رفتار مناسب در مقابل خیانت نامزد

رفتار مناسب در مقابل خیانت نامزد

خیانت در دوران نامزدی، نامزدم بهم خیانت کرده، چطور با خیانت نامزدم کنار بیاییم مسلما زمانی که اب خیانت نامزد روبرو میشویم یکی از بدترین احساسیست که تجربه کرده ایم ، انگار دنیا روی سرمان خراب شده و نمیدانیم چکار کنیم

اقدامات لازم پس از روبرو شدن با خیانت نامزد

پس از پی بردن به خیانت خیلی‌ها دست به اقداماتی می‌زنند که بعدها خودشان را شرمنده و پشیمان می‌کند. این کارها ممکن است رفتارهایی چون تلفن زدن به دوستان، والدین یا همکاران فرد مقابل و بردن آبروی او در برابر دیگران، راه‌انداختن دعوا و سروصدای زیاد در محل کار او، موارد شدیدی مانند شروع یک رابطه جدید یا درگیر شدن در روابط جنسی بدون چارچوب و حساب‌نشده صرفاً برای انتقام گرفتن از فرد مقابل را شامل شود. بنابراین، به نظر می‌رسد که بیش از هر چیز صبر و تحمل زیاد و جلوگیری از هر اقدام غیر عاقلانه‌ای دارای اهمیت فراوانی است.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در اینجا باید ذکر کرد این است که حتماً از برقراری ارتباط با فرد دیگری برای جبران خلأ فرد مقابل یا تلافی کار او اجتناب کنید. در بسیاری از موارد، پس از مشاوره، با بررسی اوضاع و یا کاهش التهاب و ناراحتی ناشی از این امر و پشیمانی فرد مقابل، ممکن است دو طرف تصمیم بگیرند به ارتباط خود ادامه دهند. در اینجا، حضور فرد سوم (یا به عبارتی، چهارم) که صرفاً برای پوشاندن خلأ فرد خیانت‌دیده یا انتقام از او وارد ماجرا شده است، بسیار مشکل‌ساز خواهدبود.

م. ب مرد جوانی است که از ارتباط خود با نامزدش بسیار راضی است. او با شرمندگی این موضوع را مطرح کرد که چندی پیش، دختر جوانی با حیله‌های فراوان تلاش کرده بود توجه وی را به خود معطوف کند و تا حدی نیز به رغم علاقه شدید به نامزدش، در این امر موفق شده بود، اما نامزدش با صبر و حوصله پس از پی بردن به موضوع توانسته بود برخوردی منطقی نشان دهد و ارتباط خود را حفظ کند.


بنویسید

یکی از بهترین و کارکشته‌ترین مشاورانی که می‌توانید در شرایط سختی به او تکیه کنید صبر و تحمل است. شاید یکی از بهترین راه‌ها برای به‌کار گرفتن این مشاور نوشتن هر چیزی است که در دل دارید. وقتی دفتری برمی‌دارید و هر چه در دل دارید در آن می‌نویسید، بیش از هر چیز بین احساسات و هیجان‌هایی که در آن لحظه دارید و رفتارهایی که ممکن است از شما سر بزند وقفه ایجاد می‌کنید. این وقفه می‌تواند به شما در تحمل کردن این مسئله و کنارآمدن با آن کمک‌های فراوانی کند. پس از نوشتن و مرور آنچه نوشته‌اید،‌ خودتان به بسیاری از افکار نادرست یا افراطی خود پی می‌برید و می‌توانید با آنها منطقی‌تر برخورد کنید.

برای مثال، یکی از افکاری که پس از متوجه شدن این امر ممکن است به ذهن خطور کند این است که «او مرا احمق فرض کرده و به من دروغ گفته. بهش نشان می‌دهم که احمق کیست.» این فکر می‌تواند به طیف وسیعی از رفتارهای نابهنجار و غیر منطقی منجر شود، ولی با نوشتن و مرور آن، پس از مدتی، احساس و هیجان همراه با آن ملایم‌تر و قابل تحمل‌تر شود. وقتی التهاب و خشم ناشی از این فکر کاسته شود، می‌توان آن را با افکار دیگری مانند «احتمالاً امیدوار بوده که من این موضوع را نفهمم» یا «حتی اگر چنین فکری داشته، من هوشمندتر از این حرف‌ها هستم» و یا هر فکر منطقی دیگری جایگزین کرد.

هنگامی که پس از فهمیدن مسئله به این فکر می‌افتید که «حتماً اشکالی در کار من بوده که او مرا کافی نمی‌داند»، می‌توان با مکث و صبر اندکی متوجه این مسئله شد که «اگرچه احتمال دارد مشکلی در رابطه باشد، مسلماً این مسئله صرفاً تقصیر من نیست» یا «من می‌دانم چیزی برایش کم نگذاشته‌ام، پس مشکل صرفاً از سوی من نیست» عبارت‌های مناسب‌تر و تسکین‌بخش‌تری هستند.

نوشتن و مرور هر آنچه ممکن است در آن لحظه ذهن شما را مشغول کند مزیت دیگری نیز دارد: درباره خودتان و کاستی‌ها و حتی مشکلاتتان نکات بسیاری می‌آموزید. مرور کردن و خواندن دوباره فکرها و یادداشت‌ها و تلاش برای سروکله‌زدن با آنها و یافتن جایگزین منطقی‌تری برای آنها، هم با مشغول کردن ذهن شما، التهاب و ناراحتی مربوط به ماجرا را می‌کاهد و هم به شما در حل منطقی‌تر مسئله کمک می‌کند.

س.ب دختر جوانی بود که برای بار دوم از نامزد جدید خود خیانت دیده بود. او بار اول، پس از ناراحتی و گریه فراوان، ازآنجا که فکر می‌کرد حتماً مشکلی در درون اوست که باعث این عکس‌العمل در نامزدش شده است، تصمیم گرفت نامزدی‌اش را لغو نکند و تلاش کرد رابطه‌اش را ترمیم کند. اما بار دوم، مواجهه با این مسئله او را دچار افسردگی کرد. او به شدت به خاطر کاستی‌هایش خود را سرزنش می‌کرد. روزی در پی یافتن راه‌حل به مشاور مراجعه کرد و پس از درک این مسئله که مشکل اصلی در خود او نیست، توانست احساس بهتری پیدا کند و راحت‌تر با این مسئله کنار بیاید.


درد دل و مشورت کنید

در مواقعی که چنین مشکلی روی می‌دهد و از آنجا که این امر با ناراحتی و پریشانی بسیاری همراه است، مشورت و درد دل کردن با فردی دیگر می‌تواند بسیار کمک‌کننده و تسکین‌بخش باشد. اما باید در انتخاب کسی که با وی مشورت می‌کنید دقت زیادی داشته باشید، زیرا خیلی از افراد ممکن است برای این کار مناسب نباشند. برای مثال، دوستی را که خود تجربه مشابهی داشته ـ اگرچه ممکن است شما را خوب درک کند ـ برای مشورت انتخاب نکنید. این دوست شکست خورده ممکن است به خاطر همدلی و برانگیخته شدن احساسات مشابه در خودش و وارد کردن مسائل شخصی‌اش، شما را به بیراهه بکشاند یا آتش غم و اندوه شما را شعله‌ورتر کند. همچنین کسانی که ممکن است در آینده با هر دو نفر سروکار داشته باشند و دانستن این مسئله باعث ازبین رفتن آبروی فرد مقابل نزد او می‌شود برای مشاوره مناسب نیستند. این را به خاطر داشته باشید که از بین رفتن آبروی فرد مقابل به ضرر خود شما خواهدبود.

از سوی دیگر، در این شرایط حساس و آسیب‌پذیر، مشاوره با فرد جوان دیگری از جنس مخالف ـ برای مثال دوستان او ـ ممکن است شما را در معرض خطر درگیر شدن در رابطه دیگری قرار دهد که به احتمال زیاد منطقی و سنجیده نیست و پایان خوشی نخواهدداشت.

مریم ـ س پس از به هم زدن رابطه با دوست قبلی‌اش، متوجه شد که یکی از دوستان وی برای حمایت و دلداری او تلاش زیادی می‌کند. او با خوشحالی شکایت‌ها و اندوه‌هایش را با این دوست جدید مطرح می‌کرد و از دریافت حمایت مردانه‌اش لذت می‌برد، تا جایی که روزی متوجه شد وابستگی‌اش به دوست قبلی به این فرد منتقل شده است. اما این پایان کار نبود. پس از فهمیدن ماجرای خیانت دوست جدیدش، با شگفتی تمام متوجه شد که دوستان صمیمی این فرد خواهان حمایت از او هستند. او بعدها طی مشاوره با مرد میانسالی که برای مشکلاتش به وی مراجعه کرده بود دریافت که این روش متداولی در بعضی از گروه‌های جوانان است که نمی‌گذارند دختری پیش از برخوردار شدن تعداد زیادی از دوستان از گروه آنها خارج شود.

به نظر می‌رسد مشورت با افراد میانسال، به خصوص آقایان میانسالی که به تجربه و خرد آنها اطمینان داریم و می‌توانیم به رازداری و کمک ایشان اعتماد کنیم، بهترین گزینه برای مشورت و کمک گرفتن است.


بخوانید

با گشتی در بازارهای کتاب می‌توانید کتاب‌های خودیاری مناسبی پیدا کنید که به شما در درک و فهم مسئله خیانت و کنار آمدن با آن کمک کنند.

خواندن کتاب‌های مرتبط با این قضیه مانند «چرا بعضی مردها خیانت می‌کنند؟» یا کتاب‌هایی که به طور کلی در کنار آمدن با مشکلات و ناراحتی‌ها به ما کمک می‌کنند یکی از راه‌هایی است که می‌تواند علاوه بر حل مشکل کنونی، در آماده کردن فرد برای مقابله با مشکلات بعدی نیز راهگشا باشد.

منبع : مجله سپیده دانایی

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

چطور بفهمیم کسی را دوست داریم یا نه

با تمام شدن رابطه عاطفی چطور کنار بیاییم

برای خوشبخت شدن با کی ازدواج کنم

مشکلات دوران نامزدی

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-04-13 07:48:02منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
21770





نظر شما در مورد مطلب رفتار مناسب در مقابل خیانت نامزد چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




آیا ازدواج بر اخلاق و رفتار اثر دارد
آیا ازدواج بر اخلاق و رفتار اثر دارد

چگونه نامزدم را فراموش کنم
چگونه نامزدم را فراموش کنم

بدترین بیماری کشنده ویروسی
بدترین بیماری کشنده ویروسی

زمان مناسب برای ختنه
زمان مناسب برای ختنه

شخصیت‌ شناسی از روی گل موردعلاقه
شخصیت‌ شناسی از روی گل موردعلاقه

تست شخصیت شناسی
تست شخصیت شناسی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

19508

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266455446

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام