چگونه به پسر مورد علاقه مان پیشنهاد ازدواج دهیم

چگونه به پسرمورد علاقه مان پیشنهاد ازدواج دهیم

 اگر از پسری خوشمان بیاید چکار کنیم؟چطور متوجه علاقه او به خودمان شویم ؟خواستگاری از پسر مورد علاقه ی ما،در عرف جامعه ی ما خواستگاری حتما باید از طرف پسر صورت بگیرد اما گاهی در وضعیتی هستیم که احساس می کنیم که شخص آینده ی خود را پیدا کردیم و نمی توانیم برای رسیدن به او صبر کنیم اگر دچار چنین وضعی هستید بهتر است صبور باشید و گام به گام پیش روید.

دیده ایم و شنیده ایم وحتی در بسیاری از فیلم ها یا سریال ها دیده ایم که خواستگاری از طرف پسر انجام می شود

در عرف جامعه ی ما خواستگاری حتما باید از طرف پسر صورت بگیرد اما گاهی در وضعیتی هستیم که احساس می کنیم که شخص آینده ی خود را پیدا کردیم و نمی توانیم برای رسیدن به او صبر کنیم اگر دچار چنین وضعی هستید بهتر است صبور باشید و گام به گام پیش روید.

در بیشتر مواقع وقتی چنین حرفی را در نزد خانواده یا دوستان خود مطرح می کنیم مورد استهزا یا گاهی سرزنش قرار می گیریم و بیشتر مواقع هم پاسخ می شنویم که مگر می شود؟ اصلا کجا رسم است؟بهتر است صبر کنی تا خودش پیشقدم بشود؟ اما ما در مورد زندگی خود به خوبی فکر کردیم و تمام جوانب را بررسی کردیم اکنون می خواهیم که او به عنوان شخصی که در تمام مدت عمرمان کنار ما باشد.در این باره باید مواردی را به کار بگیریم تا موفق شویم با ما همراه باشید و این نکات را به ذهن بسپارید.

قبل از پیشنهاد ازدواج یا ابراز علاقه به پسر ها فکر کنید

پیشنهاد ازدواج دختر به پسر

قبل از آن خوب دقت کنید که فرد مورد نظر آیا مورد اعتماد و اطمینان هست یا نه . در صورت درخواست این پیشنهاد از شما سو استفاده نکند . اگر به دلیل داشتن حجب و حیای زیاد یا خجالتی بودن شخص مقابلتان دو دل و بر سر دوراهی قرار گرفتید و دلهره و نگرانی دارید مشغله وفکر دارید و ذهن شما مغشوش شده بهتر است پیشنهادتان را مطرح کنید البته با احتیاط . دراین حالت با دوجواب روبه رو هستید یا جوابش مثبت خواهد بود یا منفی پس خود را از این وضعیت نجات دهید و خیالتان را راحت کنید تا حداقل بتوانید در صورت گرفتن هر جواب به دنبال راه های مناسب بعد ازآن باشید .البته اگر خودتان را آماده ی هر نوع جوابی کنید تا بعد از آن احساس شکست به سراغ شما نیاید درآان صورت تکلیفتان مشخص خواهد شد.

 خود را باور داشته باشید ، البته منظور ما خود شیفتگی در تمام امور نیست.فقط اعتماد بنفس داشته باشید. روابطی که بین شما ایجاد شده است ولی در آن گیج و سردرگم هستید و به دنبال راهی برای ابراز تصمیم خود به پسر مورد علاقه اتان هستید قطعا احساس می کنید این شخص نکات خوب و مثبتی دارد که می تواند شما را خوشبخت کند شما به این رابطه خیلی جدی فکرمی کنید چنانچه در کشور مال طبق رسومات منتظر درخواست از طرف پسر هستند و فکرمیکنند با این کار غرور خانم ها خدشه دار می شود یا احساس میکند اعتماد بنفسش را از دست میدهد و ممکن است در آینده دچار مشکلاتی شوند و از طرفی مورد حمایت دیگران قرار نمی گیرد که تمام این موارد نشان دهنده ی این است که شما نسبت به خود عزت نفس کافی ندارید و برای کاری که می کنید قاطعانه تصمیم گیری نکرده اید

 باورها و هنجار هایی که در زندگی ما وجود دارد تحت تاثیر آداب و رسوم و عاداتی است که دیگران به ما تحمیل می کنند بهتراست گاهی برای اینکه آینده ی خود را بهتر بسازیم گاهی فراتر از آداب و رسومات رفتار کنیم و محدودیت هایی که جامعه برای ما بوجود آورده است را کنار بزنیم.

فرهنگ خانواده ها اهمیت دارد

خواستگاری دختر از پسر

 فرهنگ ها و آداب طبقاتی در هر خانواده با خانواده ی دیگر متفاوت است افرادی به طور سنتی و دیگر افراد به طور غیرسنتی رشد کرده اند اگر درخانواده ی سنتی بزرگ شده اید بهتر است این موضوع را به فرد بزرگتر خود بگویید تا با مطرح کردن آن منظورمان را به آن بفهمانیم. اگر در خانواده ای غیر سنتی هستید و می خواهید خودتان اقدام به مطرح کردن این موضوع کنید باید تمام جوانب را در برابر پیشنهاد آن در نظر بگیرید عجولانه تصمیم نگیرید و اگر مواردی را یافتید که با شما بیشترین همخوانی را دارد می تواند تاثیر خوبی برای گرفتن جواب مثیت واعتماد به نفس شما داشته باشد.

احساسی عمل نکنید زیرا مردها معمولا از دختران احساساتی فراری هستند واضح و روشن حرف خود را با او درمیان بگذارید حتما ازاو بپرسید آیا دوست دارد بیشتر بایکدیگر آشنا شویم ؟ایا کسی در زندگی او وجود دارد یانه ؟ از علاقه ای که ممکن است باعث احساسی شدن و عدم شناخت شود موقتا فاصله بگیرید تا در صورت امکان بتوانید آگاهانه و با منطق تصمیم بگیرید اگر لازم بود خانواده هایتان را حتما در جریان بگذارید زیرا روابط پنهانی معمولا با شکست همراه خواهد شد.

چطور از احساس پسر مورد علاقه به خود مطمئن شوید

 در بعضی مواقع می توانید متوجه شوید احساس واقعی اش به شماچیست ؟رفتارش با شما چگونه است؟ آیا در برابر شما عادی یا خجالت زده عمل می کند؟ دیدن شما اورا خوشحال می کند یا خیر؟ نگاهش شمارا دنبال میکند یانه ؟ البته همیشه این موارد برای همه قابل تعمیم نیست و آقایانی هستند که احساس و رفتار خود را نشان نمی دهند بهتر است به دنبال مواردی باشید تا مطمئن شوید او خواهان داشتن ارتباطی مناسب با شماست.

 کمی تلاش کنید زیرا اگر با جواب منفی روبه شدید خود را می توانید به راحنی مبرا کنید و تمام سعی خود را انحجام داده اید. از انتخاب خود دفاع کنید و خوشبین باشید حرکت کنید و امیدوار باشید گر نشانه ای یافتید که او خواهان برقراری راببطه است و نسبت به شما دید خوبی دارد برای رسیدن به آن تلاش لازم را کنید.اگر با منطق و عقل به طور کامل مطمئن هستید که این همان شخص آینده ی شماست از هیج اقدامی برای بدست آوردن آن فرو نگذارید ممکن است این در آینده برای شما یک آرزو و حسرت شود.

در صورتی که تمام کارهای لازم را انجام دادید بهتر است خود را قانع کنید و دست نگه دارید وگرنه ممکن است صدمه ی بیشتری بخورید شما تمام سعی و تلاش خود را برای اثبات علاقه و داشتن یه زندگی دلخواهتان انجام داده اید حال کنار بایستید تا زمان کار خودش را انجام دهد گاهی لازم است بعد از نشان دادن علاقه ی مان به شخص مورد نظر فرصت دهیم،در انتها مقالات لیست ذیل را حتما بخوانید.

  مطلب مرتبط این مطالب را بخوانید:

مطلب مرتبط چطور پسری را که دوست دارم راضی به ازدواج کنم

مطلب مرتبط نحوه جذب مرد مورد علاقه برای ازدواج

مطلب مرتبط دیدگاه پسرها نسبت به خواستگاری دختر از پسر

مطلب مرتبط چگونه با مرد دلخواهمان ازدواج کنیم

این مطلب در تاریخ يكشنبه 30 فروردين 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
4444





نظر شما در مورد مطلب چگونه به پسر مورد علاقه مان پیشنهاد ازدواج دهیم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




از ازدواج میترسم
از ازدواج میترسم

روابط داداشی‌آبجی دختر و پسر !
روابط داداشی‌آبجی دختر و پسر !

ترشحات سفید و غلیظ واژن
ترشحات سفید و غلیظ واژن

حقایقی در مورد پستان
حقایقی در مورد پستان

نوموفوبیا nomophobia چیست
نوموفوبیا nomophobia چیست

شوهر دارم با این حال پسر همسایه مزاحمم میشه
شوهر دارم با این حال پسر همسایه مزاحمم میشه










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

17122

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266480775

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام