برای خوشبخت شدن در زندگی مشترک چکار کنیم

برای خوشبخت شدن در زندگی مشترک چکار کنیم

آشنایی با کارهای ساده و راحتی که به زندگی‌های‌‌مشترک جان تازه‌ای می‌بخشد،چطور در زندگی خوشبخت شویم

زن آهی کشید و گفت: «دیگه هیچ‌وقت اون روزها بر نمی‌گرده. روزهای اول زندگی‌مشترک‌مون همه چیز خیلی خوب بود. کنار همسرم لحظات خوشی داشتم؛ پارک، سینما، کوه‌نوردی، مسافرت و ... اما می‌دونین الان چند وقته حتی دو کلمه درست و حسابی با هم حرف نزدیم؟ رابطه‌مون واقعا سرد شده.» پرسیدم: «به نظر خودتون چرا رابطه‌ای که اون‌قدر عاشقانه شروع شده بود، حالا به این حال و روز در اومده؟» زن کمی در سکوت به فکر فرو رفت و بعد با صدای آهسته گفت: «نمی دونم. شوهرم که صبح تا شب درگیر کار و درآوردن یه لقمه نون حلاله، منم که مشغول بچه‌داری و کارهای ناتموم و همیشگی خونه. هر کدوم سرمون به یه چیزی گرم شده و از هم غافل شدیم.» لبخند زدم و گفتم: «رابطه، مثل یه گیاه ظریف و شکننده است که به مراقبت و رسیدگی دایمی و روزمره نیاز داره فقط کافیه چند وقتی از این گیاه لطیف غافل بشید تا پژمرده و خشکیده بشه اما از طرف دیگه، خیلی وقت‌ها هم با کمی رسیدگی و توجه، دوباره زیبایی و طراوت خودش رو پیدا می‌کنه، می‌تونیم با کارهای ساده و کوچکی به این گیاه جان دوباره‌ای بدیم!». در ادامه به کارهای ساده و راحتی که به زندگی‌های‌‌مشترک جان تازه‌ای می‌بخشد، اشاره خواهیم کرد. 

    این مشکل رایج است!

بسیاری از همسران به مشاوران مراجعه می کنند و از روزمرگی، یکنواختی و کسالت در زندگی مشترک خود شکایت می‌کنند و خبر ندارند که این مشکل تا حد زیادی رایج است و معمولا با انجام کارهای پیش پا افتاده و کوچک، می‌توانند به زندگی مشترک خود شادابی و نشاط بیشتری بخشند و شیرینی و مهر و علاقه را دو چندان کنند. اما این راهکارهای ساده چیست؟

ثابت کنید که به همسرتان توجه دارید

  روان شناسان در پژوهش‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که وقتی بحث عشق پردوام به میان می‌آید، نکات ریز و به ظاهر کم ارزش، اهمیت می یابد. به طور مثال، رفتارهای جزئی روزانه که نشان می‌دهد شما به همسر خود توجه دارید و برای او ارزش قائل هستید، گاهی تاثیر شگرفی بر کیفیت رابطه شما می گذارد. مثلا آوردن یک نوشیدنی گرم مثل چای یا قهوه برای همسر، رفتاری است که در بسیاری از نقاط جهان نشان دهنده مهر و محبت است. شاید جالب باشد که بدانید در ژاپن آماده کردن ظرف غذا برای ناهار همسر، در کانادا گرم کردن خودرو و در آلمان خرید نان در صبح‌های سرد و بارانی، یک نوع ابراز علاقه به همسر شناخته می‌شود. گاهی این رفتار که مرد، مسئولیت یک وعده غذا در هفته را به عهده بگیرد تا زن کمی استراحت کند، برای زن نه تنها نشان دهنده عشق و علاقه، بلکه بیانگر درک و فهم همسر است. ممکن است مرد خود به پخت این وعده غذایی بپردازد یا بسته به توان مالی، همسر را به رستوران ببرد یا از بیرون غذا تهیه کند، اما به هر حال این رفتار تاثیر عمیقی بر روحیه زن می گذارد.

علاقه‌تان را به صورت عملی ابراز کنید

بدون شک گفتن دوستت دارم، زندگی‌مشترک را عاشقانه‌تر می‌کند اما لازم است که مرد و زن، علاقه‌شان را به صورت عملی به هم نشان دهند. به طور مثال گاهی شستن ظرف ها قبل از این که همسر درخواست کمک کند، رسیدگی به تکالیف بچه‌ها، اتو کردن لباس‌ها یا انجام هر کار دیگری که معمولا بر عهده زن است، به معنای کم کردن مسئولیت‌های او و نوعی ابراز علاقه عملی است. همچنین ممکن است زن وقتی همسر خسته از سر کار می‌رسد، بچه‌ها را آرام نگه دارد تا همسر کمی استراحت کند، نوشیدنی و غذای مورد علاقه همسر را تهیه کند یا لباس مورد علاقه او را بپوشد، این ها همه رفتارهایی هستند که معنای شخصی دارند و این پیام را به طرف مقابل منتقل می کنند که به تو توجه دارم و حواسم به تو هست.

وقت اختصاصی داشته باشید

در کشاکش امور روزمره زندگی، بسیاری از اوقات همسران از گذراندن وقت اختصاصی در کنار یکدیگر غافل می‌شوند. تماشای فیلم مورد علاقه‌تان در کنار یکدیگر، قدم زدن در پارک، گردش یک روزه، بازی‌های سرگرم‌کننده، لذت خوردن یک بستنی قیفی دو نفره، انجام یک کار مشترک مثل پختن غذا، پاک کردن سبزی یا شستن حیاط، این‌ها همه کارهایی هستند که شما را به لحاظ عاطفی به یکدیگر نزدیک‌تر می‌کنند. هرگز اجازه ندهید مشغول شدن بیش از حد به کارهای بیرون از منزل، بچه‌داری یا رسیدگی به امور خانه، آن چنان شما را درگیر کند که از گذراندن اوقات اختصاصی در کنار همسر خود

نویسنده : زهرا وافر | کارشناس‌ارشد روان شناسی‌بالینی

این مطلب در تاریخ دوشنبه 24 اسفند 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.7
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
2285





نظر شما در مورد مطلب برای خوشبخت شدن در زندگی مشترک چکار کنیم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




اهمیت همسان بودن دختر و پسر در ازدواج
اهمیت همسان بودن دختر و پسر در ازدواج

برای ازدواج چکار کنیم
برای ازدواج چکار کنیم

برای کاهش درد قاعدگی چه بخوریم
برای کاهش درد قاعدگی چه بخوریم

 ناتوانی جنسی؛ مشکلی که نادیده گرفته می ‌شود ( خانم ها آقایان بخونید )
ناتوانی جنسی؛ مشکلی که نادیده گرفته می ‌شود ( خانم ها آقایان بخونید )

آیا افسردگی در زنان و مردان متفاوت است
آیا افسردگی در زنان و مردان متفاوت است

خیانت عامل چند درصد از طلاقها می باشد
خیانت عامل چند درصد از طلاقها می باشد










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

8543

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266286306

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام