نحوه تشخیص باکره بودن دختر

نحوه تشخیص باکره بودن دختر

پرده بکارت پرده ای است که در دهانه مهبل در قسمت تحتانی دهلیز آن قرار دارد .این پرده در سنین پائین تر سطحی است ولی با بالا رفتن سن و رشد لبه های بزرگ و کوچک فرج عمقی تر می شود .این پرده در محیط خود به جدار مهبل می چسبد . شکل سوراخ وسط و همچنین قوام – رشد و ضخامت آن نوع پرده را مشخص می کند که در پزشکی قانونی حائز اهمیت می باشد . نسج پرده بکارت عمدتاً از بافت همبند الاستیک و کلاژن تشکیل شده و هر دو سطح داخلی و خارجی آن توسط اپیتلیوم سنگفرشی مطبق پوشیده شده است. هیچگونه عنصر غددی یا عضلانی در پرده بکارت وجود ندارد و رشته های عصبی آن زیاد نیست.


تشخیص پارگی بکارت


۱- حالت پره های فرج


معمولاً پره های اطراف مهبل فرج در دختران، نزدیک به هم و حالتی چسبیده دارند، به طوری که با نگاه اولیه به آن، به وضوح دیده نمی شود، در حالی که در زن ها این پره ها آشکارا دیده می شوند.


۲- شکل مهبل فرج


اگر مهبل فرج، شکل هفت داشته باشد، می تواند علامت پارگی پرده با دخول آلت تناسلی مرد باشد، چرا که در اثر فشار وارده به دیواره، شکل آن از حالتی گرد به هفت تبدیل می شود.
پارگی پرده، چه در حین دخول نزدیکی یا عوامل فوق، ممکن است با آسیب دیگر قسمتهای فرج (اطراف مهبل، مجاری ادرار، پوسته ی بین مهبل و معقد) نیز همراه باشد.


۳- دیواره های داخل فرج (گردن رحم)


دیواره ی گردن رحم از قشای برجسته ای مانند تشکیل شده است، که در اثر نزدیکی مداوم، این برجستگی ها تحلیل و از بین می رود، به طوری که دخول به راحتی و با کمتر فشاری انجام می گیرد.یعنی شما اگر برای اولین دخولتان به راحتی واژن را یافتید و توانستید به آسانی دخول انجام بدهید آن دختر قبلا حتما رابطه جنسی برقرار نموده است.


۴-اگر شما توانستید یک بند اول از ۲ انگشت اشاره و انگشت وسط دست را داخل واژن کنید آن خانم حتما قبلا رابطه جنسی داشته است.


دخترانی که بر اثر تجاوز بکارتشان را از دست می دهند دچار جراحت مجاری ادرار و زخم داخل رحم (فیبرون) می شوند که به راحتی قابل تشخیص است. یعنی در مواقعی که پرده طی چند مرحله یا با شدت یا بر اثر تجاوز از بین رود، زخم های مجاری ادرار و زخم داخل رحم (فیبرون) پیش می آید.


نشانه های با کره بودن


۱- پرده بکارت قابل اتساع و دارای سوراخ بدون پارگی
۲- دهلیز فرج و دهانه مهبل
۳- مخاط مهبل ضخیم و چین دار و دارای چینهای روی هم خوابیده
۴- خواب چینها معمولاً رو به دهانه مهبل است .
۵- مجرای مهبل باریک( تنگ با دیواره های چین دار) و عمق آن قابل رویت نیست .
۶- معاینه با انگشت مقدور نیست و در اثر اصرار به معاینه احتمال آسبی مخاط می رود .
۷- بعلت روی هم خوابیدن چینهای مهبل – کانال مهبل کوتاه است .
در صورتیکه پرده بکارت از نوع الاستیک باشد – عمل دخول بدون پاره شدن پرده انجام می گیرد و سالم بودن این پرده ها دخول را رد نمی کند یعنی در دوشیزگان پرده های ازاله نشدنی به اشکال حلقوی – هلالی – دو لتی و کنگره دار و دندانه دار و … دارای سوراخ میانی منظم و لبه های کاملاً صاف و مخاط مهبل با چینهای روی هم خوابیده می باشد که خواب آنها رو به دهانه مهبل و مجرای مهبل بسیار باریک است .
باید توجه کرد از نظر جسمی عدم پارگی پرده بکارت برای تشخیص باکرگی ( دوشیزگی ) اصولاً مطرح نیست و در این موارد وضع مهبل مدخوله بودن به اثبات می رسد.مشخص کننده مدخوله بودن است . علیرغم عدم مشاهده پارگی در پرده بکارت با توجه به وضع مهبل و مخاط آن


نشانه های مدخوله بودن


۱-پرده بکارت شل و متسع و دارای سوراخ بدون پارگی یا شلی پرده بکارت و متسع شدن سوراخ میانی آن و بعلت شلی پرده بکارت و اتساع سوراخ میانی آن – دو انگشت به آسانی وارد مهبل شده و با لمس دیواره مهبل – صاف شدن نسبی چینهای مهبل بخوبی احساس می گردد .
۲- دهلیز فرج و دهانه مهبل وسیع یعنی اتساع دهلیز فرج فاصله ای بین دو قسمت سطحی لبهای فرج تا پرده بکارت است که معمولاً ۲/۵ – ۴ سانتیمتر طول دارد . بعلت آمیزش مکرر لبهای فرج از هم دور شده و دهلیز متسع می گردد.
۳- مخاط مهبل نسبتاً ضخیم و چینهای اندکی صافتر و دارای چینهای جدا شده از هم
۴- خواب چینها نامنظم است و به یک سو نیست .
۵- مجرای مهبل باز و معمولاً تا دو سوم آن قابل رویت است یعنی گشادی مجرای مهبل در اثر صاف شدن نسبی چینهای مهبل – بطوریکه مجرای مهبل معمولاً تا حدود دو سوم طول خود کاملاً نمایان است . چینهای باز شده مهبل بخوبی به چشم می خورد و خواب چینها بر خلاف دوشیزگان همه به یک سو یعنی بسوی دهانه مهبل نبوده و بطور نامنظم به این سو و آن سو می باشد .
۶- قابل معاینه با انگشت است و حتی باز کردن آن با اسپکولومهای ظریف مقدور است و صدمه ای به مخاط وارد نمی شود .
۷- بعلت باز شدن چینهای مهبلی کانال مهبل طویل است .

نکته مهم که بارها در پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده مطرح شده است ، عدم مشاهده خون در نزدیکی نمیتواند نشانه عدم بکارت باشد ، همچنین معاینه بکارت توسط خوده فرد قابل تشخیص نمیباشد



تشخیص زمان پارگی بکارت


معمولا تا ۲ هفته بعد از پارگی بکارت از روی نشانه های ظاهری می توان تاریخ دقیق آن را حدس زد و پزشک متخصص یا ماما تا ۱ ماه می تواند تاریخ پارگی را حدس بزند و بعد از ۱ ماه به هیچ وجه زمان پارگی پرده معلوم نمی شود.از لحاظ شکل ظاهری اگر پرده بکارت ترمیم یافته نباشد لبه های پارگی جدید در پرده بکارت معمولا زخمی و قرمز رنگ بوده و آثار خون لخته شده در آن مشاهده می شود.بعد از حدود یک هفته لبه های بریدگی از مخاطی مشابه مخاط پرده پوشیده شده و بعد از حدود دو هفته لبه های زخم نسبتا گرفته می شوند. اگر پرده بکارت ترمیم یافته باشد مراحل فوق صورت نمی گیرد.نکته مهم دیگر این است که لبه های پارگی چون آزاد هستند و به هم اتصال ندارند هیچ وقت به هم جوش نمی خورند و اگر دو تکه پارگی به هم دوخته شوند و پرده ترمیم شود محل ترمیم به صورت یک اسکار برجسته روشن کوچک مشخص خواهد شد.

منبع : سایت دکتر سلام

این مطلب در تاریخ 2014-04-08 12:18:00منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
897965





نظر شما در مورد مطلب نحوه تشخیص باکره بودن دختر چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




با شکست عشقی و تلخی برهم خوردن رابطه چگونه کنار بیاییم؟
با شکست عشقی و تلخی برهم خوردن رابطه چگونه کنار بیاییم؟

چرا مرد باید بزرگتر از زن باشد
چرا مرد باید بزرگتر از زن باشد

ویتامین موثر بر اختلال نعوظ مردان
ویتامین موثر بر اختلال نعوظ مردان

عمل کاشت آلت مردانه
عمل کاشت آلت مردانه

بحران ‌خاموش در بین مردان
بحران ‌خاموش در بین مردان

اولین جلسه بررسی راهکارهای توسعه سلامت در فضای مجازی و تدوین روشها و راهکارهای ارتقای آن تشکیل شد
اولین جلسه بررسی راهکارهای توسعه سلامت در فضای مجازی و تدوین روشها و راهکارهای ارتقای آن تشکیل شد










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

1538

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266465191

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام