روش کمک به شوهر در تامین مخارج زندگی

روش کمک به شوهر در تامین مخارج زندگی

روش کمک به شوهر در تامین مخارج زندگ

زندگی مشترک به ویژه برای زوج های جوان و در سال های نخستین ، با کمبودهای اقتصادی، بیکاری ، وام های ازدواج و درآمد اندک همراه است.

خانم خانه می تواند با کم کردن توقعات ، پرهیز از اسراف و ریخت و پاش و خودداری از چشم و هم چشمی با دیگران ، از بروز برخی مشکلات جلوگیری کند و در کاهش اضطراب و ناآرامی زندگی موثر باشد .

از کمک های بسیار موثر زن در تنظیم اقتصاد خانواده، به ویژه در آغاز زندگی مشترک ، آن است که در صورت وجود کار مناسب برای شوهر، اجازه دهد که وی ساعاتی بیش از معمول ، به کار بپردازد؛ یعنی اضافه کاری قبول کند ؛ زیرا هم انگیزه و هم توانایی انجام آن را دارد.

همچنین زن می تواند با انجام برخی کارهای مناسب شأن ، متناسب با تجربه و تحصیلات خود ، حتی در خانه، به اقتصاد خانواده کمک کند.

کمک شایان دیگر زن به اقتصاد خانواده ، آن است که در صورتی که هنوز نتوانسته اند مسکنی برای خود تهیه کنند ، به زندگی در مکانی کوچک تر از معمول ( البته در فضا و محله ای در خور شأن) اکتفا کند و خواستار خانه ای بزرگ و با اجاره سنگین نباشد. همچنین اگر یک طبقه از خانه پدر شوهر یا حتی پدر دختر قابل سکونت است و زندگی در کنار آنان مشکل چندانی نمی آفریند ، چند سالی را رضایت دهد که در آن جا زندگی کند . بدیهی است در این صورت ، باید بعضی سختی ها را تحمل کند، که البته با روی خوش نشان دادن و با همکاری با دیگران و به ویژه بزرگ ترها ، این سختی ها کمتر می شود.

بیشترین هّم زن و مرد در آغاز ، ابتدا باید پرداخت قرض ها و بدهی ها و سپس تهیه پس اندازی مناسب برای آینده و به ویژه تهیه مسکن مناسب باشد. بنابراین از خریدن کالاهای غیر ضروری و لوکس و نیز مخارج اضافی جداً باید کم کرد.

حضرت فاطمه و علی (ع) ساده ترین نوع زندگی مشترک را با کمترین هزینه شروع کردند و بهترین الگو برای مسلمانان شدند؛ آن ها پوست گوسفندی را که شب ها بر آن می خوابیدند، در روز وارونه می کردند و علوفه شتر بر آن می ریختند.

روزی امیر مومنان خبر از آذوقه منزل گرفت. حضرت فاطمه فرمود در دو روز گذشته غذای اندکی یافت شده که شما و فرزندانمان را بر خود ترجیح دادم. امام فرمود: چرا به من خبر ندادی تا چیزی تهیه کنم؟ فاطمه فرمود : من از خدا حیا کردم که تو را بر کاری وادارم که برایت ممکن نبود.

قناعت


قناعت به درآمد حلال و پرهیز از چشم و هم چشمی ، فضیلتی ارزشمند است و آرامش و شیرینی زندگی را دو چندان می کند. امروزه تنوع پدیده ها و زیاده خواهی اشیاء لوکس و تجملات امان خانواده ها را بریده و مردم را از پرداختن به زندگی حقیقی باز داشته است. بهترین راه بیرون رفتن از چنین ورطه ای الگوگیری از زندگی ساده و باصفای امیرالمومنین  و فاطمه س است. همان گونه که حضرت زهرا س با جهیزیه ساده ای زندگی را شروع کرد ، جوانان ما هم می توانند زندگی را با امکانات اولیه و ساده شروع کنند و زندگی بسیارزیبا و شیرینی را رقم بزنند. در زمانه ما هم بسیارند افرادی که این گونه زندگی را شروع کرده اند و بعد ها به مرور به زندگی خود وسعت بخشیده اند. این ها هم دنیا را دارند و هم آخرت را ؛ چون برای شروع زندگی دو نفره ، پدر و مادر خود را به سختی نینداخته و مرد نیز از همان آغاز زندگی ، در باتلاق قرض و وام و بدهی فرو نرفته است.



آینده نگری


زن موفق و سعادتمند کسی است که دوراندیش باشد و برای زندگی خود و خانواده اش ، طرح و برنامه صحیح داشته باشد، موقعیت شغلی، اجتماعی و دینی را مد نظر قرار دهد، کارها را اولویت بندی کند، دخل و خرج خانواده را تنظیم کند، تحولات زندگی را پیش بینی کند ، وظائف اعضای خانواده را در برابر بزرگ ترها را گوشزد کند و روابط صحیح خانوادگی و خویشاوندی را به آن ها تفهیم کند و نیز برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت خانواده را مشخص کند.


منبع:تبیان

آموزش رابطه جنسی - زوج خوشبخت

این مطلب در تاریخ 2014-08-19 07:50:06منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
12811





نظر شما در مورد مطلب روش کمک به شوهر در تامین مخارج زندگی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




گزینه های پر خطر برای ازدواج
گزینه های پر خطر برای ازدواج

تردید در انتخاب همسر
تردید در انتخاب همسر

عوارض ادرار کردن قبل از رابطه جنسی
عوارض ادرار کردن قبل از رابطه جنسی

پاسخ به سوالات در زمینه مصرف قرص های ضد بارداری
پاسخ به سوالات در زمینه مصرف قرص های ضد بارداری

اشتباهات در استفاده از زبان بدن
اشتباهات در استفاده از زبان بدن

چرا طلاق عادی شده
چرا طلاق عادی شده










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

20284

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266456222

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام