چرا گزینه مناسب برای ازدواج نیست

چرا گزینه مناسب برای ازدواج نیست

اعتماد به نفس پایین

یکی از دلایلی که گزینه درستی ندارید عزت نفس پایین شماست. طبق آمار به دست آمده ۵۰ درصد زنان از اندام خود راضی نیستند. ۸۰ درصد آن‌ها حتی دوست ندارند در آینه به خود نگاه کنند. پس بدون شک نمی‌توانند مردی را به خود جذب کنند که با ان‌ها رفتار درستی داشته باشد و به آن‌ها عشق بورزند، چون در ذهن خود باور دارند که مستحق این چیز‌ها نیستند. اینگونه افراد همه‌ی وقت درمورد خودشان منفی فکر می‌کنند و باور دارند که به اندازه کافی مفید و پیروز نیستند. پس مردی را گزینه می‌کنند که به این باور‌ها دامن بزند. خود گفتگو‌های منفی را کنار بگذارید، سرگرمی جدیدی که به آن علاقمند هستید پیدا کنید و هرگز خودتان را با دیگران مقایسه نکنید.

وقتی اعتماد به نفس بالایی داشته باشید و به توانایی‌های خود باور داشته باشید مردی را جذب می‌کنید که او هم همین باور‌ها را نسبت به شما دارد

ترس از تنهایی 

یکی از دلایل دیگر ترس از تنهایی هست. تعداد زیادی از زنان در یک ارتباط ناسالم می‌مانند، چون از تنهایی می‌ترسند و از تنهایی به قدری هراس دارند که تصور میکنند بودن در یک ارتباط ناسالم بهتر از تنهایی هست. اگر برای فرار از تنهایی به کم قانع شوید زندگی خود را تخریب خواهید کرد. 

زیرا عدم رضایت از ارتباط روی سلامت جسمی و احساسی شما تاثیر میگذارد. پس با ترس‌ها مواجه شوید و به فرصت‌ها اجازه دهید وارد زندگی تان شوند.

فکر میکنید می‌توانید وی را تغییر دهید 

از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود گزینش درستی نداشته باشید این هست که تصور می‌کنید می‌توانید وی را تغییر دهید و تبدیل به فردی کنید که میخواهید. تعداد زیادی از زنان تصور میکنند که می‌توانند همسرشان را تغییر دهند. نحوه لباس پوشیدن، رفتار، حرف زدن، غذا خوردن، روابط خانوادگی و خیلی چیز‌های دیگر که این باور کاملا اشتباه هست. به جای اینکه به فکر تغییر او باشید مردی را گزینه کنید که با ویژگی‌ها و اولویت‌های شما سازگار باشد.

یکی ازاشتباهات انتخاب همسر فکر میکنید می‌توانید وی را تغییر دهید

اولویت‌های غلط 

گاهی علت گزینش نادرست اولویت‌های غلط شماست. بعنوان مثال به جای اینکه به ویژگی‌های شخصیتی، ارزش‌ها و عقاید اهمیت بدهید بیش از حد روی ظاهر، پول و اتومبیل تاکید دارید. گذشته از گزینش اکثر با خودتان فکر کنید مشاهده نمایید چه چیز‌هایی اهمیت بیشتری برای تان دارد و آیا این فرد با اولویت‌های مهم شما سازگار هست؟

و آیا علائق و ویژگی‌های خصوصی او برایتان مهم هست؟ وقتی بتوانید تشخیص دهید که کدام یک از ویژگی‌ها و باور‌های آن شخص برایتان ارزشمند هست میتوانید مردی که با استاندارد‌های شما سازگار هست را گزینه کنید.

عدم دقت به اخطار‌ها 

گاهی اوقات اشتباه گزینش می‌کنید، چون به اخطار‌ها توجهی نمی‌کنید. بعنوان مثال خشونت، بی احترامی، حسادت و عدم صداقت‌های وی را نادیده میگیرید. اما اگر واقع بین باشید این ویژگی نشان میدهند که شما صد در صد گزینه تان اشتباه هست و او فرد مناسبی برای تان نیست.

حتی اگر بخواهد لحظه به لحظه کنارتان باشد، یا ارتباط با سرعت بیشتری پیش برود، یا اینکه همه‌ی وقت تقصیر‌ها را به گردن دیگران بیندازد تمام این‌ها هم به نوبه خود اخطار‌هایی میباشند که نباید نادیده گرفته شوند. تمامی این اخطار‌ها در آینده سلامت ذهن وجسم شما را به خطر می‌اندازد.

تربیت دوران کودکی 

یکی دیگر از دلایل گزینه نادرست به تربیت دوران کودکی باز میگردد. اکثر زنان همسری گزینش میکنند که با الگو‌های شخصیتی پدرشان سازگاری داشته باشد و همینطور مردان. اگر این ویژگی‌های مشترک منفی باشند رضایت کمتری از ارتباط خواهید داشت. تعداد زیادی از زنان به طور ناخودآگاه در جستجوی مردی میباشند که تمام این ویژگی‌های منفی نمونه پدرش را داشته باشد. بعنوان مثال اگر پدر شما گوشه گیر باشد ناخودآگاه مردی را گزینه می‌کنید که گوشه گیر هست و امیدوار هستید که می‌توانید وی را تغییر دهید.

با گزینش غلط تان خداحافظی کنید 

دلایل زیادی وجود دارد که منجر به گزینش غلط شما می‌شود. مثل اعتماد به نفس، اولویت‌های غلط، اخطارها، ترس از تنهایی و موارد دیگر… هنگامی که به علت گزینه اشتباه تان پی بردید هر چه سریع‌تر این بخش از زندگی را ببندید و به دنبال یک آینده بهتر بروید. گزینش درست و مرد مناسب شما همین دور و برهاست.

منبع: پارس ناز


 
مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده
 
 
 

رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی

 

 

این مطلب در تاریخ 2019-01-06 07:42:53منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
4032





نظر شما در مورد مطلب چرا گزینه مناسب برای ازدواج نیست چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




عواقب ازدواج با افراد لجباز
عواقب ازدواج با افراد لجباز

نحوه تشخیص سلامت روانی نامزد
نحوه تشخیص سلامت روانی نامزد

قرص برای افزایش میل جنسی زنان
قرص برای افزایش میل جنسی زنان

ناباروری زنان و مردان چه دلیل دارد
ناباروری زنان و مردان چه دلیل دارد

13 عادت خوبی که در صورت زیاده روی می تواند بد شود
13 عادت خوبی که در صورت زیاده روی می تواند بد شود

کشتن همسر وسواسی
کشتن همسر وسواسی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

8617

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266286380

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام