چگونه عروس ایده‌آل مادرشوهرتان شوید؟

چگونه عروس ایده‌آل مادرشوهرتان شوید؟

 عروس‌ها و مادرشوهرها روابط پیچیده‌ای دارند. وقتی دو نفر با هم ازدواج می‌کنند، در واقع گستره وسیعی از ارتباطات اجتماعی را تشکیل می‌دهند. بخش عمده‌ای از این روابط بین زن و شوهر و سپس اقوام ،دوستان  و آشنایان و بخشی هم به ارتباطات خانواده‌های زن و شوهر برمی‌گردد که پس از شروع زندگی مشترک، خود به خود به هم گره خورده‌اند. در ادامه چند نکته را برای این‌که به یک عروس ایده‌آل تبدیل شوید برای‌تان جمع‌آوری کرده‌ایم.

  توهین ممنوع

شاید توصیه‌های مادرشوهر به شما حس تحکم بدهد ولی همیشه فرض کنید که او نیتش خوب است و از او تشکر کنید و سپس با همفکری شوهرتان، تصمیم نهایی را بگیرید. اگر به تحمیل نظراتش ادامه داد، برای مثال این‌طور جواب بدهید: «متشکرم. ولی ما تصمیم گرفتیم نظر پزشک اطفال را پیاده کنیم.» اگر به نتیجه نرسیدید، از شوهرتان کمک بگیرید اما به هیچ‌وجه نباید به او بی‌احترامی یا توهین کنید.

  برای دیدارها با شوهرتان هماهنگ باشید

همیشه سیاست در باز نتیجه معکوس می‌دهد. سعی خود را بکنید تا زمانی را برای دیدن یکدیگر تنظیم کنید که برای هر دوی شما مناسب باشد. اگر مجبور شدید در لحظه با مادرشوهرتان دیدار داشته باشید به خصوص درباره مسائل حساسیت‌زا برنامه‌ریزی کنید و بگویید که باید  از قبل با شوهرتان هماهنگ کنید.

 

  نگویید که پسرتان مشکل دارد

بعضی از خانم‌ها، مادرشوهرهای خود را مسئول عیوب شوهر‌شان می‌دانند. بیان این موضوع که چرا فلان کار را به پسرتان یاد نداده‌اید، هم باعث می‌شود مادرشوهرتان جبهه بگیرد و هم  این که او را وارد مسائل خصوصی زندگی شما می‌کند و همه چیز بدتر می‌شود و شوهرتان دیگر مسئولیت کارهایش را به عهده نمی‌گیرد. با آن‌که همیشه مقصر دانستن  مادرشوهرتان راحت‌تر است، ولی این شما و شوهرتان هستید که باید مسائل‌تان را حل کنید.

  لازم نیست که شوهرتان همیشه با شما، پیش خانواده‌اش برود

این شکایت در میان مادرشوهرها رایج است که عروس‌ها همیشه به پدر و مادر خود بیشتر اهمیت می‌دهند. با آن‌که راحت بودن با پدر و مادر خودتان کاملاً منطقی است، ولی باید بپذیرید که این دو خانواده با هم وصلت کرده‌اند و باید به پدر و مادر همسرتان هم  اهمیت دهید. قدم اول این‌که همیشه  درباره مسائلی از این  قبیل که برای گذراندن هر تعطیلی کجا بروید، با شوهرتان صحبت کنید. سپس با هم با خانواده‌ها هماهنگ کنید. اگر شوهرتان می‌خواهد بیشتر با خانواده‌اش باشد، اشکالی ندارد که زمانی را با آن‌ها تنها بگذراند.

  به صورت تلفنی، احوال‌پرس مادرشوهرتان شوید

خانم‌ها باید زمانی‌که شوهرشان در خانه نیست، به صورت تلفنی با خانواده شوهرشان ارتباط برقرار کنند و جویای حال آن‌ها شوند. این کار باعث می‌شود که خانواده همسر بپذیرند که برادر یا پسر آن‌ها در این ارتباط واسطه نیست و خود عروس‌شان تمایل دارد که با آن‌ها ارتباط برقرار کند. تاثیر چنین رفتاری، قطعا باعث افزایش محبت بین عروس و خانواده همسر خواهد شد.

نویسنده : مارال مرادی / در تهیه این مطلب از سایت «تصویر زندگی» کمک گرفته شده است

این مطلب در تاریخ سه شنبه 24 آذر 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.8
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
2660





نظر شما در مورد مطلب چگونه عروس ایده‌آل مادرشوهرتان شوید؟ چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




آداب جلسات خواستگاری
آداب جلسات خواستگاری

پسر مناسب برای ازدواج
پسر مناسب برای ازدواج

انواع ترشحات رنگی واژن
انواع ترشحات رنگی واژن

حاملگی و مقاربت
حاملگی و مقاربت

آیا اسم می تواند در سرنوشت انسان تاثیر بگذارد
آیا اسم می تواند در سرنوشت انسان تاثیر بگذارد

تاثیر تجاوزات جنسی در مدارس پسرانه
تاثیر تجاوزات جنسی در مدارس پسرانه










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

13234

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266290997

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام