درمان زود رنجی

چکار کنم زود رنج نباشم

چیکار کنم زود رنج نباشم

زمانیکه از کسی رفتار یا صحبت نا خوشایندی میبینم و می شنوم و ناراحت میشوم نمی‌توانم ناراحتی خودم را نشان دهم اما تا مدتها در ذهنم باقی می ماند و آزارم میدهد.لطفا راهنمایی بفرمایید.

 

پاسخ

شما باید دو تمرین داشته باشید . اول واکنش منعطف تر در رابطه با دیگران و دوم مدیریت ذهن خود شما به هر دوی این موارد نیاز دارید . همه ما در ارتباطات خود در طول روز ممکن است با ناخواسته هایی روبرو شویم. افراد زیادی هستند که ناخواسته طبق میل ما رفتار نمی کنند و یا ایده ال های رفتاری را نمی دانند و ... همان طور که خود ما نیز ممکن است دچار این نوع اشتباهات بشویم . لذا همه ما باید در ارتباطات متقابل یاد بگیریم تا خواسته هامون رو مطرح کنیم و اتفاقا از آن دفاع داشته باشیم. لذا باید تمرین کنید. باید برای آن قدم بردارید و بدانید یک شبه قرار نیست تغییری ایجاد شود و به مرور شما این مهارت را پیدا می کنید. مهارت جرات مندی به شما می آموزد که چطور ضمن ایجاد رابطه عاطفی و با محبت با دیگران از خواسته هاتون نیز دفاع کنید. لازم نیست خشونتی داشته باشید فقط به کمی قاطعیت نیاز دارید همین. فرض کنید کسی میان حرف شما می پرد و آن را نیمه می گذارد شما می توانید به عبارتی محکم و قاطع بگویید " ضمن این که تمایل دارم نظر شما را بدانم دوست داشتم صحبتم را کامل کنم ".

 

اما در مورد مدیریت ذهن : لازم است شما تمرین های ذهنی و فکری داشته باشید. ذهن ما نباید آزاد باشد تا به هر کجا که می خواهد برود و هر موضوعی را که میل دارد مرور نماید . ما باید آن را مدیریت کنیم و روی داده ها و ورودی ها غربال گری نماییم . یا به آن ها مجوز ادامه می دهیم یا نمی دهیم .

 

پس همواره باید مراقب داده های ذهنی مون باشیم . اگر قرار است فکری بی دلیل ذهن ما را خسته و یا درمانده و یا بیمار کند و یا سمج وار آن را بیازارد و به نتیجه ای هم نرسد مسلما باید غربال شود و مجوز ادامه به آن داده نشود لذا روش توقف فکر را توصیه میکنیم . روش توقف فکر یعنی اگاهی از افکار و توقف دادن به افکار بی خودی و بیمار و بی نتیجه. افکاری که فقط اضطراب ایجاد میکند .

 

فقط شما را درگیر میکند و فقط انرژی از شما می گیرد باید از بین برود و روشی نیست جز توقف دادن به آن ها. در واقع با این توقف شما عادت ذهنی خود را تغییر میدهید و ذهن می آموزد که به چه مسایلی بپردازد و چه مسایلی را مورد بی اعتنایی قرار دهد. از طرفی باید بدانید تکرار یک مساله و یا رفتار منفی فرد و یا ... در ذهن انباشتگی انرژی منفی را به همراه دارد و احساس نفرت و خشم زیاد تولید میکند و هم شما را می آزارد و هم ارتباطاتتون رو خدشه دار می کند اگر از جرات مندی فرار میکنید که نکند روزی ارتباطتتون رو لطمه بزند این افکار لطمه بزرگ تری به ارتباطات شما وارد می کند و از شما فردی خشمگین می سازد و شما را به وسواس های فکری و ذهنی مبتلا می سازد .

 

پس .... ابتدا موقعیت هایی که این افکار را ایجاد میکند بشناسید و سپس مدیریت را اعمال نمایید . البته فکر کردن به این که در دفعه بعد چه رفتاری داشته باشم مفید است اما فقط در همین حد . و البته به شرط این که این فکر کردن به رفتار کردن هم بیانجامد.

 

منبع: تبیان

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

 

رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود
این مطلب در تاریخ 2017-01-03 08:00:44منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.5
دسته بندی
مطالب و مقالات روانشناسی
تعداد بازدید
15085





نظر شما در مورد مطلب درمان زود رنجی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




روشهای رفع موانع ازدواج
روشهای رفع موانع ازدواج

نحوه درخواست ازدواج و خواستگاری از دختر
نحوه درخواست ازدواج و خواستگاری از دختر

گرم مزاجها چه بخورند و چه نخورند
گرم مزاجها چه بخورند و چه نخورند

آزمایش یک ماده ایمنی در مایع منی مردان ، می‌تواند عقیم بودن یا نبودن او را تعیین کند.
آزمایش یک ماده ایمنی در مایع منی مردان ، می‌تواند عقیم بودن یا نبودن او را تعیین کند.

تشخیص اختلالات روانی از روی دندان
تشخیص اختلالات روانی از روی دندان

گفتگو با یک ترنس-مسیر تغییر جنسیت در ایران
گفتگو با یک ترنس-مسیر تغییر جنسیت در ایران










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

8811

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266286574

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام