بهترین روش زایمان در شرایط کرونا

بهترین روش زایمان در شرایط کرونا

به اعتقاد محققان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، بدون در نظر گرفتن ابتلا یا عدم ابتلا به ویروس کرونا، شرایط مادر یا جنین در انتخاب نوع زایمان موثر است.

 بنابراین بر اساس شواهد علمی نمی‌توان یک روش مشخص زایمانی را برای همه افراد (چه افراد سالم و چه مشکوک و مبتلا) در این دوران پیشنهاد داد.

افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، از گروه‌های پر خطر در همه‌گیری کرونا هستند. زنان باردار با توجه به تغییرات ایمنی در دوران بارداری بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. پژوهشگران دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بررسی شواهد موجود به این پرسش پاسخ دادند که روش مناسب زایمان در زمان همه‌گیری بیماری کرونا چیست؟

به گفته این محققان، زنان باردار به دلیل تغییرات فیزیولوژیکی در سیستم ایمنی و قلبی- ریوی در دوران بارداری، در صورتی که به عفونت‌های تنفسی ویروسی مبتلا شوند، علائم شدیدتری را نشان خواهند داد.
در منابع بیان شده است که ویروس کرونا عوارض مادری و جنینی، مانند اضطراب جنینی، زایمان زودرس، بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و.... را در زنان باردار افزایش می‌دهد. در نتیجه مراقبت از مادران باردار توسط یک تیم متخصص باید انجام شود و فرایند زایمان نیز به صورت فردی برنامه‌ریزی شود.

مطالعات نشان می‌دهد اکثر زنان مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا تحت عمل سزارین اورژانسی قرار می‌گیرند. با این حال مطالعات دیگر نشان می‌دهد نوزادانی که از طریق زایمان طبیعی متولد شده‌اند از نظر ابتلا به ویروس منفی بوده و تفاوتی در پیامدهای مربوط به ویروس کرونا در مقایسه با نوزادان متولد شده از طریق سزارین نداشته‌اند.

بر اساس اعلام کمیته اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی تهران که به بررسی مستندات، شواهد و پاسخ‌های علمی در مورد ویروس کرونا می‌پردازد؛ با توجه به شواهد موجود روش زایمان مشخصی در دوران همه گیری بیماری کرونا در زنان سالم، مشکوک و مبتلا توصیه نشده است و به نظر می‌رسد وجود مسائل مربوط به شرایط مادر یا جنین بدون در نظر گرفتن ابتلا یا عدم ابتلا به ویروس کرونا در انتخاب نوع زایمان موثر است.

بنابراین بر اساس شواهد علمی نمی‌توان یک روش مشخص زایمانی را برای همه افراد (چه افراد سالم و چه مشکوک و مبتلا) در این دوران پیشنهاد داد.

منبع: سلامت نیوز-سینا پرس

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: زایمان در شرایط کرونا

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: تاثیر ویروس کرونا بر زنان باردار و جنین

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: آیا بارداری احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می دهد

این مطلب در تاریخ يكشنبه 19 مهر 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
2475





نظر شما در مورد مطلب بهترین روش زایمان در شرایط کرونا چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




توقعات پیش از ازدواج
توقعات پیش از ازدواج

تفاوتهای روانی زن و مرد برای ازدواج
تفاوتهای روانی زن و مرد برای ازدواج

چطور واژن تنگی داشته باشیم
چطور واژن تنگی داشته باشیم

نشانه های مهم بارداری
نشانه های مهم بارداری

اختلال روانی عشق چیست
اختلال روانی عشق چیست

علت ازدواج نکردن پسرها
علت ازدواج نکردن پسرها










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

11276

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266289039

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام