دلایل زیاد شدن عمل زیبایی واژن

دلایل زیاد شدن عمل زیبایی واژن

در این مطلب می خوانید : آشنایی با دلایل عمل جراحی زیبایی واژن،روش های عمل زیبایی واژن،مراقبتهای بعد از عمل زیبایی واژن،سن عمل زیبایی واژن،هزینه عمل زیبایی واژن
سوالی که پیش می آید، این است که چرا در چند سال گذشته، عمل زیبایی واژن مورد استقبال عجیب زن ها قرار گرفته است؟ در صورتی که از عمر عمل جراحی زیبایی واژن سال ها می گذرد. اغلب زنانی که به سراغ عمل جراحی لابیاپلاستی می روند، به خاطر زیباسازی این عضو جنسی خود است. ولی در این میان هستند کسانی که با دلایل بهتری به سراغ جراحی واژن می روند. از جمله اینکه لبه های بلند واژن می تواند در هنگام لباس پوشیدن باعث آزار زنان شود. گاهی احساس درد فراوانی را در آنها به وجود بیاورد و حتی باعث خجالت زدگی فرد در جمع و روابط اجتماعی گردد.
البته بیرون زدگی لبه های داخلی وازن یک امر نا معمول نیست؛ ولی به خاطر درد و رنجی که برای فرد به ارمغان می آورد، ممکن است به مرور زمان او را به فکر عمل زیبایی واژن بیاندازد. انجام این عمل جراحی گاه می تواند احساس خوبی را در زنان ایجاد کند و باعث بهبود سطح کیفی و جنسی افراد شود. نکته دیگر اینکه عمل لابیاپلاستی هیچ تأثیری در کاهش لذت جنسی خانم ها نداشته و به خاطر افزایش اعتماد به نفس در آنها این لذت را بالاتر نیز می برد.
آشنایی با دلایل معمول عمل جراحی زیبایی واژن

اگر به فکر انجام این عمل جراحی زیبایی افتاده اید، قبل از اینکه اقدامی را انجام دهید، درباره آن به خوبی تحقیق کنید. با مشکلات و عوارض آن آشنا شوید و ببینید آیا این عمل جراحی به کار شما می آید یا خیر. همچنین برای این کار به سراغ پزشک های حاذق و زبردست بروید و از آنها مشورت بخواهید. طبق تحقیقات صورت گرفته، به طور کلی فهرست زیر را می توان مهمترین دلایلی دانست که زنان به سراغ عمل جراحی زیبایی واژن می روند:
√ انجام عمل لابیاپلاستی به قصد زیبایی ظاهری بیشتر
√ انجام عمل لابیاپلاستی به خاطر عدم تقارن بین لبه های واژن و اصلاح آن
√ درد کشیدن هنگام برقرار رابطه جنسی
√ انجام عمل لابیاپلاستی جهت ارضای جنسی بهتر (با برداشتن کلاهک اضافی کلیتوریس)
√ ایجاد درد در ناحیه هایی از واژن در هنگام انجام فعالیت های ورزشی مثل دوچرخه سواری
√ ایجاد درد در ناحیه هایی از واژن در زمان پوشیدن شلوارها یا لباس های زیر خاص و چسبان
√ ایجاد درد در لبه های واژن، احساس سوختگی و ساییدگی در ناحیه هایی از واژن در هنگام فعالیت های روزانه یا ورزشی
گاهی عمل زیبایی واژن به خاطر عدم تقارن بین لبه های واژن و اصلاح آن انجام می شود
روش های انجام عمل جراحی زیبایی واژن
عمل جراحی زیبایی واژن

برای انجام عمل جراحی زیبایی واژن نیز مثل دیگر عمل هایی جراحی روش های متفاوتی وجود دارد. اگرچه در همه این روش ها هدف یکسان است، ولی پیشرفت تکنولوژی و علم روز باعث ایجاد تفاوت هایی در این روش ها شده است. به طور کلی امروزه دو نوع خاص از عمل جراحی لابیاپلاستی در سطح جهان انجام می گیرد که از مقبولیت بیشتری برخوردار بوده و خطر کمتری را متوجه بیمار می کند. این دو روش عبارتند از:
* عمل جراحی لابیاپلاستی به شکل تریم (trim)
* عمل جراحی لابیاپلاستی به شکل ویدج (wedge)
چرا لبه های داخلی واژن تغییر شکل می دهند؟

یکی از پرسش های متداول در رابطه با عمل جراحی زیبایی واژن این است که به چه دلیلی لبه های داخلی واژن تغییر شکل می دهند؟ گلایه اغلب بیمارها اینگونه است که: «ما در گذشته این شکلی نبودیم.» یا «در گذشته این مشکل را نداشتیم» و ... مسئله اینجاست که بزرگ شدن لبه های داخلی واژن هم می تواند به خاطر مسائل ژنتیکی و به صورت مادرزادی باشد. هم می تواند به دلیل تغییرات هورمونی در فرد اتفاق بیفتد.
در صورتی که مشکل به صورت ژنتیکی باشد که از قبل نیز وجود داشته است. اما در رابطه با تغییرات هورمونی، برای مثال رسیدن به دوران بلوغ برای دختر بچه ها ممکن است باعث تغییر اندازه لبه های واژن شود. یا در دوران بارداری ممکن است تغییرات هورمونی فرد روی شکل ظاهری واژن نیز تأثیر گذاشته و باعث رشد لبه های بیرونی آن شود. همچنین روابط جنسی پرتعداد نیز می تواند باعث تغییر اندازه لبه های واژن گردد.
عمل جراحی زیبایی واژن و کلاهک کلیتوریس
عمل جراحی زیبایی واژن و کلاهک کلیتوریس

کلاهک کلیتوریس یکی از بخش های حساس واژن در زنان است. در این بخش نیز گاهی یک لبه یا بخش اضافی وجود دارد که باعث بد شکل شدن واژن خانم ها می شود. در هنگام انجام عمل لابیاپلاستی پزشکان می توانند عمل جداگانه ای نیز روی کلاهک کلیتوریس انجام دهند. در حقیقت، در برخی از افراد پس از برداشتن بخش های اضافی لبه های داخلی واژن، این کلاهک کلیتوریس به شکلی نا فرم در آمده، سطح بالایی آن بیرون می زند و زیبایی واژن را از ریخت می اندازد. پزشکان در زمان ویزیت اولیه با بررسی سطح واژن و دیگر اندام های آن، می توانند به بیمار پیشنهاد کنند که کلاهک کلیتوریس خود را نیز عمل کرده و آن را کوچک کند. به طوری که با سطح لبه ها یکدست شده و خوش فرم تر شود.

زمان مورد نیاز برای انجام عمل زیبایی واژن

وقتی صحبت از زمان مورد نیاز برای یک عمل جراحی می شود، باید تمام زمانی که فرد را درگیر می کند در نظر بگیریم. برای هر پروسه عمل جراحی می توان سه بازه زمانی متفاوت را در نظر گرفت.
 بازه زمانی قبل از عمل جراحی زیبایی واژن

پیش از انجام عمل جراحی زیبایی واژن، لازم است برخی از موارد را از پزشک خود سؤال کنید. این بازه می تواند بین یک یا دو هفته متغیر باشد. به طور معمول پزشک های جراح پلاستیک، یک یا دو جلسه مشاوره برای افرادی که تقاضای عمل جراحی زیبایی واژن دارند در نظر می گیرند. در این جلسه تمامی نکات ضروری درباره زمان عمل، اتفاقات و عوارض آن، روزهایی که فرد درگیر عمل است و ... برای بیمار توضیح داده می شود.

بازه زمانی هنگام عمل جراحی زیبایی واژن و بعد از آن

باز زمانی هنگام عمل: برای عمل جراحی زیبایی واژن، این بازه در حدود یک ساعت طول می کشد؛ که برای یک عمل جراحی پلاستیک زمان کوتاهی به شمار می رود. همچنین این زمان بسته به این که دکتر شما از چه روشی استفاده می کند، می تواند متغیر باشد. برای مثال با استفاده از دستگاه های لیزر این عمل جراحی می تواند به زیر نیم ساعت نیز برسد.

بازه زمانی بعد از عمل: پس از عمل زمانی است که باید مراقبت های ویژه را انجام دهید. درست است که عمل جراحی شما با موفقیت انجام شده، ولی اگر در انجام مراقبت ها کم کاری کنید، ممکن است دچار عوارضی شوید که مدت ها شما را درگیر کند. این بازه زمانی برای عمل جراحی زیبایی واژن البته بسیار کوتاه بوده و کمتر از یک ماه به طول می انجامد.
آشنایی با عوارض عمل جراحی زیبایی واژن
عوارض عمل جراحی زیبایی واژن

انجام عمل لابیاپلاستی نیز مثل دیگر عمل های جراحی پلاستیک است و در صورتی که نکات بهداشتی لازم را رعایت نکنید، می تواند شما را به دردسر بیندازد. این نکات نیز شامل تمام بازه های زمانی عمل می شود و از قبل از عمل جراحی زیبایی واژن شروع می گردد. نخستین نکته، این است که باید پزشکی حاذق و ماهر برای انجام این عمل پیدا کنید و به هر پزشکی اعتماد نداشته باشید. اگر پزشکی که انتخاب می کنید، اصطلاحاً این کاره باشد و تمام نکات بهداشتی را رعایت کند، عوارض و خطرات عمل لابیاپلاستی بسیار ناچیز خواهد بود. به طوری که می توان گفت این عمل هیچ گونه عوارض جانبی ای نخواهد داشت.

پس از انجام عمل جراحی زیبایی واژن به بیمار توصیه می شود که یک روز تمام از کمپرس سرد استفاده کند. این کار سبب می شود که میزان درد شکل گرفته در ناحیه واژن کمتر شده و به حداقل میزان ممکن برسد. این درد به صورت موضعی بوده و به خاطر بخیه هایی است که بر روی زخم ها زده شده است.
نکته دیگر این است که به بیمار توصیه می شود تا سه روز در صورت داشتن درد و ورم، از قرص های مسکن استفاده کند. این درد و ورم به مرور زمان کمتر شده و باید پس از سه روز تماماً از بین برود. اگر پس از سه روز همچنان احساس درد دارید، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید.
طول درمان کامل فرد حدود یک هفته است. پس از یک هفته استراحت در خانه می توانید زندگی عادی خود را در پی بگیرید. البته زمان مورد نیاز برای بهبود کامل و دریافت مجوز برای برقرار رابطه جنسی یک ماه تمام است.

برای عمل جراحی لابیاپلاستی به چند جلسه ویزیت نیاز است؟

خود عمل جراحی زیبایی واژن طی یک جلسه انجام می گیرد. ولی بنا به تشخیص پزشک بیمار باید بین سه تا پنج جلسه به پزشک خود مراجعه کند. در جلسه های اولیه، پزشک با بررسی واژن بیمار امکان های موجود برای عمل جراحی را بررسی می کند. پس از انجام عمل لابیاپلاستی نیز بیمار باید بین دو تا سه جلسه تحت نظر پزشک قرار بگیرد و توصیه های لازم را دریافت کند. نخستین جلسه ها معمولاً یک هفته پس از انجام عمل جراحی زیبایی واژن تجویز می شود؛ که در این جلسه پزشک به بررسی شرایط واِژن و بخیه های آن می پردازد.

یک ماه پس از عمل جراحی نیز پزشک نتیجه نهایی را مشاهده کرده و توصیه های نهایی را به بیمار می کند. پس از این جلسه ممکن است توصیه هایی نیز برای برقراری رابطه جنسی دریافت کنید که اصلاً نگران کننده نیست و تنها برای سلامتی بدن خود شما است.
مراقبت های لازم پس از عمل جراحی واژن

عمل جراحی زیبایی واژن جزء عمل های جراحی کم خطر بوده و کمتر بیمار را درگیر می کند. با این حال برخی توصیه های عمومی وجود دارد که اگر آنها را رعایت کنید، سریعتر بهبود پیدا کرده و کمتر دچار مشکل می شوید. به برخی از این نکات در ادامه به صورت مختصر اشاره کرده ایم:
* درد و ورم در ناحیه واژن تا حدود سه روز ادامه خواهد داشت. می توانید برای کنترل درد از قرص های مسکن استفاده کنید.

* استفاده از کمپرس سرد در بیست و چهار ساعت اول خوب بوده و درد و ورم واژن را کاهش می دهد.

*با یک هفته استراحت می توانید به سراغ فعالیت های عادی روزانه بروید. ولی باید مراقب سایش های واژن خود باشید.

*تا بیست و چهار ساعت اجازه حمام کردن ندارید. ولی پس از آن حمام رفتن بدون مانع بوده و اشکالی ندارد. البته زمان حمام نباید بیش از بیست دقیقه طول بکشد.

*از انجام ورزش هایی(مثل دوچرخه سواری، اسب سواری و ...) که به طور مستقیم بخش هایی از واژن را تحت فشار قرار می دهد، تا تمام شدن طول درمان باید خودداری کنید. همچنین رفتن به استخر نیز ممنوع است.

*داشتن درد و تورم در ناحیه واژن در سه روز اول طبیعی بوده و پس از آن باید از میزان درد و ورم آن کاسته شود. درد ناچیزی ممکن است تا حدود دو یا سه هفته همراهتان باشد.

* اغلب زنان پس از این عمل حدود شش تا هشت هفته از برقراری رابطه جنسی خودداری می کنند. ولی از نظر پزشکی  برقراری رابطه تنها برای یک ماه ممنوع بوده و پس از آن مجاز است.
 کلاهک کلیتوریس را می توان همراه جراحی زیبایی واژن عمل کرد
 
سن مجاز برای عمل زیبایی واژن

انجام عمل جراحی زیبایی واژن برای تمامی خانم ها مجاز بوده و به خاطر ریسک پایین آن انجام می شود. ولی اگر قرار باشد یک رده سنی مشخص را برای انجام عمل لابیاپلاستی در نظر بگیریم، باید گفت که بهترین سن برای انجام این عمل سنین بین بیست تا پنجاه سالگی است. دخترانی که هنوز به سن بیست سالگی نرسیده اند، تحت تأثیر هورمون های بلوغ بوده و ممکن است اندام آنها همچنان دچار تغییرات شود.
به همین خاطر توصیه پزشکان این است که قبل از سن بیست سالگی دست به این عمل جراحی مهم نزنند. در مورد زنان بالای پنجاه سال نیز، توصیه پزشکان این است که اقدام به این عمل جراحی نکنند. زیرا روند ترمیم زخم ها طولانی شده و ممکن است آنها را با مشکلات بسیاری رو به رو کند. برای دیگر سنین انجام عمل جراحی زیبایی واژن بدون مانع بوده و هیچ محدودیتی ندارد.
 
هزینه عمل جراحی زیبایی واژن

کسانی که قصد دارند دست به عمل زیبایی واژن بزنند، اغلب این سوال را دارند که هزینه های جاری عمل تا چه میزانی خواهد بود. در حقیقت نیم توان بازه مشخصی را برای هزینه های جاری این عمل مشخص کرد. زیرا هزینه های عمل بستگی به موارد بسیاری داشته و باید پس از بررسی وضعیت بیمار تخمین زده شود. همچنین شکل و نوع عمل نیز در میزان هزینه های آن تأثیر گذار است.
اکنون مشاهده کنید :  نحوه عمل زیبایی واژن
 
منبع: خبرگزاری آری
این مطلب در تاریخ 2019-09-18 05:55:07منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.8
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
10932





نظر شما در مورد مطلب دلایل زیاد شدن عمل زیبایی واژن چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




زیبایی ظاهری چقدر در ازدواج مهم است؟
زیبایی ظاهری چقدر در ازدواج مهم است؟

اجبار خانواده برای ازدواج با پسر عمو یا پسرخاله
اجبار خانواده برای ازدواج با پسر عمو یا پسرخاله

ناتوانی جنسی مردان
ناتوانی جنسی مردان

ویاگرا: خطرناک است، با احتیاط میل شود
ویاگرا: خطرناک است، با احتیاط میل شود

مقایسه اضطراب در افراد باهوش و کم هوش
مقایسه اضطراب در افراد باهوش و کم هوش

زنان چگونه به اهداف خود برسند
زنان چگونه به اهداف خود برسند










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

26303

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266462241

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام