چطور بفهمیم همسرمان خیانت می کند

چطور بفهمیم همسرمان خیانت می کند

چطور متوجه خیانت همسر شویم ؟اما چگونه متوجه شویم همسرمان به ما خیانت می کند یا خیر

برای پاسخ این سوال را به چند سوال کوچکتر تقسیم می کنیم: در این مقاله ما به دلایلی که همسرتان به شما خیانت می کند، نمی پردازیم. در این مقاله به رفتارها و سخنانی که باعث پی بردن به خیانت می شود، می پردازیم.

بیشتر بدانید : اگر متوجه خیانت همسر شدیم چکار کنیم

چگونه همسر خیانت کار را تشخیص بدهیم؟
 

معمولا زوجین بعد از چند سال زندگی مشترک می توانند به تفاوت های رفتاری همسرشان پی ببرند و تشخیص دهند که آیا همسرشان به آنها خیانت می کند یا خیر .
اما بعضی افراد بسیار مراقب رفتارهایشان هستند طوری که همسرشان اگر کوچکترین شکی داشته باشد، این شک را در درون خود می کشد و حتی به این شک فکر نیز نمی کند.
 

چگونه خیانت این افراد متبحر را بشناسیم؟

 

اولین دلیلی که شما می توانید به همسرتان شک کنید دروغ است. همسرتان مدام به شما دروغ می گوید البته لازم به ذکر است که هر دروغی را نمی توان به عنوان آغاز خیانت تلقی کرد. دروغ هایی که برای دیر آمدن به منزل، پاسخ ندادن به تلفن ، در جلسه های پیاپی به سر بردن، مسافرت های مداوم کاری، خوشحالی بی دلیل ، عوض شدن ذائقه همسرتان، بی میل در رابطه زناشویی، بی میلی در صحبت کردن با همسر یا فرزندان، بی میلی برای شرکت در مهمانی ها،ارجح دانستن تنها بودن در منزل، ارجح دادن محیط بیرون به منزل، کسل و بی حوصله بودن در برابر شما و فرزندان، فراموش کردن لذات و تفریحات گذشته ...
همسر شما به دنبال به دست آوردن لذت جدیدی در رابطه جنسی، عشق، زندگی ، فضای خانه، شورش علیه محدودیت هایی که شما برای او خلق کرده اید، می باشد .

بیشتر بدانید : چگونه خیانت همسرم را ببخشم

بعضی از افراد هستند که بسیار هوشمندانه عمل می کنند
 

خیانت همسر

برای مثال : همسرتان پیش از این به ندرت برای شما هدیه ای می گرفت یا حتی گل می خرید اما در حال حاضر مدام به شما هدایای مادی و معنوی عطا می کند .شاید شما روزی در آرزوی رفتن به کلاس نقاشی بودید ، اما همیشه با مخالفت همسرتان مواجه می شدید و نظر همسرتان این بود که شما باید به جای رفتن به این کلاس ها به خانه و زندگی تان برسید اما امروز به طور نا منتظره ای همسرتان به شما می گوید اگر هنوز دوست داری به کلاس نقاشی بروی، من مخالفتی ندارم.
تغییرات کاملا محسوس در رفتار همسرتان می تواند دلیلی برای بی تفاوتی او نسبت به شما و شروع رابطه جدیدی باشد ، البته باز هم لازم به ذکر است که هر بی تفاوتی را نمی توان به معنای خیانت حساب کرد.
اما برعکس رفتار همسران خیانت کار باهوش ، همسران خیانت کار دیگری هستند که رفتاری بسیار فاحش دارند و به سادگی متوجه می شوید که در حال خیانت به شما هستند.
برای مثال : کمتر به منزل می آیند ، زمانی که به منزل می آیند خسته هستند، هیچ تمایلی به همسر و بچه هایشان ندارند و ..

گاهی اوقات همسران کم تجربه بودن طرف مقابلشان را برای خیانت بهانه می کنند. برای مثال مدعی هستند : همسرم در روابط زناشویی بسیار کم تجربه است و نمی تواند مرا راضی نگه دارد پس من به دنبال رابطه دیگری می روم

بیشتر بدانید : عواملی که باعث خیانت همسر می شود

اما هر همسری خیانت کار نیست

اگر همسر شما دیروقت به منزل برمی گردد یا ساعاتی در روز تلفن همراهش را خاموش می کند یا پاسخ نمی دهد دلیلی برای خیانت او نیست.
مسلما اولین کلمه ای که به ذهن شما حمله ور می شود : خیانت است
اما لازم است بدانید شما تنها با دیدن این رفتار یا شنیدن بعضی مکالمات مشکوک نمی توانید همسرتان را متهم به خیانت کنید زیرا همان طور که می دانید بعضی از همسران بخصوص آقایان دوست ندارند که همسرانشان در کارهای بیرون از منزل آنها دخالت کنند به همین دلیل ترجیح می دهند که ارام و در خفا صحبت کنند پس بدون دلیل مشکوک نشوید.
اگر شک و ظن شما به مرحله ای رسید که اطمینان خاطر به دست آورید، لازم است مدتی همسرتان را تحت نظر داشته باشید اما بطور نامحسوس و طوری که وی متوجه نشود.
این عمل ، اخرین تیر شماست تا از خیانت همسرتان مطمئن شوید .
زمانی که از خیانت همسرتان اطمینان حاصل کردید اما زندگی تان را دوست دارید و نمی خواهید طلاق بگیرید. به همسرتان بگوئید از لحاظ روحی تضعیف شده اید و نیاز به مسافرت دارید .

اگر شما فرزندی دارید در این مسافرت آنها را به همراه خود نبرید و تنها شما و همسرتان به این مسافرت بروید .

در مسافرت روابط خود را با همسرتان استحکام بخشید ، خاطرات خوبی را که داشته اید یادآور شوید . اجازه دهید همسرتان در خلوت خود فکر کند .

به مدت یک هفته به مسافرت بروید تا در این مدت همسرتان از عشق جدید خود دور باشد و بتواند به شما و فرزندانتان فکر کند تا از راهی که رفته برگردد .

بسیاری از روان شناسان این راه بسیار مثمر ثمر معرفی کرده اند، زیرا با یادآوری خاطرات خوب گذشته، افراد از اشتباهات و اعمالی که در حال انجام دادن هستند، برمی گردندد.

اگر بعد از این مسافرت ، دیگر رفتار مشکوکی از همسرتان ندید هرگز این مساله را به طور علنی بازگو نکنید که "من می دانستم تو در حال خیانت به من هستی "
اگر این مسافرت پاسخگوی مشکل شما نیز نبود لازم است مشکلتان را با یک مشاور خانواده مطرح کنید .

چرا بعضی‌ها نمی‌توانند دست از خیانت کردن بردارند؟

خیانت کردن می‌تواند یکی از مخرب‌ترین رفتارهایی باشد که در یک رابطه مرتکب می‌شوید. خیانت، اعتماد و اطمینان را نابود کرده و معمولا دیگر نمی‌توان این اعتماد از دست رفته را ایجاد کرد. همه این حقیقت را می‌دانند اما همیشه عده‌ای هستند که خیانت می‌کنند. عده‌ی بسیار معدودی اصلا اهمیتی به این موضوع نمی‌دهند؛ به راحتی فقط به نیازهای خودشان فکر می‌کنند و توجهی به احساسات و نیازهای کسی که آنها را دوست دارد ندارند. اما بیشتر افراد نمی‌خواهند اعتماد فی مابین را از بین ببرند و همه چیز را در رابطه‌شان ویران کنند. پس چرا آدمها خیانت می‌کنند؟!
طی تجربیات 30 ساله‌‌ای که دارم، زوج‌های زیادی به علت خیانت یا خیانت‌های مکرر به من مراجعه کرده‌اند. گاهی خیانت مانند کاتالیزوری است که باعث می‌شود همسران روی رابطه‌ی خود کار کرده و آن را بهبود بدهند. بازسازی پُل‌های خراب شده‌ی اعتماد بسیار دشوار است و اگر قبل از وقوع خیانت به مشاوره مراجعه شود، سختی کار بسیار کمتر خواهد بود.

 

کسانی که دائم خیانت می کنند، هوسباز هستند

بسیاری از افراد سالهای زیادی از زندگی خود هوسباز هستند. هوسبازی مخصوصا وقتی پای رابطه‌ی جنسی به میان می‌آید، بسیار شایع است و بازهم مخصوصا این اتفاق بیشتر در مورد افرادی روی می‌دهد که اهل الکل هستند یا از سایر مواد روانگردان استفاده می‌کنند. اگر فرصتی برای این اشخاص پیش بیاید، به عواقب رفتار خود فکر نمی‌کنند و فقط عمل می‌کنند. گاهی هوسبازی علامتی از یک مشکل عمیق‌تر است. مثلا در برخی از بیماری‌های روانی، هوسبازی یک علامت محسوب می‌شود. در چنین مواردی هوسبازی فرد در بسیاری از جنبه‌های زندگی‌اش دیده می‌شود.

در تلاش برای اجتناب از اختلاف و درگیری خیانت می‌کنند

برای عده‌ای از افراد، کنترل و مدیریت اختلاف و درگیری واقعا کار سختی است. اینگونه اشخاص تقریبا هر کاری می‌کنند تا از مکالمات و بحث‌هایی که می‌دانند همسرشان مخالفت خواهد کرد و نارحت و آزرده خواهد شد اجتناب کنند. این افراد مکررا دست به خیانت می‌زنند و حتی در روابط چند همسری قرار می‌گیرند. این آدمها حتی اگر مطمئن باشند که همسرشان این کار آنها را نمی‌پسندد یا با این کار خود مرتکب خلاف می‌شوند باز هم به این امید که همسرشان چیزی نخواهد فهمید خیانت می‌کنند. این افراد سبک زندگی‌شان این است: «درخواست بخشش کردن بهتر از التماس کردن برای اجازه گرفتن است!» واقعیت این است که بخشیدن سخت‌تر از اجازه دادن است.

از خیانت به عنوان بهانه‌ای جهت پایان دادن به رابطه استفاده می‌کنند

برای خیلی‌ها خاتمه دادن به یک رابطه کار بسیار سختی است و برای همین از خیانت به عنوان راهی جهت ترک رابطه استفاده می‌کنند. عده‌ای انگار نمی‌توانند بپذیرند که واقعا آرزوی پایان دادن به رابطه را دارند و به جایی می‌رسند که خودشان را درگیر یک خیانت و رابطه‌ی نامشروع می‌بینند. فردی که با این هدف دست به خیانت می‌زند دلش می‌خواهد همسرش این موضوع را کشف کند و او را ترک کند، یا اینکه خیانت کردن به او شجاعت لازم جهت ترک رابطه را می‌دهد.

خیانت کردن برای آنها شیوه‌‌ای از کنترل خستگی و دلزدگی است

هیجان و شور جنسی که در شروع یک رابطه وجود دارد، پایدار نیست. در واقع یک سری عوامل هورمونی هستند که باعث این شور و هیجان زیاد و احساسات عاشقانه می‌شوند. برای عده‌ای از افراد، وقتی این شور و احساس فروکش می‌کند و به احساساتی یکنواخت و رابطه‌‌ای چند لایه‌ای تغییر ماهیت می‌دهد، تبدیل به یک معضل می‌شود؛ آنها خسته و دلزده شده و مجددا به دنبال آن احساس و هیجان می‌گردند.

انتقام خیانت همسرشان را می‌گیرند

برخی از افراد احساس می‌کنند تنها راه واکنش نشان دادن به خیانت همسرشان این است که خودشان نیز به او خیانت کنند. یک جورهایی این مقابله به مثل، آرام‌شان می‌کند. البته فایده‌ای هم ندارد. چون فقط مشکل را پیچیده‌تر می‌کند زیرا هنوز بابت خیانت همسرشان عصبانی و آزرده هستند و احساسات ضد ونقیضی که در رابطه با خیانت خود پیدا می‌کنند غذاب‌شان می‌دهد.

مونوگامی یا تک همسری به دردشان نمی‌خورد

هر چند در بسیاری از فرهنگ‌ها اینطور به نظر می‌رسد که پدیده‌ی چند همسری یا غیر تک همسری مجاز و پذیرفته است اما اتفاقی است که کمتر می‌افتد. با این وجود همیشه افرادی هستند که درک نمی‌کنند مشکل این است که تک همسری مناسب آنها نیست. این افراد به دلایل گوناگونی جذب خیلی‌ها از جنس مخالف می‌شوند و طالب روابط متنوع هستند. آنها وقتی در رابطه‌ی تک همسری قرار می‌‌گیرند، دچار فومو (FOMO) یا ترس ِ از دست دادن می‌شوند و احساس می‌کنند در دام افتاده‌اند یا خفه و سرکوب شده‌اند! این افراد نسبت به آنهایی که مشکلی با تک همسری ندارد خیلی بیشتر دست به خیانت می‌زنند.

فکر می‌کنند لایق رابطه‌‌ای به این خوبی با همسرشان نیستند!

این افراد سعی می‌کنند خودشان یا رابطه‌شان را خراب کنند. اینگونه آدمها وقتی همه چیز «خوب و روبراه» است خیانت می‌کنند! چون تا حدودی فکر می‌کنند لایق رابطه‌ای خوب و صمیمی نبوده و برای همین با خیانت کردن می‌خواهند کارشکنی کنند یا خودشان را خراب کنند. برخی از این افراد ترس از صمیمیت و وابستگی دارند و احساس می‌کنند همه‌ی اینها از سرشان زیادی است!

از تعهد و مسئولیت می‌ترسند

افرادی که ترس از تعهد دارند هر وقت ببینند رابطه‌شان به مرحله‌ای رسیده که باید به مرحله‌ی بعد بروند دست به خیانت می‌زنند. فشار ِ تعهد معمولا بیشتر درونی است تا از طرف همسر. جوامع تک همسری، چارجوب زمانی ناگفته‌ای برای حرکت رابطه قدم به قدم به سمت جلو دارند. وقتی افراد در زمان مناسب و درست خود نتوانند رابطه‌ای را به مرحله‌ی بعد پیش ببرند، احساس ناراحتی خواهند کرد.
مثلا والدین ممکن است بپرسند: «شما کی قرار است ازدواج کنید؟» یا «وقت آن نشده که تصمیم جدی‌تری برای رابطه‌تان بگیرید؟!» یا مثلا توصیه کنند که اگر تصمیم به ازدواج یا تشکیل خانواده داری، ممکن است دیر شود! ازدواج و تشکیل خانواده معمولا در بیشتر فرهنگ‌ها چارچوب زمانی خاصی دارد، یا دست کم برای دخترها اینطور است. اگر می‌خواهید فرزندانی داشته باشید، این را می‌دانید که ساعت بیولوژیکی بدن‌تان چیزی نیست که متوقف شود تا شما تصمیم خود را بگیرید! مگر اینکه انتخاب کنید اصلا بچه‌دار نشوید!

از خیانت استفاده می‌کنند تا شور و هیجان را به زندگی مشترک خود برگردانند

بعضی‌ها ممکن است فکر کنند با قرار گرفتن در یک رابطه‌ی جدید شاید بتوانند شور و هیجان اولیه را به زندگی با همسر خود برگردانند اما این یک استراتژی نفرت انگیز است که به ندرت اثر می‌کند.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که انگار نمی‌توانید دست از خیانت کردن بردارید، نکاتی برای‌تان داریم:

ببینید چرا خیانت می‌کنید

شاید برای پیدا کردن علت خیانت‌تان نیاز به کمک داشته باشید بنابراین فرصت خوبی است که به یک مشاور مراجعه کنید تا او در درک دلیل رفتارتان به شما کمک کند.

ببینید آیا واقعا می‌خواهید دست از خیانت کردن بردارید

اگر واقعا از ته دل‌تان قصد کنار گذاشتن این رفتارها را نداشته باشید هر اقدامی بی فایده است. اگر واقعا چنین طرز فکری دارید، کمی وقت صرف کنید و در مورد کردار شناسی غیر تک همسری مطالعه و جستجو کنید. خیانت کردن، غیراخلاقی و غیر اصولی است. غیر تک همسری اصول خودش را دارد و یک نوع نیست.

اگر رفتارتان را نمی‌توانید تغییر دهید، به عواقب خیانت برای خودتان و همسرتان بیشتر فکر کنید

آیا مشکلی با این پیامدها ندارید؟ اگر واقعا اینطور نیست، برای تغییر رفتارتان از یک مشاور حرفه‌ای کمک بگیرید یا سعی کنید در مورد الگوهای ارتباطی متفاوت با همسرتان گفتگو و مذاکره کنید.

منبع : زندگی آنلاین / سیمرغ

 

 

این مطلب در تاریخ چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
5742





نظر شما در مورد مطلب چطور بفهمیم همسرمان خیانت می کند چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چی بگم از توقعات بالای دخترای دهه ی60
چی بگم از توقعات بالای دخترای دهه ی60

نیاز جنسی و نداشتن خواستگار
نیاز جنسی و نداشتن خواستگار

آمنوره چیست؟
آمنوره چیست؟

هر نوع قاعدگی نشانه چه مشکلی است
هر نوع قاعدگی نشانه چه مشکلی است

چاق ها زودتر افسرده می شوند یا لاغرها
چاق ها زودتر افسرده می شوند یا لاغرها

چرا پسرها به ازدواج بی توجه هستند
چرا پسرها به ازدواج بی توجه هستند










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

21018

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266456956

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام