاد شود:

- عفونت

- پیچ خوردگی بیضه (پیچ خوردگی طناب اسپرماتیک در بیضه)

- سوء مصرف استروئید آنابولیک

هیپوگنادیسم ثانویه : هیپوگنادیسم ثانویه به دلیل مشکلی نیست که از بیضه شروع می شود. در عوض ، این وضعیتی است که در آن غده هیپوفیز در مغز هورمون لوتئین تولید نمی کند. هورمون لوتئینه کننده به بیضه ها علامت تولید تستوسترون را می دهد.
واریکوسل

علت دیگر کوچک بودن بیضه ، واریکوسل است. واریکوسل بزرگ شدن رگهای داخل کیسه بیضه است ، به طور معمول به دلیل مشکلات دریچه هایی که جریان خون را در رگ ها کنترل می کنند. برجستگی رگهای داخل کیسه بیضه می تواند باعث کوچک شدن و نرم شدن بیضه ها شود.
بیضه های نزول نکرده

بیضه های نزول نکرده نیز می توانند باعث ایجاد بیضه های کوچک شوند. این شرایطی است که قبل از تولد ایجاد می شود ، هنگامی که بیضه ها به سمت پایین در بیضه حرکت نمی کنند. بیضه های نزول نکرده معمولاً با جراحی در دوران نوزادی قابل درمان هستند.
چه موقع به پزشک مراجعه کنید:

مهم است که نگرانی های خود را در مورد اندازه بیضه با پزشک در میان بگذارید.

پزشک می تواند تشخیص دهد که آیا اندازه بیضه شما نشانه ای از یک بیماری زمینه ای است یا ممکن است اندازه بیضه شما هیچ ارتباطی با عملکرد نعوظ نداشته باشد یا به هیچ وجه بر سلامت جنسی شما تأثیر بگذارد.

صحبت با پزشک ممکن است به شما آرامش خاطر و اطمینان دهد و در صورت داشتن مشکل می تواند برای شما گزینه های درمانی نیز انجام دهد.

علت کوچکی بیضه ها, علت بزرگ و کوچکی بیضه ها

درمان کوچکی بیضه ها


روش های درمانی برای بیضه های کوچک


درمان ناباروری

اگر هیپوگنادیسم روی باروری تأثیر بگذارد ، برخی از داروها وجود دارد که ممکن است کمک کند. کلومیفن (Clomid) دارویی خوراکی است که هورمون های لازم برای باروری را تقویت می کند. این ماده اغلب برای کمک به زنانی که در بارداری مشکل دارند استفاده می شود ، اما می تواند برای درمان ناباروری مردان نیز مورد استفاده قرار گیرد.

اگر بیضه های کوچک تراکم اسپرم شما را کاهش دهند ، تزریق گنادوتروپین ها نیز ممکن است موثر باشد. گنادوتروپین ها هورمون هایی هستند که فعالیت بیضه ها را تحریک می کنند.

درمان جایگزینی تستوسترون (TRT) ممکن است مزایایی مانند افزایش موارد زیر را داشته باشد:

- انرژی

- میل جنسی



آیا اندازه متفاوت بیضه‌ها عادی است؟



- توده عضلانی

با این حال ، TRT باید با دقت توسط پزشک شما نظارت شود. برخی از عوارض جانبی بالقوه جدی مانند مشکلات پروستات ، پرخاشگری غیرطبیعی و اختلالات گردش خون وجود دارد.
درمان واریکوسل

درمان واریکوسل ممکن است لازم باشد یا نباشد. اگر رگهای بزرگ شده روی باروری یا سلامت بیضه شما تأثیر بگذارند ، ممکن است جراحی گزینه خوبی باشد. یک جراح می تواند ورید یا رگهای آسیب دیده را مهر و موم کرده و جریان خون را به سمت وریدهای سالم در کیسه بیضه تغییر مسیر دهد.

این روش ممکن است آتروفی بیضه را معکوس کند و تولید اسپرم را افزایش دهد.
درمان بیضه های نزول نکرده

اگر شرایط بیضه نزول نکرده باشد، یک روش جراحی وجود دارد که می تواند بیضه ها را به پایین به بیضه منتقل کند. اورکیوپکسی نامیده می شود و معمولاً قبل از یکسالگی پسر انجام می شود.
آیا باید نگران اندازه بیضه خود باشم؟

بیضه های کوچکتر از حد متوسط ​​ممکن است در بسیاری از موارد بر سلامتی شما تأثیر نگذارد.

اگر به دلیل یک بیماری زمینه ای کوچک باشند، گزینه های درمانی زیادی وجود دارد.

کلید افزایش سطح تستوسترون و تولید اسپرم یا درمان بیماری زمینه ای دیگری ، صحبت با پزشک است.

 مطالب پیشنهادی

 مطلب مرتبط اندازه طبیعی بیضه بعد از ازدواج

این مطلب در تاریخ چهارشنبه 1 مهر 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
11379





نظر شما در مورد مطلب اندازه بیضه ها چقدر باید باشد،ارتباط اندازه بیضه با میل جنسی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چطور به نامزدم بگم دهنش بو میده
چطور به نامزدم بگم دهنش بو میده

نامزدم بی احساسه
نامزدم بی احساسه

درد واژن حین نزدیکی
درد واژن حین نزدیکی

آیا مبتلایان به ام اس (MS) می توانند باردار شوند
آیا مبتلایان به ام اس (MS) می توانند باردار شوند

افکار بسیار تلخ و منفی دارم
افکار بسیار تلخ و منفی دارم

چرا زنان ایرانی به آرایش اهمیت می دهند
چرا زنان ایرانی به آرایش اهمیت می دهند










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

20503

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266484156

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام