مشاور سنتر

روانشناسی رنگ ها و استفاده آن ها در منزل

روانشناسی رنگ ها و استفاده آن ها در منزل

دکوراسیون منزل اغلب به عنوان یک موضوع زیبایی شناسی مشاهده می شود - چیزی که جذاب به نظر می رسد. اما طرفداران روانشناسی رنگ بر این باورند که رنگهایی که برای تزئین خانه خود استفاده می کنید می تواند تأثیر عمیقی بر بهزیستی احساسی شما و خانواده داشته باشد.

لزلی هاریینگتون ، مشاور رنگ و یک متخصص برجسته در مورد استفاده از رنگ در دکورهای مسکونی و صنعتی می گوید: رنگ یک زبان جهانی ، غیر کلامی است و همه ما بطور شهودی می دانیم چگونه آن را بیان کنیم. چه رنگی که دیوارهای خود را بکشید فقط موضوع زیبایی شناسی نیست. این ابزاری است که می تواند برای تأثیرگذاری بر احساسات و رفتار از آن استفاده کند.

اهمیت عملکرد هر اتاق در انتخاب رنگ

اگر ایده استفاده از رنگ را برای ایجاد خانه ای از لحاظ احساسی سالم دوست دارید ، مشاوران رنگ می گویند ابتدا باید عملکرد اصلی هر اتاق را در نظر بگیرید. بعد ، یک رنگ غالب را انتخاب کنید. اگرچه نمی توان آن را به طور علمی اثبات کرد ، اما مشاوران رنگ می گویند که برخی از رنگ ها در تشویق فعالیت های خاص بهتر از سایرین عمل می کنند. در اینجا یک اتاق از اتاق دیگر متراکم از رنگ هایی که به نظر می رسد در هر یک از مهمترین اتاق های خانه شما و خلق و خویی که در آنها ایجاد می شود ، بهترین کار است.

رنگ مناسب اتاق های اتاق نشیمن

رنگ مناسب اتاق های اتاق نشیمن

اتاق های اتاق نشیمن و رنگهای گرم مانند قرمز ، زرد و نارنجی ، و رنگهای خاکی مانند قهوه ای و بژ اغلب در اتاق نشیمن و مجلل به خوبی کار می کنند ، زیرا هر چند آنها باعث تحریک گفتگو می شوند. کیت اسمیت ، مشاور رنگ در لورتون ، ولز می گوید: اینها رنگ هایی هستند که باعث می شوند افراد به نشستن و صحبت کردن بپردازند و شما گرما ، ارتباط با افراد دیگر را احساس می کنید.

آشپزخانه چه رنگی باشد

رنگ های آشپزخانه. مشاوران رنگ می گویند اگر خاطرات خوبی از گذراندن وقت در آشپزخانه داشتید ، ممکن است معقول باشد که طرح رنگ را در آشپزخانه ی بزرگ خود بازآفرینی کنید. اسمیت می گوید: اگر در یک آشپزخانه آبی و سفید بزرگ شده اید و خاطرات خوبی دارید ، ممکن است آبی و سفید بهترین رنگ ها برای شما و خانواده تان باشد.

اگر از نقاشی خاصی استفاده نکرده باشید ، قرمزها و زردها می توانند رنگهای خوبی در آشپزخانه و همچنین در اتاق نشیمن باشند. اما مراقب کنترل وزن خود باشید: علاوه بر تحریک مکالمه ، مشاوران رنگ می گویند که قرمز ممکن است شما را وادار به خوردن غذاهای بیشتر کند ، حتی اگر به صورت ظریف انجام شود. هریینگتون می گوید: اگر رژیم غذایی خود را دنبال می کنید ، ممکن است بخواهید قرمز را از آشپزخانه دور نگه دارید ، هریینگتون می گوید ، صنعت رستوران مدتهاست قدرت تحریک کننده اشتها دکوراسیون قرمز را به رسمیت می شناسد.

رنگ اتاق پذیرایی

رنگ اتاق پذیرایی

رنگ های اتاق پذیرایی از آنجا که تحریک کننده است ، دکوراسیون قرمز می تواند برای یک اتاق غذاخوری رسمی عالی باشد. علاوه بر تشویق مکالمه ، اشتهای مهمانان شما را حساس می کند.

رنگ اتاق خواب

رنگ های اتاق خواب.اتاق خواب جایی است که شما برای استراحت و ارتباط مجدد با شریک زندگی خود به آنجا می روید. رنگهای خنک آبی وسبز در اینجا می توانند گزینه های خوبی باشند ، زیرا تصور می شود که این اثر آرام بخش است. هرچه رنگ تاریک تر باشد ، اعتقاد بر این است که اثر برجسته تر است. هارینگتون می گوید: قرمزها باعث افزایش فشار خون و ضربان قلب و تحریک فعالیت می شوند. آبی درست برعکس عمل می کند. به همین دلیل ما فکر می کنیم که آن را آرام می کند.

 مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: محیط اتاق خواب برای رابطه جنسی چگونه باشد

اگر نوجوان شما چند ایده درباره نحوه رنگ آمیزی اتاق خواب خود داشته باشد ، معقول است که به نوجوان خود اجازه دهید رنگ را انتخاب کند .

رنگ حمام

رنگ حمام

رنگ های حمام : رنگهای سفید و رنگهای گرم همیشه به دلیل اینکه باعث تمیز بودن و پاکیزگی می شوند ، انتخابهای محبوب حمام ها بوده است. اما امروزه از حمام نه تنها به عنوان محلی برای شستشو استفاده می شود بلکه به عنوان یک عقب نشینی خصوصی برای آرامش و جوان سازی نیز استفاده می شود. هریتون می گوید: بیشتر مردم با آبی و سبز و فیروزه ای احساس راحتی می کنند زیرا این رنگ ها حس تمیز بودن و تازه بودن - و آرام بودن را ایجاد می کنند.

رنگ اتاق بازی

رنگ اتاق تمرین و بازی: هریتون می گوید: قرمز و پرتقالی می تواند به شما در حرکت کمک کند. اما آنها همچنین می توانند احساس گرما کنند. به همین دلیل ، ابی و سبز ممکن است در اینجا گزینه های بهتری باشند. هارینگتون می گوید سبزفسفری و سبز آبی ممکن است بهترین انتخاب باشند زیرا از نظر روانشناسی رنگ ، خوشبخت تر هستند.

رنگ دفتر کار

رنگ های داخلی دفتر:هرچه کارهای مربوط به کار را سریعتر انجام دهید ، زمان بیشتری برای لذت بردن از خانواده و دوستان خواهید داشت و مشاوران رنگ موافق هستند که رنگ سبز می تواند انتخاب عالی برای یک دفتر باشد. هریتون می گوید: رنگ سبز تیره است. یکی از بهترین رنگ هایی است که برای مدت طولانی می توانید با آن محاصره شوید.

 مطالب پیشنهادی

 مطلب مرتبط تاثیر رنگ بر ذهن

مطلب مرتبط علت علاقه ایرانیان به رنگ سیاه

این مطلب در تاریخ دوشنبه 21 ارديبهشت 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.3
دسته بندی
مطالب و مقالات روانشناسی
تعداد بازدید
3029





نظر شما در مورد مطلب روانشناسی رنگ ها و استفاده آن ها در منزل چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چطور رابطه عاطفی را حفظ کنیم
چطور رابطه عاطفی را حفظ کنیم

بیشتر جذب چه فردی از جنس مخالف می شویم
بیشتر جذب چه فردی از جنس مخالف می شویم

دلایل درد رابطه جنسی بعد از یائسگی
دلایل درد رابطه جنسی بعد از یائسگی

نکات مهم در مورد سلامت آلت تناسلی مردان
نکات مهم در مورد سلامت آلت تناسلی مردان

عواقب اعتیاد به موبایل
عواقب اعتیاد به موبایل

انتخاب همسر در اینترنت
انتخاب همسر در اینترنت










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

11277

بازدید امروز:

20514

بازدید دیروز:

267114814

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام