5 اشتباهی که همه زنان در دوران قاعدگی انجام می دهند

5 اشتباهی که همه زنان در دوران قاعدگی انجام می دهند

نکات‌ کمترشنیده شده روان‌شناختی که زنان درباره دوره‌های ماهانه خود باید در نظر داشته باشند، امروز سراغ نکات روان‌شناختی‌ رفته‌ایم که بهتر است زنان درباره دوره‌های ماهانه خود در نظر داشته باشند.

 

1- اطلاعات‌تان را زیاد نمی‌کنید

بسیاری از زنان می‌گویند بعد از این‌که متوجه چرایی بروز دوره‌های ماهانه و اهمیت آن‌ شده‌اند، کمتر از قبل از این‌که ماهانه درگیر این موضوع هستند، احساس ناراحتی می‌کنند چراکه متوجه می‌شوند قاعدگی منظم یکی از نشانه‌های سلامتی است. پیشنهاد اول ما هم به شما کسب اطلاعات درباره فرایند فیزیولوژیک بدن زنان و چرایی بروز دوره‌های ماهانه و ارتباط این موضوع با توان بارداری است.

2- موضوع نشانگان پیش از قاعدگی را جدی نمی‌گیرید

به صورت خیلی خلاصه نشانگان پیش از قاعدگی(PMS) را می‌توان بروز تغییرات جسمی و روان‌شناختی در روزهای منتهی به دوره ماهانه تعریف کرد. اگر مطمئن نیستید که چنین وضعیتی درباره شما صدق می‌کند یا نه، دست کم برای سه ماه در هفته آخر منتهی به دوره ماهانه خود، تغییرات احتمالی بدنی و روان‌شناختی خود را در دفترچه‌ای یادداشت کنید. علایم جسمی شامل مواردی چون: نفخ، سردرد، تمایل شدید به شیرینی‌جات، ورم و ... و علایم روان‌شناختی شامل مواردی چون: تحریک‌پذیری، خلق افسرده، تمایل به گریه، بدخوابی، تمایل به انزوا و ... . پیدا کردن شناخت از وضعیت خود در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند تا شرایط را بهتر مدیریت کنید.

خبر خوب این‌که گاهی تنها با رعایت برخی نکات ساده در سبک زندگی مانند مصرف مواد غذایی دارای کلسیم، تحرک بدنی و کاهش مصرف کافئین می‌توان از شدت علایم تا حد قابل قبولی کاست. البته اگر علایم شما خیلی شدید است، پیشنهاد می‌شود با پزشک در این زمینه مشورت کنید.

3- تفاوت‌ها را به رسمیت نمی‌شناسید

گاهی زنان در مواجهه با حال بد خود در این روزها دچار احساس گناه می شوند و تصور می‌کنند، این موضوع نشانه‌ ضعف آن‌هاست چراکه همه چنین حالی پیدا نمی‌کنند. اول آن که در نظر داشته باشید که اگر درد و خونریزی شدیدی دارید، لازم است با پزشک مشورت کنید. دوم آن که توجه داشته باشید قرار نیست همه‌ زنان دوره‌هایی مثل هم داشته باشند، به صورت طبیعی شدت علایم در برخی زنان بیشتر است و این ارتباطی با ضعیف و قوی بودن ندارد.

4- برای افکار وسواسی خود، اقدامی نمی‌کنید

اگر در روزهای دوره ماهانه خود درگیری ذهنی زیادی با موضوع پاکی و نجسی دارید و این موضوع آرامش را از شما گرفته است، حتما از نظر وضعیت ابتلا به وسواس با روان‌شناس صحبت کنید. در عین حال برخی کارشناسان مذهبی که با اصول روان‌شناسی آشنا هستند هم می‌توانند به شما کمک کنند تا برخورد درست‌تری با موضوع پاکی و نجسی در این دوره داشته باشید.

5- این نکات را به شوهرتان نمی‌گویید

الف) هیچ همسری در جهان، توان ذهن‌خوانی ندارد. پس برای این که همسرتان از خواسته‌ها و نیازهای شما در این دوره آگاه شود، لازم است شما موضوعاتی را با او در میان بگذارید.

ب) اگر صحبت کردن برایتان بیش از حد دشوار است، مطالبی را که به نظرتان مناسب است در اینترنت پیدا کنید و در اختیار همسرتان بگذارید.

ج) علامتی برای اعلام شروع دوره بین خود و همسرتان قرار دهید تا او بداند   چه زمانی باید توجه بیشتری به برخی نکات داشته باشد.

د) دور شدن از همسر در این دوره لزومی ندارد. مسائل شرعی را رعایت کنید و  در عین حال توجه داشته باشید که رابطه عاطفی بین شما و همسرتان در این روزها نه تنها ایرادی ندارد که به شما هم کمک می‌کند تا بدون فشار اضافه این دوره را پشت سر بگذارید.

ه) یک یا دو بار صحبت با همسر در چنین موضوعی که غالب مردان در فرهنگ ما پیش از این، درباره آن آموزشی دریافت نکرده‌اند، کفایت نمی‌کند. پس در صورت لزوم بدون دلخوری، دوباره مواردی را که به نظرتان ضروری است با همسرتان در میان بگذارید.

نویسنده : نرگس عزیزی| کارشناس‌ارشد مشاور

 

 مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: در دوران قاعدگی چه باید کرد

این مطلب در تاریخ يكشنبه 26 ارديبهشت 1400منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.8
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
3566





نظر شما در مورد مطلب 5 اشتباهی که همه زنان در دوران قاعدگی انجام می دهند چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




علت پشیمان شدن خواستگار
علت پشیمان شدن خواستگار

دیدگاه پسران نسبت به خواستگاری دختر از پسر
دیدگاه پسران نسبت به خواستگاری دختر از پسر

بولیمیا، بیماری مانکن ها و دختران جوان
بولیمیا، بیماری مانکن ها و دختران جوان

نشانه های اختلالات هورمونی در زنان
نشانه های اختلالات هورمونی در زنان

چند نکته برای افزایش جذابیت در نگاه اول، دوم و حتی سوم
چند نکته برای افزایش جذابیت در نگاه اول، دوم و حتی سوم

اختلافهایی که می تواند باعث طلاق شود
اختلافهایی که می تواند باعث طلاق شود










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

19581

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266483234

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام