مشاور سنتر

نشانه های ابتلا به کرونا روی پوست،تاثیر کرونا روی پوست

نشانه های ابتلا به کرونا روی پوست

آسیب های پوستی کرونا، آیا کرونا روی پوست تاثیر دارد؟ تازه ترین یافته ها از ویروس کرونا نشان دهنده تاثیر این ویروس بر روی پوست می باشد تا جایی که گروهی از متخصصان علوم پزشکی در بررسی‌های خود درباره کروناویروس نسبت به بروز احتمالی علائم و نشانه‌های این بیماری روی پوست هشدار دادند.

علائم سرمازدگی روی پوست مبتلایان به کرونا


 متخصصان در بررسی‌های خود به منظور درک بهتر بیماری‌زاییِ کروناویروس به علائم جدیدی از ابتلا به این ویروس پی بردند که مشابه با سرمازدگی است و ضرورت دارد افراد نسبت به این نشانه دقت لازم را داشته باشند.


در حال حاضر آسیب ناشی از کروناویروس روی سیستم تنفسی تایید شده است به این مفهوم که این ویروس ریه‌ها و دیگر اندام‌های مرتبط با آن را مورد هدف قرار می‌دهد. به همین دلیل علائم این بیماری معمولا با سرفه‌های مداوم، تنگی نفس، تب، علائم مشابه با آنفلوآنزا و سردرد خود را نشان می‌دهد. تمامی این موارد از علائم تایید شده بیماری کووید-۱۹ است و نشانه‌های اصلی در فرد مبتلا به حساب می‌آید.


هرچند، نشانه‌های بیشتری از کروناویروس همزمان با شیوع هر چه بیشتر این ویروس و همه‌گیر شدن آن تشخیص داده شده است. یکی از علائم دیگر ابتلا به کروناویروس از دست دادن حس بویایی و چشایی است چرا که کروناویروس سلول‌های مرتبط با حس بویایی و چشایی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مطلب مرتبط تست آنلاین ابتلا به کرونا


همچنین اسهال از دیگر علائم این ویروس است چرا که امکان انتقال کروناویروس از طریق مدفوعی-دهانی و عدم شستشوی دست‌ها پس از استفاده از سرویس بهداشتی وجود دارد.


در تازه‌ترین مطالعات براساس یافته‌های "اتحادیه ملی متخصصان پوست در فرانسه" نیز نشانه جدیدی از این ویروس شناسایی شده که شامل بروز ضایعات پوستی مشابه با سرمازدگی در برخی از مبتلایان به کووید-۱۹ است. در برخی از بیماران، پوست بدن در بعضی نقاط دچار تورم و قرمزی‌ِ کهیرمانند و دردناک شبیه به حالت سرمازدگی می‌شود.

به گزارش مدیکال دیلی، علاوه بر این، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا تغییر رنگ لب‌ها و صورت را نشانه‌ای از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ عنوان و تایید کرده تب، سرفه و تنگی نفس علائمی از کروناویروس هستند که دو تا ۱۴ روز پس از ابتلا بروز پیدا می‌کند.

باید ها و نبایدها درباره کرونا ویروس

باید ها و نبایدها درباره کرونا ویروس

اطلاعات زیادی در فضای مجازی و به صورت آنلاین موجود است. با این حجم اطلاعات چه کار کنم؟



داستان‌ها و اطلاعات ضد و نقیض زیادی درباره ویروس کرونا در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می‌شود، از قبیل نحوه انتشار این ویروس، چگونگی در امان ماندن از این ویروس، و نگرانی‌های مربوط به مبتلا شدن به این ویروس.

بنابراین، لازم است مراقب باشید که از منابع درست اطلاعات و توصیه‌های مربوطه را دریافت کنید. علاوه بر دستورالعمل‌هایی که در اینجا آورده شده، سازمان بهداشت جهانی بخش مفیدی برای پاسخگویی به سوالات متداول در این زمینه دارد. همچنین پیشنهاد می‌شود که برای به‌روزترین اطلاعات در مورد سفر، آموزش و سایر دستورالعمل‌های مرتبط به این بیماری، به اخبارها و توصیه‌های مقامات کشوری و محلی‌تان توجه کنید.



من نگران هستم که مورد آزار و اذیت، تبعیض و برچسب زنی دیگران قراربگیرم. بهترین راه برای صحبت درباره آنچه در حال رخ دادن است چیست؟

اگر راجع به ویروس کرونا نگران هستید، کاملاً قابل درک است. ولی ترس و برچسب‌زنی موقعیت دشوار کنونی را بدتر می‌کند. به‌عنوان مثال گزارش‌هایی از سراسر دنیا وجود دارد که افراد به‌خصوص آسیایی‌ها در معرض سوءاستفاده کلامی یا حتی جسمانی قرار گرفته‌اند.

اعلام وضعیت اضطراری به‌علت بهداشت عمومی برای افرادی که درمعرض همه‌گیری قرار دارند، پر‌استرس است. این نکته حائز اهمیت است که آگاه باشید و نسبت به یکدیگر مهربان و حمایتگر باشید. کلمات مهم هستند، و استفاده از زبانی که به کلیشه‌های موجود دامن بزند، ممکن است افراد را از این که آزمایش بدهند و اقدامات محافظتی برای خود و اجتماع انجام دهند، دور کند.

 


بایدها و نبایدها برای صحبت با کودکانتان، افراد خانواده و دوستان‌تان در مورد ویروس کرونا:

صحبت با کودکانتان، افراد خانواده و دوستان‌تان در مورد ویروس کرونا



باید: راجع به بیماری کرونا ویروس صحبت کنید

نباید: منطقه یا قومیت خاصی را به این بیماری ربط دهید. به خاطر داشته باشید که برای ویروس‌ها این که افراد از چه قومیت، نژاد یا جمعیت خاصی هستند مهم نیست.

باید: راجع به «مبتلایان به ویروس کرونا» ، «کسانی که درحال درمان هستند»، «کسانی که بهبود یافته‌اند»، یا «کسانی که براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند» صحبت کنید.

نباید: به کسانی که این بیماری را گرفته‌اند بگویید «موارد ویروسی» یا «قربانیان ویروس»

باید: در مورد افرادی که به ویروس کرونا «مبتلا شده» یا «درگیرشده‌اند» صحبت کنیم.

نباید: افرادی که «ناقل ویروس کرونا هستند»، «دیگران را آلوده می کنند» و «ویروس را منتشر می‌کنند»، را طوری خطاب کنیم که گویی عمداً این کار را کرده‌اند و لایق سرزنش هستند.

باید: درمورد خطرات ویروس کرونا به صورت صحیح و براساس اطلاعات علمی و آخرین توصیه‌های بهداشتی رسمی صحبت کنیم.

نباید: شایعات تایید نشده را تکرار یا منتشر کرد، و نباید از الفاظ اغراق‌آمیز که ایجاد ترس می‌کند نظیر طاعون، آخرالزمان، و ... استفاد کرد.

باید مثبت صحبت کرد و بر اهمیت اقدامات پیشگیری‌کننده تاکید کرد، ازجمله راهنماهای ما درمورد شستشوی دست‌ها. برای اکثر افراد این فقط یک بیماری است که می‌توانند بر آن فائق شوند. با چندین گام ساده‌ می‌توانیم از خودمان، عزیزان‌مان و افراد آسیب‌پذیر محافظت کنیم.

منبع: بخش اول ایسنا / بخش دوم یونیسف

این مطلب در تاریخ سه شنبه 1 ارديبهشت 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
9465





نظر شما در مورد مطلب نشانه های ابتلا به کرونا روی پوست،تاثیر کرونا روی پوست چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




تصورات و باورهای اشتباه برای ازدواج
تصورات و باورهای اشتباه برای ازدواج

اگر دختری از پسری خوشش بیاید چکار کند
اگر دختری از پسری خوشش بیاید چکار کند

تاثیر کرونا بر عملکرد جنسی مردان
تاثیر کرونا بر عملکرد جنسی مردان

برای دختردار شدن چکار کنیم
برای دختردار شدن چکار کنیم

چرا همه شدن روانشناس و مشاور
چرا همه شدن روانشناس و مشاور

گرفتاری های روحی و روانی زنان مطلقه
گرفتاری های روحی و روانی زنان مطلقه










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

10876

بازدید امروز:

20514

بازدید دیروز:

267114413

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام