مشاور سنتر

دوست دارم  با شوهر سابقم ازدواج کنم

دوست دارم  با شوهر سابقم ازدواج کنم


چهار سال پیش طلاق گرفتم و از شوهرم جدا شدم. الان شوهر سابقم دوباره به خواستگاری‌ام آمده و مدعی است که آن ویژگی‌های رفتاری را که من با آن‌ها مشکل داشتم، کنار گذاشته است. من هم نیاز به یک هم صحبت دارم و دلم می‌خواهد دوباره با او ازدواج کنم اما نمی‌خواهم دوباره پشیمان شوم. چه کنم؟

اولین گزینه برای برخی افراد بعد از طلاق، ازدواج‌مجدد با همسر سابق است. دلایلی مانند ترس از وضعیت فرزندان، شنیدن خبرهایی از تغییر همسر که شما هم به آن اشاره کرده‌اید، ابراز تمایل و اصرار همسر سابق و ... باعث می‌شود تا دوطرف تصمیم به ازدواج دوباره با یکدیگر بگیرند. در این بین اگر تصمیم به بازگشت دوباره و ازدواج مجدد با همسر سابق خود را دارید، این انتخاب با رعایت چند نکته، می‌تواند درست باشد. البته قبل از مطالعه این شرایط، یک نکته را متذکر می‌شوم که اگر فرزندی دارید، تا زمانی که تصمیم‌تان جدی نشده، به او چیزی نگویید زیرا باعث احساسات منفی در او می‌شود.


واقع‌گرایانه اندیشیده‌اید؟


خیال برگشت دوباره به زندگی‌مشترک با همسر سابق باید بر اساس شواهدی مستند و دقیق باشد، در غیر این‌صورت خیالی بیش نیست. همچنین باید بدانید در ابتدای بازگشت دوباره شاهد اختلافاتی خواهید بود و باید برای مقابله با این اختلافات هم خود را آماده کنید. برگشت شما به این معنی نیست که دیگر هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.


از دلایل طلاق، یک فهرست دارید؟


این مرحله دقیقا شبیه این است که می‌خواهید تازه با هم ازدواج کنید، با این تفاوت که این بار شما از یکدیگر شناخت بیشتری دارید و باید بیشتر دقت کنید تا دوباره به بن‌بست عاطفی نرسید. درباره هر علت به خوبی بحث و آن را بررسی کنید؛ سعی کنید بفهمید چگونه می‌توانید آن مورد را حل کنید و به نتیجه برسید. با یکدیگر درباره مسائل مالی، شغلی، روابط زناشویی، تربیت فرزندان، انتظاراتی که از یکدیگر دارید، والدین‌تان و تمام مسائلی که یک زوج در آستانه ازدواج صحبت می‌کنند، گفت‌و‌گو کنید.


با روان شناس مشورت کرده‌اید؟


قبل از اعلام نظر به همسر و خانواده‌تان، مراجعه به یک مشاور معتمد و با صلاحیت، ضروری است. تردید در بازگشت دوباره به دلایل زیادی اتفاق می‌افتد که شاید برخی از این دلایل برای شما روشن نباشد، شاید هم حس برگشت، یک حس موقت و ناشی از فشارهای مختلف باشد. روان شناس به شما کمک می‌کند تا با این افکار و احساسات ضدونقیض آشنا شوید و بتوانید تصمیمی محکم و قاطع بگیرید.


تغییرات اساسی ایجاد شده؟


بگذارید نکته آخر را بگویم : اگر با همان ساز و کارهای قبلی به رابطه خود برگردید، فرایند تنش و طلاق حتما دوباره(البته با حس سرخوردگی شدیدتر) پیش خواهد آمد زیرا هیچ چیز تغییر نکرده است. بازگشت مجدد نیازمند تغییرات اساسی و عملی است. گفتن جملاتی مانند «برگرد، من عوض می‌شوم» یا «می‌روم تا دوباره تلاش کنم» هیچ چیز را درست نمی‌کند چون شما و طرف‌مقابل هیچ فرقی نکرده‌اید اما اگر تغییرات جدی را احساس می‌کنید و عملا می‌بینید برای تغییرات برنامه عملی دارید و مهارت‌های جدید ی‌کسب کرده‌اید، شاید بازگشت گزینه خوبی باشد.

نویسنده : نگین اخوین | دانشجوی دکترای روان‌شناسی تربیتی

 

 مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: شرایط ازدواج مجدد با همسر سابق

این مطلب در تاریخ شنبه 12 تير 1400منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
2872





نظر شما در مورد مطلب دوست دارم با شوهر سابقم ازدواج کنم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




همه چیز درباره مشاوره ازدواج
همه چیز درباره مشاوره ازدواج

چه کسی برای ازدواج با شما مناسب است
چه کسی برای ازدواج با شما مناسب است

آمنوره چیست؟
آمنوره چیست؟

رابطه جنسی دهانی  و خطر ابتلا به سرطان
رابطه جنسی دهانی و خطر ابتلا به سرطان

چرا بعد از رابطه دلتنگ می شویم
چرا بعد از رابطه دلتنگ می شویم

رشد آمار ایدز جنسی
رشد آمار ایدز جنسی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

5946

بازدید امروز:

23978

بازدید دیروز:

267088969

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام