مشاور سنتر

جوانان برای تامین نیاز جنسی چه کنند؟

جوانان برای تامین نیاز جنسی چه کنند

قبح رابطه جنسی قبل از ازدواج در کشور ما از بین رفته، این یک واقعیت است که جوانان دیگر منتظر نمی مانند تا نیاز جنسی خود را به بعد از ازدواج و با همسر تامین کنند، بلکه به دنبال راه های سریعتر و کم هزینه تر هستند، از طرف دیگر روانشناسان نیز معتقد هستند ازدواج به دلیل نیاز جنسی صرفا کافی نیست.

وضعیت به گونه ای است که اگر دختر یا پسری هم خویشتن داری کنند و با جنس مخالف رابطه نداشته باشند، گاها توسط دوستان ترغیب به انجام آن می شوند برخی ها تحت تاثیر همین وسوسه ها درگیر این روابط می شوند یا از طرفی به دلیل نداشتن رابطه با جنس مخالف در مقایسه با دوستان خود احساس ضعف می کنند چه بسا اعتماد به نفس خود ار نیز از دست می دهند، که این احساس اگر چه طبیعی است اما اشتباه می باشد، در واقع آن ها از دوستان خود برتر هستند اما تا کی می شود این نیاز را سرکوب کرد ؟

والدین خودشان در رابطه جنسی مشکل دارند

در شرایطی که پدر و مادر ها خود در رابطه زناشویی با یکدیگر دچار مشکل هستند چطور می شود انتظار داشت تا راهنمای مناسبی برای فرزندان در راستای کنترل نیاز جنسی باشند، مشکل اصلی که در جامعه کنونی است تابو بودن آموزش مسائل جنسی است،حتی سایت تنظیم خانواده نیز که یکی از منابع و مراجع معتبر با سابقه 15 ساله در این زمینه است نیز با محدودیت های زیادی برای آموزش مواجه است چه برسد به مراکزی که به صورت حضوری بخواهند در این رابطه اطلاع رسانی و آموزش دهند.

 مطلب مرتبط این مطلب مرتبط را بخوانید: فشار جنسی داره دیوانم میکنه

در سال 1394 برنامه ای جهت آموزش مسائل جنسی  در مقاطع مختلف تحصیلی با در نظر گرفتن ردیف بودجه و نحوه آموزش ،توسط پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده تقدیم  مجلس شد که با استقبال همراه شد اما تا کنون عملیاتی نشده است،در واقع راهکارهای برون رفت از این وضعیت مشخص است  اما اینکه چرا مسئولین به این مهم توجه نمی کنند جای سوال دارد، شاید عرف جامعه ایرانی در شرایط فعلی آمادگی پذیرش این آموزش ها را نداشته باشد، اما در برنامه ارائه شده  آموزش ها برای مناطق مختلف ایران متفاوت در نظر گرفته شده بود که در تناسب فرهنگ هر اقلیم باشد.

همه مسائل مالی نیست

مسئولین در سال های گذشته تنها راه برای سهل کردن ازدواج جوانان را افزایش وام ازدواج یا ازدواج های آسان و ازدواج دانشجویی و از این قبیل در نظر گرفته اند، اما هستند افرادی که شریاط مالی مناسبی هم دارند اما ازدواج نمی کنند، در واقع انگیزه و میل به ازدواج تا حد قابل توجهی کم شده است برخی ها نیز که سن آنها بالا رفته به کل نا امید شده و قید آنرا زده اند.

جوانان مقصر نیستند، نیاز جنسی طبیعی است

نیاز جنسی طبیعی است

در واقع در صورتی که مسئولان برای تامین صحیح نیاز جنسی جوانان تدابیری در نظر نگیرند، کار به جایی می کشد که دیگر کنترل آن دشوار خواهد بود،توصیه هایی که سال ها به جوانان در این رابطه می شود برای شرایط کنونی پاسخگو نیست، چرا که در شرایط فعلی افرادی که چند سال از ازدواج آن ها می گذرد نیز در تامین هزینه های زندگی دچار مشکل هستند چه برسد جوانی که بخواهد برای تامین نیاز جنسی در این شرایط ازدواج کند.

 مطلب مرتبط این مطلب مرتبط را بخوانید: نیاز جنسی و نداشتن خواستگار

 بر اساس تحقیقی که توسط سایت تنظیم خانواده در سال 98 انجام شد، از هر 10 پسر سن 20 تا 25 ساله 5 نفر رابطه جنسی را حداقل 1 مرتبه و 3 نفر بیش از 1 مرتبه تجربه کرده بودند، همچنین از هر 10 دختر سن 20 تا 25 سال نیز، 3 نفر آن ها رابطه جنسی را تجربه کرده بودند که از این تعداد 2 نفر آن ها بیش از 1 مرتبه رابطه داشته اند.

  • فراهم نبودن شرایط اشتغال و به دنبال آن ازدواج

  • از بین رفتن قبح روابط دختر و پسر در جامعه

  • افزایش طلاق

  • افزایش خیانت

  • تاثیر پذیری از دوستان و فضای مجازی

  • فاصله فکری والدین با فرزندان

از جمله عواملی است که باعث می شود تا جوانان به جای خویشتن داری و صبر کردن تا زمان ازدواج، به سراغ کسب تجربه رابطه جنسی از روش های ناردست باشند که طبیعتا می تواند زمینه ساز طلاق ها و خیانت های آینده آنها نیز بشود.

شاید خانم های خواننده ی این مقاله به این فکر کنند چرا بیش تر از قبل نیاز جنسی در اکثراقایان زیاد شده در واقع بهتر بگوییم با خود میگویند چرا با هرکس آشنا میشویم از ما درخواست برطرف شدن نیاز های جنسی شون را دارند؟

میل جنسی در افراد یک نیاز فطری و طبیعی مثل خوردن و خوابیدن است که برطرف کردن آن در جامعه بصورت دوستی و یا روابط نامشروع و خود ارضایی که پایین ترین درجه ی آن است کشیده شده است.فشار جنسی باعث شده تا مشکلاتی نظیر ناآرام بودن، احساس عصبانیت وپرخاشگری را بوجود آورد.

فرهنگ و دین ما ایجاب میکند تا به دنبال راه حل مناسب باشیم تا با جلوگیری ازمشکلات جنسی همچون زود انزالی و دیر انزالی ،عدم ارگاسم و بصورت خشن تر یعنی تجاوز پیشگیری کنیم.البته این مسئله در خانم ها قابل کنترل تر نسبت به آقایان است.ازدواج تنها بخاطر رابطه ی جنسی تنها زمینه ی غلطی است که شاید برخی در نظر دارند زیرا تشکیل خانواده و نیاز جنسی حتما نباید باهم اتفاق بیافتد چون اول باید به شناخت جنسی و بلوغ جنسی برسیم.نقش تخیل وخیال پردازی ،تماشای فیلم های تحریک انگیز ،عادات غذایی و طبایع مزاجی گرم باعث این رفتار میشود.

راه های مثل داشتن اراده، ورزش، انجام کارهای مفید، کنترل و مدیریت ذهن به طور صحیح و تلاش برای رفع نیاز به طور صحیح باعث کنترل آن می شود، اما آیا این توصیه در شرایط فعلی کارآمد می باشد؟ منتظر نظرات شما در بخش نظرات این پست هستیم.  

 مطلب مرتبط این مطلب مرتبط را بخوانید: نظر اسلام درباره نیاز جنسی جوانان

مطلب مرتبط این مطلب مرتبط را بخوانید: رابطه جنسی قبل از ازدواج

این مطلب در تاریخ دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
9538





نظر شما در مورد مطلب جوانان برای تامین نیاز جنسی چه کنند؟ چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




تن دادن به خواسته های مرد به امید ازدواج
تن دادن به خواسته های مرد به امید ازدواج

چرا مردها فکر میکنند هر چی می گویند درسته
چرا مردها فکر میکنند هر چی می گویند درسته

ماساژ بارداری چیست
ماساژ بارداری چیست

اختلال رابطه جنسی در خواب
اختلال رابطه جنسی در خواب

مبتلایان به اختلال پدوفیلی در کمین کودکان
مبتلایان به اختلال پدوفیلی در کمین کودکان

اهمیت توجه به شروط ضمن عقد
اهمیت توجه به شروط ضمن عقد










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15204

بازدید امروز:

19268

بازدید دیروز:

267057003

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام