چطور بفهمم شوهرم داره خیانت میکنه

چطور بفهمم شوهرم داره خیانت میکنه

خیلی از زنان با توجه به تغییرات رفتاری شوهر احساس می کنند شوهرشان با زن دیگری در رابطه است ، آیا شوهرم به من خیانت می کند؟ چطور بفهمم شوهرم داره خیانت می کند؟ نشانه های خیانت مردان چیست در این مطلب به خیانت مردان می پردازیم

سه نکته مهم در مورد خیانت مردان و زنان

نخست بدانید هیچ زن و مردی  از روی احساس خوشبختی سمت خیانت نمی رود، هر چند که خیانت توجیه پذیر نیست اما حتما دلایل و احساس کمبودی وجود داشته

دومین نکته درباره خیانت زن و شوهر اینست که ، خیانت به یکباره روی نمی دهد و زن و مرد معمولا نا خواسته و در طول زمان در یک رابطه درگیر خیانت می شوند و زمانی می رسد که نه راه پس و نه راه پیش دارند

سوم کسی که خیانت می کند احساس آرامش درونی ندارد

 

پدیده ” خیانت همسران ” مثل تمام آسیب ها ، نتیجه ” مجموعه عوامل ” بوده و یک شبه بوجود نمی آید . قسمت عمده عوامل این آسیب چه در آقایان و چه در خانم ها ، ریشه ناخود آگاه و ناهشیار داشته و دارد . یعنی بدون اینکه فرد در حوزه آگاهی اش باشد ، در کنترل افکار و احساسات و رفتار هایی است که فرد را در کنترل گرفته و به سمت آسیب مذکور هدایت می کند.

اشکال مختلف ” خیانت به همسر ” غالبا بصورت یکی از موارد ذیل می باشد :

– ارتباط مخفیانه با یک نفر بدون اطلاع همسر!

– ارتباط مخفیانه با یک نفر با اطلاع همسر!

– ارتباط مخفیانه با چند نفر بطور همزمان بدون اطلاع همسر!

– ارتباط مخفیانه با چند نفر بطور همزمان با اطلاع همسر!

– با همسرم هستم ولی به دیگران فکر می کنم و می اندیشم!

– داشتن زن صیغه ای مخفی! و بعضا زنان صیغه ای مخفی !!!

– داشتن زن شرعی مخفی به موازات همسر اصلی!

– ارتباطات جنسی با فاحشه ها و افراد شهره به این صفت!

– ارتباطات جنسی با کارمند ، همکار ، منشی و …..!

– سفرهای جنسی بنام سفرهای کاری و زیارتی !

و …….

 

و اما علل و عوامل :

۱) هوسرانی و شهوت طلبی منتج از رسانه های خارجی.

۲) تفریح و سرگرمی عده ای از قشر پولدار.

۳) عدم مسئولیت پذیری در قبال خانه و خانواده ( شخصیت لاقید و ضد اجتماع ).

۴) عدم جذابیت همسر ( به هر دلیلی ) .

۵) بی خطر شمردن و نگاه تفریحی به این حوزه داشتن ( عادی سازی ناهنجارها ).

۶) عقده ها و کمبود های ناخودآگاه و ناهشیار جنسی .

۷) اعتیاد به شهوت پرستی و ابتذال .

۸) اختلافات حل نشده و ریشه دار زناشویی .

۹) انتقام گیری و مقابله به مثل در قبال همسر هوس باز و خیانت کار.

۱۰) سهل انگاری و مسامحه کاری یک از طرفین و یا هر دو در روابط زناشویی.

 

وقتی شوهرتان به ظاهر خود بیش از قبل اهمیت می دهد

وقتی شوهرتان به ظاهر خود بیش از قبل اهمیت می دهد

تغییر رفتار یکی از علائم اصلی خیانت مردان است، اما تغییر ظاهری را باید نشانه بارزتر مردان خیانتکار قلمداد کرد. آیا شوهری که توجه چندانی به ظاهر خود نداشت، به یکباره عوض شده و بیش از حد به خود می‌رسد؟

به نظر می‌آید که همسرتان از شما فاصله گرفته است

بالعکس نشانه دیگر خیانت این است که مرد از همسر خود و زندگی زناشویی فاصله می‌گیرد. آیا فکر می‌کنید که همسرتان دیگر توجهی به شما ندارد و شما را دائماً نادیده می‌گیرد؟ احتمالاً شما در گذشته‌ای نه چندان دور اولویت اول همسرتان بوده‌اید، او همواره با اشتیاق به شما گوش می‌داده، از شما حمایت می‌کرده و به هر کاری که انجام می‌داده‌اید و هر چیزی که می‌گفته‌اید، علاقه نشان می‌داده است. اما حالا به نظر می‌رسد که او کمترین توجهی به نیازها، خواسته‌ها و امیال شما ندارد. همچنین شوهرتان کاملاً به افراد، فعالیت‌ها و سرگرمی‌هایی که روزی برایش مهم بوده است، بی‌علاقه و بی‌تفاوت شده است. تعجبی هم ندارد، چون مردان خیانتکار انرژی، توجه و تمرکز خود را معطوف سمت دیگری می‌کنند و دیگر انرژی و وقتی برای توجه کردن به رفاه و سلامت همسر خود و رخدادهای زندگی زناشویی ندارند.

 

رفتار شوهرتان عجیب شده است

احتمالاً همسرتان را مانند کف دست می‌شناسید و می‌دانید که هنگامی که شاد، عصبانی، مضطرب، خسته، بی‌حوصله و حتی گرسنه است، چطور رفتار می‌کند. یکی از نشانه‌های بارز خیانت مردان متاهل تغییر کردن رفتارشان است و رفتارهای معمول و قابل پیش‌بینی مرد خیانتکار ناگهان صد و هشتاد درجه عوض می‌شود. برای مثال مردی که هنگام تماشای فوتبال چشم از تلویزیون برنمی‌داشت تا یک لحظه از بازی را هم از دست ندهد، الان هنگام یک مسابقه مهم به اتاق دیگری می‌رود و در را هم می‌بندد. یا مردی که عاشق مهمانی دادن بود، دیگر نمی‌خواهد که مهمان به خانه‌اش بیاید.

 

کم شدن میل به رابطه زناشویی

ممکن است همسر شما بنا به دلایل روحی و روانی برای مدتی از نزدیکی دوری کند  این موقتی بودن دوری از نزدیکی را به حساب خیانت نگذارید اما  اگر از موقتی بودن به دائم تغییر وضعیت داده شده  فاصله گرفتن می‌تواند هم عاطفی و هم جسمی باشد. اگر رابطه جنسی سالم و پرشورو شوقتان به خاطره‌ها پیوسته است، این سرد شدن می‌تواند علامت خیانت باشد. پژوهشگران متوجه شده‌اند، برخی مردانی که از یک رابطه زناشویی کامل و رضایت‌بخش برخوردار هستند، نیز به خیانت گرایش پیدا می‌کنند. با توجه به این نکته، اگر نزدیکی‌های مکرر و رضایت‌بخش‌تان دیگر آن حرارت سابق را ندارد، کمتر با هم رابطه دارید یا همسرتان بی‌توجه، شتابزده و بی‌علاقه عمل می‌کند، بهتر است موضوع را جدی بگیرید و به این فکر کنید که همسرتان دارد چیزی را مخفی می‌کند.

تعریف و محبت بیش از حد همسرتان از شما

تعریف و محبت بیش از حد همسرتان از شما

شاید غیرمنطقی به نظر برسد، اما یکی از نشانه‌های خیانت مردان تعریف کردن بیش از حد از همسرشان است. شاید این توجه، تعریف و تحسین بی‌سابقه در وهله نخست باعث شود که احساس بهتری پیدا کنید، اما زیاده‌روی در تعریف علامت خطر است.

 

شوهرتان شما را متهم به خیانت می‌کند

شاید به نظرتان عجیب برسد، اما یکی از علائم رایج خیانت مردان این است که همسرشان را به خیانت کردن متهم می‌کنند. در واقع مشخص شده است که انسان‌ها عادت دارند تا متهم کنندگان خود را متهم به کاری کنند که خود مرتکب آن شده‌اند، این اتهام ناروا روشی برای منحرف کردن فکر دیگران و گناهکار جلوه دادن دیگری است. اگر شوهرتان مصر است که شما دارید به او خیانت می‌کنید یا اگر در برابر سوال‌های شما درباره خیانت، انگشت اتهام را به طرف شما نشانه می‌گیرد، به وفادار بودن همسرتان شک کنید. درهر حال اگر فردی شما را متهم به گناه نکرده بداند، شما هر کاری که در توان دارید، انجام می‌دهید تا این اتهام ناروا را با واقعیت‌های روشن رد کنید.

 

شوهرتان به شما دروغ می‌گوید

دروغگویی مکرر یکی از مهم‌ترین علائم خیانت مردان است. مرد خائن باید ردپای خیانت خود را بپوشاند، بنابراین شروع به دروغ گفتن درباره افرادی که با آنها بوده، جاهایی که رفته، چیزهایی که خریده، افرادی که با آنها تماس می‌گیرد، ایمیل یا پیامک می‌فرستد و … می‌کند. در واقع زندگی مردان خیانتکار به یک دروغ بزرگ تبدیل می‌شود و مرد خائن داستان‌ها و اتفاقاتی را برای پوشاندن آثار گناه خود جعل می‌کند تا غیبت جسمی و روانی خود را توجیه کند.

بیشتر بخوانید :  اعتماد به همسر بعد از خیانت

شوهرتان مدام با شما دعوا می‌کند

بسیاری از مردان خیانتکار دائماً به دنبال بهانه‌ای برای دعوا و جروبحث می‌گردند، این پدیده‌ی جنگ‌طلبی دلایل متعددی دارد. بسیاری از مردان خائن به دنبال روشی برای منحرف کردن حواس همسر خود می‌گردند تا همسرشان متوجه ماجراهای پشت پرده نشود. این جرو بحث‌های مداوم اجازه نمی‌دهد که همسر فریب خورده به موضوعات دیگر توجه کند و به خیانت مشکوک شود. تمیز نبودن سرویس بهداشتی، دارو گرفتن از داروخانه و بسیاری از کارهای ساده و کوچک روزمره آتش جنگ را شعله‌ور می‌کند.

 

شوهرتان دائماً خیانت را محکوم و تقبیح می‌کند

مردان جفاپیشه خیانت را با هیجان شدیدی محکوم و تقبیح می‌کنند. این مفهوم در روانشناسی واکنش وارونه گفته می‌شود و حالتی است که فرد بیش از حد به مفهوم، باور یا تصوری بیش از حد توجه نشان می‌دهد که کاملاً با احساسات و افکار واقعی‌اش درباره آن موضوع تضاد دارد. سخنرانی‌های پرشور مردان خیانتکار در مذمت خیانت در واقع نوعی مکانیسم دفاعی و تاکتیک کنار آمدن با گناه خودشان است.

 

شوهرتان می‌خواهد حریم خصوصی خودش را داشته باشد

یکی از علائم معمول خیانت مردان این است که شوهران به یکباره به فضایی برای تنها ماندن نیاز پیدا می‌کنند. اگر شوهرتان به تازگی برای تلفن زدن به اتاق دیگری می‌رود، تاریخچه مرورگر را پاک می‌کند و پیامک‌ها و پیام‌های شبکه‌های اجتماعی را پاک می‌کند، احتمالاً در حال خیانت کردن به شما است. این مخفی‌کاری‌ها نقش مهمی در بی‌گناه جلوه دادن خود دارد. بسیاری از مردان خیانتکار دنیای خصوصی خودشان را با نام‌های کاربری محرمانه، آدرس‌های متفاوت ایمیل، حساب‌های شبکه‌های اجتماعی مختلف، برنامه‌های مخفی و حتی تعطیلات، حساب بانکی و شماره تلفن جداگانه خلق می‌کنند.

 

شوهرتان با دوستانی که سابقه خیانت دارند، رفت و آمد می‌کند

خیانت شوهر

دوستان همسرتان آیینه‌ای از ویژگی‌های شخصیتی، اولویت‌ها، علائق و تفریحات او هستند. هرچند نمی‌توانید دوستان همسرتان را برای او انتخاب کنید، اما جالب است بدانید که همسران خیانتکار معمولاً با مردانی خیانت‌پیشه نشست و برخاست دارند. در واقع پژوهش‌ها نشان داده است که تقریباً 80 % مردان خیانتکار دوست نزدیکی دارند که او نیز به گناه خیانت آلوده شده است.

 

مردتان باعث می‌شود که حس بدی داشته باشید

احساس دست‌پاچگی و بی‌قراری مردان خیانتکار به همسران‌شان نیز سرایت می‌کند. هرچند شوهر گناهکار هر کاری بتواند، انجام می‌دهد تا خیانت خود را مخفی کند، اما رفتار، اعمال و سخنان او شک، بی‌اعتمادی و اضطراب را در همسرش القاء می‌کند. به علاوه زنان مردان خیانتکار، حتی بدون آن که مدرکی داشته باشند، حس می‌کنند که چیزی سر جای خود نیست. این حس درونی وضعیتی است که فرد بدون داشتن مدرک دچار دل‌آشوبه می‌شود و حس می‌کند که مشکلی وجود دارد.

بیشتر بخوانید :  به همسرم شک دارم چطور بهش بگم

 در حالت کلی فهم و ادراک کم و کیف روابط طرف مقابل خاصا در خیانت همسران ، پیچیدگی خاصی ندارد .

علائم کلی عبارتند از :

– کاهش توجه به طرف مقابل در کوتاه مدت

– افزایش عدم حضور در منزل

– کاهش روابط جنسی ( کمیت )

– تنزل کیفیت روابط جنسی ( کم رنگ شدن مهر و محبت و جملات مهر آمیز و …. )

– بعضا بی میلی جنسی و افزایش تدریجی این بی میلی

– کاهش علاقه به صحبت و همنشینی و گفتگو

– فراموشی های بسیار نسبت به امور طرف مقابل

– دروغ های مکرر

– نگرش ها و تفکرات بد بینانه در باره زنان

– تلفن های مرموز

– سرد مزاجی و بی حوصلگی در همه امور

– همنشینی با افراد نا باب

– گرایش به فیلم های غیر اخلاقی

– گرایش به فیلم های خوب ! ( ارضای ذهنی تمنییات درونی در فیلم های ناب )

– صحبت در باره جذابیت زنان دیگر

 

نکته بسیار بسیار مهم (خواهشمندم به این نکته توجه خاص داشته باشید):

 عده زیادی هستند که افراد بسیار خوب و فرهیخته ای هستند و اتفاقا در حوزه همسرداری و خانواده بسیار دلسوز و زحمت کش هستند و بعضا بسیار متشرع و فرهیخته و عالم و تحصیلکرده ( چه زن – چه مرد ) ، ولی همسران این افراد در طولانی مدت افراد خیانت پیشه ای از آب در می آیند و اگر خیانت هم نکنند ، معمولا دائم به دیگران می اندیشند و روابط بسیار سردی با همسر خود داشته و صرفا به ” عادت کردن به هم” پسند کرده و ادامه می دهند !!

علت ؟!

پاسخ : همسران این افراد صرفا به ” آگاهی های نانوشته زناشویی ” آگاه نیستند . در زندگی زناشویی اصول و قوانینی وجود دارد که صرفا توسط افراد آگاه ، بصورت دهان به دهان انتقال می یابد و در هیچ کتاب و جزوه ای درباره آن صحبت نمی شود و نمی توان صحبت کرد چون ذاتا ماهیت تجربی داشته و بقولی ، نوعی فوت و فن کوزه گریست که باید در بطن زندگی آموخت و رعایت کرد. به دو نمونه اشاره می نمایم :

– اساسا یک مرد نباید هیچوقت برای زنش درد دل نماید. درد دل کردن با زن ، بزرگی و عظمت مرد را می کشد و در طولانی مدت باعث انزجار و تنفر زن از مرد می گردد ! مرد زمانی برای همسرش ، ” مرد ” است که با صلابت و با قدرت باشد و حتی از مشکلاتش هیچ نگوید و در درد و ناراحتی رو به آسمان گریه کند و تنها ! مرد باید مرد باشد .

– اساسا یک زن همیشه و در همه حال می بایست خودش در الویت تغذیه و بهداشت و ورزش و زیبایی باشد نه همسر و فرزندان ! زمانی که زن در الویت های بعدی قرار می گیرد ( مثل اکثر زنان این کشور و خاصا مادران مظلوم و درد کشیده ما ) به هیچ عنوان جایگاه ارزشی نداشته و نه همسر جذابی لحاظ می گردد و نه مادر شایسته ای ! یک زن به خاطر خودش و دیگران ( همسر و فرزندان ) باید بیشتر به خودش توجه نشان داده تا همیشه زنی زیبا و جوان و طناز برای همسرش و مادری نیرومند و زیبا و قدرتمند برای فرزندانش باشد. اثرگذاری حضور زیبا و قدرتمند و سرحال و شاداب یک زن در یک روز برای همسر و فرزندان ، ده ها برابر بیشتر از خدمات آشپزخانه ای و شوهر داری و پخت و پز و شتشو و ….. طی ده سال می باشد!!!

توجه کنید صرفا این نشانه‌ها، خیانت شوهر را اثبات نمی‌کند بلکه زنگ خطری هستند که در صورت مشاهده حتما باید به آنها توجه ویژه کرد.

بیشتر بخوانید :  حس میکنم همسرم خیانت می کنه چکار کنم

 

منابع : بخش اول تنظیم خانواده بخش دوم دکتر واهب نیا

 

 

این مطلب در تاریخ چهارشنبه 6 فروردين 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
17496





نظر شما در مورد مطلب چطور بفهمم شوهرم داره خیانت میکنه چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




اختلاف فرهنگی دو خانواده در ازدواج
اختلاف فرهنگی دو خانواده در ازدواج

خصوصیات همسر مناسب برای شما
خصوصیات همسر مناسب برای شما

ارتباط رابطه جنسی و بارداری
ارتباط رابطه جنسی و بارداری

چطور پوست زیبا داشته باشیم
چطور پوست زیبا داشته باشیم

آیا اسم می تواند در سرنوشت انسان تاثیر بگذارد
آیا اسم می تواند در سرنوشت انسان تاثیر بگذارد

بحران روابط عاطفی در ایران
بحران روابط عاطفی در ایران










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

24483

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266460421

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام