علت مشکلات روابط زناشویی چیست؟

علت مشکلات روابط زناشویی چیست؟

برخی رفتارهای اشتباه در زندگی زناشویی از جانب مردان و زنان روی می دهد که باعث ایجاد مشکل در روابط زناشویی می شود در این مطلب به این رفتارها می پردازیم

1. رفتار کردن به نحوی که مجرد هستید:

چه چیزی ارتباط عاشقانه را تعریف می کند؟ دو نفر! بنابراین هنگامی که شما طوری رفتار می کنید که انگار مجرد هستید، بدون تمرکز روی همسر خود،جوری رفتار می کنید انگار که به آن شخص متعهد نیستید. هنگامی که شما در رابطه هستید، باید مسئولیت احساسات طرف مقابلتان را بر عهده بگیرید.

آیا شما بدون توجه به همسرتان انتخاب می کنید و می روید؟ آیا بدون او برنامه ریزی می کنید؟ آیا چیزهایی وجود دارد که از همسرتان مخفی نگه می دارید؟ما کامل وارد رابطه شدیم و سپس ضربه ای به آن می زنیم. نمی دانیم که چه اتفاقی افتاده است، اما چیزها همان هایی نیستند که قبلا بودند و عوض شده اند.خستگی و آبکی شدن در عشق، عادت شده است، با تمام عوامل استرس زای زندگی ؛ اگر نمی توانید وارد یک رابطه شوید، پس اجازه دهید آن فرد برود.شما نمیتوانید در حالی که از مزایای داشتن کسی در رختخوابتان لذت میبرید، به زندگی واحد خود ادامه دهید. شما باید با آن شخص و خودتان صادق باشید.

آیا میخواهید مجرد باشید؟ پس مجرد باشید. اگر میخواهید یک رابطه عاشقانه داشته باشید، مسولیت پذیر باید باشید. رفتار غلط زوج ه در زندگی زناشویی باید مسئولیت پذیر باشید

2. خرج کردن و در نظر گرفتن مسائل مالی گویا که مجرد هستید:

مسائل مالی یک چالش بزرگ در روابط است. زمانی که شما بیرون می روید و خرج می کنید، اگرتنها در این حضه مسولیت هستید، همه چیز. شروع می شود و از هم می پاشد. این به اقدامی می انجامد که انگار هنوز مجرد هستید ؛ شما مسئولیت مالی خود و همسرتان را دارید اگر فقط خودتان را در نظر بگیرید، پس انگار مجرد هستید.

3. نداشتن جذابیت های دیگر:

چسبیدن به یک نفر، درست مانند رفتار کردن مثل مجرد بودن، مخرب است ؛ شما مجبور نیستید در هر موردی که شریک زندگیتان آن را انجام می دهد، انجام دهید و در آنجا شرکت کنید.شما به زندگی خود، دوستان، منافع، سرگرمی ها و زمان تنهایی خود نیاز دارید.

این مرزها دو طرفه است ؛ روانشناس خانواده ست مایرز، نویسنده ترویج سندرم تکرار رابطه، می گوید:برای فشار وارد کردن به همکاری با همسرانتان، برخی افراد منافع، سرگرمی ها و اهداف خودشان را فراموش می کنند - چیزهایی که اول از همه توجه همسرشان را به خودش جلب می کرد.

مطلب مرتبط رفتارهای نا مناسب در رابطه جنسی

برای شکستن، لیستی از اینکه قبل از رابطه تان چگونه و با چه کسی وقت آزاد خود را صرف می کردید، تهیه کنید - این یک تمرین ارزشمند است.سعی کنید میزان زمان تنهایی خود را کنترل کنید، زیرا هیچ زن و شوهری نباید تمام وقت آزادشان را با هم صرف کنند. فعالیت های خود را دنبال کنید، مانند رفتن به ورزشگاه یا کلاس های سرگرم کننده در موسسات محلی خود.اگر ارتباط با دوستانتان را قطع کردید تا تمام وقتتان را با همسرتان بگذرانید، برای دیدار مجدد با آنها تلاش کنید.

خراب شدن رابطه زناشویی زوج ها نباید تمام وقت در کنار هم باشند

4.بیش از حد حساس و ناامن بودن:

رفتارهای اشتباه زن و مرد در زندگی زناشویی

هیچ ارتباطی به رابطه بدتر از احساس بی ارزش بودن، ضربه نمی زند ، ناامنی منجر به حسادت می شود و اگر قابل اعتماد نباشد، سخت است که به شریک خود اعتماد کنید.اگر مشکل اینجاست، پس شما باید خودتان را اول و مهمترین چیز رابطه بدانید و رابطه را متوقف کنید.اگر همسرتان هیچ کاری انجام ندهد و همچنان در خاطرات روابط گذشته خودش زندگی می کند، شما کسی هستید که باید بایستد.

ناامنی آسیب می زند و شروع به گفتن یک داستان دروغین می کند. مسئولیت رفتار خودتان را بر عهده بگیرید اگر می خواهید گرامی بمانید و رابطه فعلی خود را حفظ کنید، وقت آن است که گذشته را رها کنید. شما دیگر در آنجا زندگی نمیکنید!

5.به همسرتان بی احترامی نکنید:

همه ما کمی شوخ طبعی و طنز را دوست داریم، اما وقتی که با رفتارهای بی رحمانه و تند و زننده استفاده شوند، به نظر سواستفاده می رسند.این نوع رفتار باعث افزایش حالت دفاعی و آسیب زدن به همسرتان می شود.

دیوارهای بینتان بالا می رود و رابطه خراب می شود، زیرا بر پایه شایستگی و مهربانی نیست. هیچ چیز بدی در کمدی وجود ندارد و فشار دادن دکمه های اذیت دیگران برای بیشتر خندیدن، خوب نیست با این حال، زمانی که ثابت شود، ناراحت کننده و مضر می شود. شریک زندگی خود را از این رفتار آگاه سازید.

اگر شما این رفتار را دارید، به عقب برگردید و بفهمید که خنده دار نیستید و این کار غیر انسانی است ؛ طعنه، می تواند یک نوع شکست و انحراف ناامنی باشد.

بی احترامی در زندگی زناشویی به یکدیگر بی احترامی نکنید

مطلب مرتبط مسائل کوچکی که رابطه با همسر را خراب می کند

6. عدم محبت :

مشکلات در زندگی زناشویی

به همان اندازه که با هم بودن بیش از حد مضر است، عدم توجه در یک رابطه نیز مضر می باشد. روابط می تواند بعد از مدتی سقوط کند، اما مهم است که جادو را ادامه دهیم. همچنان همدیگر را به آرامی لمس کنید، در حالی که خانه را ترک می کنید، همدیگر را ببوسید و در طول روز پیام های مهربانانه ارسال کنید.

هیچ عارضه ای نشانه ای از این نیست که همه چیز از هم جدا شده و خراب شده است .اگر میخواهید رابطه تان را دوباره برقرار کنید، باید ابتکار عمل را شروع کنید.هر چه بیشتر به چیزهای دیگر برسید، سخت تر خواهد بود که آتش را دوباره احیا کنید.بغل کردن، دست دادن، نوازش، راه های ساده ای برای خواندن دوباره عشقی است که یک بار به اشتراک گذاشته بودید.

7.پیام دادن و پای تلفن بودن، به جای صحبت کردن:

رسانه های اجتماعی و فناوری به عنوان یک دارایی باورنکردنی برای جامعه ما است با این حال، باعث مرگ بسیاری از روابط است.دو نفر در یک خانه زندگی می کنند و به ندرت با یکدیگر صحبت می کنند ؛ کمبود ارتباط و مکالمه وجود دارد.

تلفن را خاموش کنید، کامپیوتر را خاموش کنید و بروید تا باهم غذا بخورید، یا باهم در نزدیکی خانه قدم بزنید.وقتی را برای تعریف کردن اتفاقات روزتان برای هم بگذارید ؛ شبکه های اجتماعی شما می تواند یک یا دو ساعت صبر کنند. آنها جایی نمی روند، اما شریک زندگی شما ممکن است جایی برود، اگر ببیند به او توجه نمی کنید.

بدترین اشتباهات در زندگی زناشویی کمبود مکالمه و ارتباط با یکدیگر

مطلب مرتبط نشانه های سرد شدن زندگی زناشویی

8. رفتارهای اجباری:

هنگامی که ناراحت هستیم، سر شخص دیگری خالی می کنیم. این رفتارهای اجباری پرچم قرمز در روابط هستند.اگر وقت زیادی را صرف کارهای غیر اخلاقی و نادرست می کنید، شما به سطحی برای نادیده گرفتن همسرتان رسیده اید. شما باید به این رفتارهای خود بپردازید و با شریک زندگی خود به اشتراکشان بگذارید که باعث می شود بفهمید چه چیزی باعث این کارهایتان می شود. اعتماد به نفس خود را بالا ببرید. آسیب پذیری، مسئله ی شجاعانه ای است و در روابط باید آن را رفع کنید، چرا که جایگزینی نیاز شما به عشق، به خوبی انجام نخواهد گرفت.

9.غر زدن:

غر زدن به همسر از مشکلات همسران

چیزی در مورد تکرار مداوم چیزی که دوست ندارید و غر زدن وجود دارد که باعث می شود هیچ کاری نکنیم ؛ غر زدن یک روحیه ضد خوشی در یک رابطه است. مجله وال استریت مقاله ای را درباره غر زدن، چند سال پیش به عنوان قاتل ازدواج، ذکر کرده بود و نوشت:"غر زدن- عملی که در آن یک شخص مکررا درخواست خود را تکرار می کند، و فرد دیگر بارها و بارها آن را نادیده می گیرد و هر دو به نادیده گرفته شدن هر دویشان می افزاید - مسئله ای است که هر زوجی در برخی موارد با آن روبرو می شوند.در حالی که این کلمه می تواند شوک ها و حرکت چشم را تحریک کند، اما پویایی آن می تواند به طور بالقوه برای ازدواج خطرناک باشد، مانند خیانت یا وضع مالی بد.

کارشناسان می گویند این دقیقا نوعی ارتباطاتی سمی است که در نهایت می تواند یک رابطه را از بین ببرد." بهترین راه برای پایان دادن به غر زدن این است که به مسئله بپردازیم. شریک زندگی خود را آگاه کنید که حرف او را شنیده اید و رفع خواهد شد، به این ترتیب، اظهارات منفی اش را متوقف می کند.

اشتباهات زنان در زندگی زناشویی مدام غر زدن می تواند یک رابطه را از بین ببرد

10. عدم صداقت :

بدون شک گفته می شود که عدم صداقت مرگ یک رابطه است ؛ اگر کسی نتواند به کسی اعتماد داشته باشد که شما به اعتقاد خودش به او علاقه دارد، پس به آن رابطه تعلق ندارد.هر وقت احساس ناتوانی، بی اعتمادی و ناخوشایندی می کنید،یعنی شما در تاریک ترین بخش روان خود درحال بازی هستید.

شما خودتان را اولویت قرار نداده اید ؛ اگر به همسرتان هیچ اعتمادی ندارید، پس به عقب برگردید و از خودتان یک سوال ساده بپرسید:چرا؟ آیا این شخص باعث شده که سوالی درباره ارزش شما پیش بیاید؟ آیا او خیانت کرده است؟ چرا این را از شخصی که به شما نزدیک ترین است، مخفی کرده اید؟

عدم صداقت نشان دهنده فرصتی برای تصمیم گیری در زندگی تان می شود پس اگر شما کسی هستید که صادق نیستید، راهی برای شکستن چرخه خود پیدا کنید. صادق بودن با خود آزادی است. شما باید انتخاب کنید که در کدام مسیر سفر کنید.

مطلب مرتبط مشاوره زناشویی

منبع: سایت نمناک

این مطلب در تاریخ يكشنبه 24 اسفند 1398منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
5709





نظر شما در مورد مطلب علت مشکلات روابط زناشویی چیست؟ چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




تاثیر مرد پولدار بر دختران
تاثیر مرد پولدار بر دختران

رفتارهاو اعمال اشتباه و پرخطر در ازدواج
رفتارهاو اعمال اشتباه و پرخطر در ازدواج

علت وجود منی در ادرار
علت وجود منی در ادرار

سلامت جنسی جوانان در خطر است
سلامت جنسی جوانان در خطر است

ده اشتباه ذهن
ده اشتباه ذهن

✅ زنم بعد از طلاق سراغی از بچه نمی گیرد
✅ زنم بعد از طلاق سراغی از بچه نمی گیرد










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15015

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266292778

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام