مشاور سنتر

سوالات رایج درمورد بارداری

سوالات رایج درمورد بارداری

بسیاری از کاربران سایت، سوالهایی را می پرسند که مربوط به استفاده غلط از روشهای پیشگیری از بارداری و یا عقاید رایج در مورد این روشهاست که اغلب آنها اشتباه است اما به حدی متداول است که باعث نگرانی اغلب کاربران می شود. این سوالات ،شایعترین سوالاتی هستند که در سایت در این مورد مطرح می شوند. امیدوارم با مطالعه این بخش توسط کاربران از حجم انبوه سوالهای تکراری در این موارد کاسته شود.

1-سلام ،من 25 سالمه و حدود 2 و نیم ساله که ازدواج کردیم ولی فعلا قصد بارداری ندارم اما اطرافیان به من می گویند که جلوگیری طولانی مدت باعث نازایی میشود و این مرا نگران می کند به نظر شما مشکلی به وجود می اید ممنون میشم راهنمایی کنید.
کاربر گرامی پیشگیری از بارداری با روشهایی  مانند کاندوم و قرصهای پیشگیری از بارداری که اثار طولانی مدتی در توقف تخمک گذاری ندارند. و یا استفاده از روش طبیعی یا پرهیز هیچکدام مانع بارداری شما در اینده نخواهد شد. ولی موضوع مهم این است که بسیاری از زوجها تا وقتی از روشهای پیشگیری از بارداری استفاده می کنند .در واقع ظرفیت باروری خود را امتحان نکرده اند.  بنابراین پس از قطع روش و  اقدام برای بارداری با وجود تلاش متوجه می شوند که بارور نمی شوند و اطرافیان و خودشان عدم باروری را به استفاده طولانی مدت از یک روش پیشگیری از بارداری نسبت می دهند.

در حالی که اگر  خانمهاپیش از استفاده از روش پیشگیری از بارداری از سلامت باروری خود با بررسی تخمک گذاری و منظم بودن پریودها- و نیز شکل نرمال بخشهای داخلی سیستم باروری مانند رحم و لوله ها مطمئن شده و در طی این مدت از بروز  و مزمن شدن هر عفونت سیستم باروری پیشگیری کرده و انها را درمان کنند. و اقایان نیز از توانایی نعوظ- انزال و کیفیت مناسب مایع منی با یک ازمایش اسپرماتوگرام مطمئن شوند می توانند با خیال راحت تا مدتی که می خواهند از روشهای کم خطر پیشگیری از بارداری مانند قرصها و کاندوم با توجه به  شرایطشان استفاده کنند.

به خاطر داشته باشید بهترین زمان برای باروری برای خانمها 20 تا 35 سالگی است. پس از این مدت ذخایر تخمدانی به تدریج کاهش خواهد یافت و احتمال بروز برخی بیماریهای ژنتیکی در جنین و نیز بروز عوارض بارداری در مادر نیز افزایش می یابد.

 

2-سلام خسته نباشید می خواستم بپرسم بسته دوم قرص جلوگیری تموم شده الان می تونم با خیال راحت بدون ترس از بارداری و روش کمکی دیگر با همسرم نزدیکی داشته باشم؟
کاربر گرامی، اثر قرصهای پیشگیری از بارداری پس از یک دوره مصرف در ماه بعد قابل اعتماد است.

3-با سلام من و همسرم باهم نزدیکی داشتیم و بعد از اون من عادت ماهانه شدم . آیا بازم امکان داره که من باردار باشم؟
کاربر گرامی، در صورتی که پس از امیزش پریود شده اید دیگر خطر بارداری در آ ن سیکل گذشته است. ولی در دور بعد در صورتی که مایل به بارداری نیستید باید از یک روش پیشگیری  مطمئن استفاده کنید.

 

4-ایا امکان بارداری با وجود سالم بودن پرده بکارت وجود دارد؟
کاربر گرامی، باکره بودن مانعی برای بارداری نیست. در صورت برقراری رابطه زناشویی بدون پیشگیری در صورتی که تمایلی به بارد اری ندارید، حتما از یکی از زوشهای اورژانس استفاده کنید.

 

5- ایا ممکن است که با وجود پریود شدن باردار باشم. بعضی ها می گویند  من با وجود  پریود شدن باردار بوده ام؟ من هم می ترسم با وجود پریود شدن باردار باشم؟
کاربر گرامی ، این احتمال بسیار کم است. در برخی از خانمهای چندزا دوره هایی از خونریزی  در اوایل بارداری نیز گاهی اتفاق می  افتد که معمولا کیفیت پریود را ندارد در مورد شما و هر خانمی که از به صورت منظم پریود می شوید  و کیفیت پریودتان نیز شمابه دفعات قبل بئده است این احتمال تقریبا نزدیک به صفر است در صورت شک به بارداری در زمان تعویق پریود بهترین کار انجام آزمایش خون بارداری است.

 

6- بهترین زمان برای انجام آزمایش بارداری  پس از امیزش چه زمانی است؟ من  روز پس از نزدیکی از بی بی چک استفاده کردم منفی بود؟
کاربر گرامی بهترین زمان برای انجام آزمایش خون بارداری حداقل 10 روز پس از آمیزش است.. بی بی جک تست غیر دقیق است . فقط در زمان تقریبی پریود بعدی می تواند با اطمینان نه چندان بالایی( عملا حدود 15 درصد) بارداری را تاییدیا رد  کند.

 

7- در دور اول مصرف قرصهای پیشگیری از بارداری  یک بار امیزش بدون پیشگیری داشته ام ایا امکان بارداری وجود دارد؟
کاربر گرامی، اثر پیشگیری از بارداری قرصهای پیشگیری از بارداری در دور اول مصرف قرصها چندان قابل اعتماد نیست برخی منابع این عدم دقت را منحصر به یک کفته اول مصرف قرص می دانند با اینحال استفاده از یک روش  کمکی در دور اول مصرف قرصها پیشنهاد می شود.  در صورتی که به بارداری شک دارید در صورت تعویق پریودتان در این دوره آزمایش بارداری بدهید.

 

8- برای تعیین زمان تخمک گذاری از چه روشی استفاده کنم آيادرصورتي كه سيكلي بدون تخمك گذاري باشدبازهم تغييرترشحات ازرقيق به سفيده تخم مرغي ايجادميشود؟
با ترشح هورمون پروژسترون پس از تخمکگذاری تغییراتی در کیفیت ترشحات  به شکل سفیده تخم مرغ ایجاد می شود. این مطلب در سایت بخش روشهای تعیین جنسیت جنین نیز آمده است . در سیکلهای بدون تخمک گذاری ممکن است این تغییرات رخ ندهد. به خاطر داشته باشید با اقدام برای بارداری این ترشحات تغییر قابل ملاحظه ای نمی کنند بنابراین نمی توان از تغییر ظاهر آن به بارداری پی برد.

 

9-آيادرست است  که بعد ازنزديكي جهت بارداري دريك ماه هورمونها به هم ميريزد؟؟ حتي Tsh?
کاربر گرامی، بی نظمی هورمونی همزمان با اقدام برای بارداری مساله اثبات شده ای نیست گرچه به صورت تجربی در خانمهایی که برای بارداری اقدام می کنند درجاتی از بی نظمی پریود مشاهده می شود.

 

10-دوره هايم28تا32روزه است.پيشنهادمي فرماييدازچه روز تا چه روزي اقدام برای بارداری داشته باشم؟؟ فعلا9،12،14،16،18دوره ام رااقدام داشتم.نمي دانم تا كي ادامه دهم؟؟
کاربر گرامی، با توجه به طول سیکلتان بهترین روش استفاده از تست ال اچ یا تست تخمکگذاری است که در  واژه نامه باروری روش استفاده از آن آمده است.  در این صورت معمولا از  روز 12 سیکل به بعد می توانید از این تست استفاده کنید و  پس از مثبت شدن تست در روز بعد برای بارداری اقدام کنید.  پیسنهاد می شود حداقل فاصله بین  آمیزش برای بچه دار شدن 36 ساعت یکبار باشد.

 

11-.من یکی دو روز مونده به پریودم بعد از رابطه با همسرم بخاطر احتمال ورود منی بلافاصله 4قرص ال دی و 12ساعت بعد هم4تا دیگه خوردم .میخواستم بدونم پریودم حداکثر چند روزعقب میفته؟و اگه تا چند وقت پریود نشم باید تست بدم؟ من بار اول بود  که از این قرصها استفاده می کردم.
کاربر گرامی، یک هفته تا 10 روز پس از اخرین قرص ال دی معمولا پریود می شوید اگر پس از این مدت پریود نشدید. باید ازمایش خون بارداری بدهید

 

12- چند سوال داشتم که خواهش می کنم سریع و لطفا کامل جواب دهید.در صورت ضرورت در به تاخیر انداختن پریود به شیوه ی مصرف قرص،جلو انداختن پریود برای بدن کمتر ضرر دارد یا عقب انداختن پریود؟اگر من بخواهم 2 هفته پریودم را جلو بیاندازم باید از چه قرصی که کمتر عارضه داشته باشد،با چه مقدار و برای چه مدت استفاده کنم؟بعد از اینکه پریودم با تاخیر انجام شد،از ماه های بعدی پریودهای منظم 28 روزه که قبلا داشتم انجام می شود یا بی نظمی در پریودهایم رخ می دهد؟این کار در باردار شدنم اشکالی ایجاد نمی کند؟.
کاربر گرامی 1-در مورد جلو انداختن پریود تضمین زیادی برای پریود نشدن در موعد مقرر نیست. ولی در روش به تاخیر انداختن اطمینان بیشتری وجود دارد.2- هر دو روش با توجه به اینکه مستلزم استفاده از هورمون با مقادیر بیشتر است می توانند برای بدن مضر باشند بنابراین ابتدا باید مشخص شود که شما شرایط استفاده از قرصهای پیشگیری از بارداری را دارید. عوارض مصرف قرصها با این روش تشدید می شوند مثلا احتمال بروز لخته های خونی- ترومبوز و سکته ها افزایش می یابند. 2- می توانید از قرصهایی با ترکیبی مشابه ال دی در سیکل قبل از سفر استفاده کرده و تا زمان پایان سفر  حتی در زمان  احتمالی پریود بسته  بعدی را بدون قطع بخورید و پس از بازگشت قرصها را قطع کنید.

3-معمولا 1 هفته تا 10 روز پس از قطغ قرص  خونریزی خواهید داشت و  در سیکل بعد درجاتی از بی نظمی پریود را تجربه خواهید کرد. که تا 1-2 سیکل طول می کشد.  اثار طولانی مدت بر باروری فرد با این روش گزارش نشده ولی این روش حداکثر برای یک نوبت در سال و ان هم پس از کنترل تمام شرایط مصرف قرص باید انجام شود.

 

13-خانم دکتر بعضیها به من می گویند استفاده از کاندوم باعث کم میلی شوهرم می شود. خودم هم احساس می کنم میل همسرم برای امیزش  کم شده  نمی دانم علتش چی هست؟ایا استفاده از کاندوم ویا قرصهای پیشگیری از بارداری به مدت طولانی باعث خشک شدن ویا تنبلی رحم می شود؟- آيا استفاده زياد از كاندوم باعث تنبلي رحم براي بارداري مي شود يا خير؟
کاربر گرامی، برخی از مردان استفاده از کاندوم به دلیل کاهش حس در طی آمیزش، ترجیح نمی دهند با این حال انواع مختلف کاندومها برای لذت بیشتر وجود دارد که برخی از انها می تواند برای درمان انزال زودرس  نیز تاحدودی موثر باشد. گذشته از آن، علت کاهش میل در مردان می تواند مشکلات ارتباطی با همسر و یا مشکلات روانی مانند افسردگی باشد. گاهی کاهش هورمون تستوسترون و یا داروهای مورد استفاده نیز با میل جنسی تداخل دارند. بررسی  ابتدایی توسط یک روانپزشک و یا ارولوژیست قابل انجام است.

2- خیر رحم اصلا تنبل نمی شود چون یک عضو  ماهیچه ای است که کار خاصی جز نگهداری  جنین انجام نمی دهد . تخمدانها  گاهی به صورت منظم تخمک گذاری نمی کنند که به  این وضعیت تنبلی تخمدان نیز گفته می شود و هیچ ارتباطی با روش پیشگیری مانند کاندوم ندارد.

 

14-سلام من با همسرم رابطه داشتم اما دخول نداشتیم شک دارم .اما قرص LD مصرف کردم به روش اورژانسی اما اشتباها به جای 4 قرص 2 قرص 1 ساعت بعد و دو قرص هم 12 ساعت بعد مصرف کردم آیا احتمال حاملگی وجود دارد؟
کاربر گرامی روش اورژانس را به اشتباه مصرف کرده اید. بنابراین احتمال بارداری افزایش می یابد فعلا از هیچ دارویی استفاده  نکنید و منتظر پریودباشید در صورتی که  پریودتان به تعویق افتاد آزمایش خون بارداری بدهید.

 

15-سلام.من 25 ساله و متاهل هستم.نزدیکی محافظت نشده داشتم و 12 ساعت بعدش 2تا قرص ال دی خوردم. حدود 20 ساعت بعد دوباره 2 ال دی خوردم. 3روز بعد دوباره نزدیکی داشتم و 12 ساعت بعد قرص اورژانسی خوردم و 12 ساعت بعدش یکی دیگه. الان 3روز از آن میگذره و همینطور پریودم 2 روزه که عقب افتاده .ممکنه حامله شده باشم .خیلی نگرانم.


کاربر گرامی استفاده از 2 دوره روش اورژانس در یک سیکل اشتباه بوده است.پس از یک دور مصرف قرصهای اورژانس در یک سیکل باید منتظر خونریزی باشید ودر طی این مدت از یک روش پیشگیری مانند کاندوم استفاده کنید.در صورت تعویق پریود می توانید آزمایش خون بارداری بدهید .

16- ایا مایع پیش از منی نیز موجب بارداری می شود؟

بلی، مایع پیش از منی نیزممکن است حاوی اسپرم باشد. بنابراین در صورتی که مایل به بارداری نیستید از یک روش پیشگیری مطمئن استفاده کنیدو یا کاندوم را پیش از نعوظ استفاده کنید.

 

17-با سلام و احترام میخواستم بدونم نزدیکی در مدت زمان 7 روز استراحت در مصرف قرص ال دی، نیاز به پیشگیری دارد یا خیر؟ با تشکر.

کاربر گرامی، گرچه احتمال بارداری در یک هفته باقی مانده اولین  سیکل مصرف قرص بسیار کم است.ولی در اولین سیکل در 7 روز استراحت نیز بهتر است از یک روش کمکی همراه با قرص استفاده کنید ولی پس از آن در سیکلهای بعدی نیازی به پیشگیری اضافه ندارید.

مطلب از :  دکتر میترا مولائی نژاد drmolaei.ir

این مطلب در تاریخ 2014-05-17 13:38:38منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
29896





نظر شما در مورد مطلب سوالات رایج درمورد بارداری چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




تفاوت فریب در ازدواج با فریب در وعده ازدواج
تفاوت فریب در ازدواج با فریب در وعده ازدواج

بهترین سنّ ازدواج برای دختر و  پسر ؟
بهترین سنّ ازدواج برای دختر و پسر ؟

تشخیص پرده بکارت غربالی یا مشبک
تشخیص پرده بکارت غربالی یا مشبک

بیماریهای مقاربتی2
بیماریهای مقاربتی2

چطور خوب بخوابیم
چطور خوب بخوابیم

شوهرم 13 سال است به من خیانت می کند
شوهرم 13 سال است به من خیانت می کند










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

24939

بازدید امروز:

18287

بازدید دیروز:

266965780

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام