از زایمان میترسم،راه غلبه بر ترس از زایمان

از زایمان میترسم،راه غلبه بر ترس از زایمان

ترسیدن از زایمان طبیعی و شایع است،همانند ترس از اولین نزدیکی زنانی هم که قصد اولین زایمان را دارند از آن ترس دارند،برای غلبه بر ترس از زایمان روش هایی وجود دارد تا بتوان استرس ناشی از آن را کاهش داد و زایمان آرامی داشت.

علائم ترس از زایمان

اختلالات خواب،حملات پانیک ( وحشت زدگی )، کابوس و دوری از نشانه های ترس از بارداری و زایمان است، سایر نشانه های ترس از زایمان - احساس ترس زمانی که به زایمان و بارداری فکر می کنید - افسردگی، استرس و اضطراب - ترس از اینکه نوزاد سالم نباید یا مرده زایی داشته باشید یا سقط شود - تاکید زیاد بر عمل سزارین

ترس از زایمان باعث می شود تا زنان دوره بارداری سختی را تجربه کنند، حتی ممکن است این ترس مانع رابطه جنسی در دوران بارداری بشود، اکثر زنانی که از زایمان ترس دارند تمایل دارند تا به جای زایمان طبیعی، با عمل سزارین زایمان داشته باشند، گاها دیده شده این زنان هنگام زایمان یا بعد از آن دچار تروما شده که ممکن است نتوانند بعد از آن با نوزاد خود ارتباط خوبی برقرار کنند.

 ترس از زایمان در مردان

شاید تعجب کنید از اینکه احتمال داشته باشد مردها هم به ترس از زایمان مبتلا شوند،بر اساس تحقیقات صورت گرفته مردانی که دچار ترس از زایمان می شوند، نگرانی بیش از اندازه بابت زایمان همسر و ایمنی نوزاد دارند،به این حالت توکوفوبیا گفته می شود که بر اثر نگرانی هایی درباره زایمان،روش های درمانی پزشکی،دغدغه های بزرگ کردن و رسیدگی به نوزاد و ... ایجاد می شود. ترس از زایمان,غلبه بر ترس از زایمان,راه غلبه بر ترس از زایمان نشانه‌های ترس از زایمان

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: رابطه جنسی در دوران بارداری و زایمان

دلایل توکوفوبیا یا ترس از زایمان چیست

  • تغییرات هورمونی در بارداری علاوه بر تغییر رفتار در زنان باردار می تواند باعث شود تحمل اضطراب کمتر شود در نتیجه ترس از زایمان را بیشتر کند.

  • گوش دادن به خاطرات و تجربیات و داستانهای منفی در زمینه زایمان های دردناک نیز می تواند ترس از زایمان را بیشتر کند، که بهتر است نزدیکان زنان باردار نسبت به این مهم توجه داشته باشند.

  • فوبیاهای پزشکی، نظیر ترس از خون، ترس از آمپول، ترس از بیهوشی طبیعتا می تواند عاملی برای ترس از زایمان طبیعی باشد.

  • کم بودن سن مادران و همچنین کمبود اعتماد به نفس می تواند آسیب پذیری مادران را بیشتر کند و در نتیجه ترس از زایمان را افزایش دهد.

  • آسیب های دوران کودکی نظیر تحقیر شدن، سابقه مورد تجاوز جنسی قرار گرفتن،اختلالاتی نظیر افسردگی و اضطراب نیز از عواملی هستند که در ترس از زایمان تاثیر خواهند داشت.

  • ترس از مرگ بعد از زایمان یا در حین عمل، نیز می تواند ترس از آن را افزایش دهد.

ترس از زایمان,غلبه بر ترس از زایمان,راه غلبه بر ترس از زایمان علل ترس از زایمان

درمان ترس از زایمان:

درمان ترس از زایمان

چطور می تواند بر ترس از زایمان غلبه کرد؟ بهتر است بدانید این راهی هست که همه مادران آنرا رفته اند و خوشبختانه درصد قابل توجهی با سلامت از پس آن برآمده اند، و نوزاد خود را درآغوش گرفته و حس خوب مادری را تجربه کرده اند، پس این شرایط فقط برای شما نبوده است، در گام نخست باید علت ترس را کشف کنید، مثلا سابقه سقط جنین یا مرده زایی یا زایمان سخت داشته اید ؟ بیشترین ترس شما از زایمان بابت چه موضوعی است ؟

بهتر است ترس های خود بابت زایمان و نوزاد را مکتوب کنید و آن ها را با پزشک خود درمیان گذاشته و درباره تک تک آنها راهنمایی لازم را دریافت کنید،در کنار آن می توانید از مشاور کمک بگیرید، در دوران بارداری از تماشای فیلم های ترسناک،خبرهای منفی،افرادی که انرژی منفی به شما می دهند دوری کنید، تکنیکهای آرام سازی را بکار بگیرید و هفته های نزدیک به زایمان به کار ببرید تا بر ترس از زایمان غلبه کنید.

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: درد زایمان طبیعی چقدر است و چه مدت طول می کشد

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: مقایسه زایمان طبیعی و سزارین

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: فیلم عمل سزارین

این مطلب در تاریخ سه شنبه 25 فروردين 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
3029





نظر شما در مورد مطلب از زایمان میترسم،راه غلبه بر ترس از زایمان چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




روابط بین دختر و پسر قبل از ازدواج و مشکلات آن
روابط بین دختر و پسر قبل از ازدواج و مشکلات آن

چقدر به ظاهر و اندام در ازدواج اهمیت دهیم
چقدر به ظاهر و اندام در ازدواج اهمیت دهیم

تازه ترین خبرها از کرونا در 2 فروردین
تازه ترین خبرها از کرونا در 2 فروردین

مهم ترین عامل کاهش عمر مردها
مهم ترین عامل کاهش عمر مردها

چطور باهوش شویم
چطور باهوش شویم

ترس از عشق زیاد
ترس از عشق زیاد










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

798

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266464451

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام