مصرف شیشه باعث توهم خیانت همسر میشود

مصرف شیشه باعث توهم خیانت همسر میشود

فرد معتاد به شیشه به هیچکس اعتماد ندارد و حتی به خانواده و همسر خود شک دارد و همواره توهم خیانت همسر را در ذهن دارد که در خیلی موارد منجر به کارهای خطرناک و خشنونت‌بار می شود.

شیشه از مواد محرک شایعی است که درایران به مصرف می رسد و البته سایر مواد افیونی، ترکیبات تریاک و مشتقات آن و ترکیبات ماری جوانا، حشیش و گل که ماده اصلی آنها یکی است از جمله مواد مخدری هستند که به فور استفاده می شود.


وی کسب انرژی، اشتهای کمتر و رسیدن به لاغری و کاهش احساس خستگی از علل گرایش افراد به سمت مواد محرک همچون شیشه ذکر کرد.


ااکرمی نژاد اظهارکرد: این مواد به سرعت در فرد وابستگی ایجاد می‌کنند و می‌توان گفت قوی‌ترین ماده محرکی که در دنیا وجود دارد و موجب وابستگی شدید در فرد می‌شود، همین شیشه است که اثرات آن به مراتب بدتر از کوکایین می‌باشد.
روانپزشک بیان داشت: سیستمی که شیشه روی مغز تاثیر می‌گذارد سیستم دوپامین انرژیک است یعنی باعث می‌شود دوپامین مغزی یکباره آزاد شود، ترشح یکباره دوپامین نیز باعث نئشگی و هیجان بالا در فرد می‌شود که برای فرد جذاب است اما مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که شخص مدتی بعد از مصرف شیشه دچار افسردگی آزاردهنده و دیپریشن می‌شود؛ همچنین افزایش دوپامین مغزی باعث ایجاد توهم وهذیان در وی و روانپریشی و بدبینی‌های شدید می‌شود.


وی ادامه داد: مشکل دیگری که شیشه ایجاد می‌کند این است که پرخاشگری را زیاد می‌کند، ممکن است شخصی قبل از مصرف شیشه آرام و متشخص باشد اما مصرف شیشه خیلی زود وی را عصبانی می‌کند تا جایی که کنترل اعصاب خود را ندارد؛ زیرا شیشه سیستم عصبی را مدام در حالت تحریک قرار می‌دهد.
این روانپزشک گفت: مساله دیگر اینکه خواب مصرف‌کننده شیشه به شدت پایین می‌آید و وقتی هم که مصرف را قطع می‌کند خوابش به شدت افزایش می‌یابد و ممکن است 48 ساعت مداوم بخوابد، مصرف‌کننده‌های شیشه همانطور که به علت افزایش انرژی به این ماده روی می‌آورند‌، بعد از مدتی رفته رفته احساس کم شدن انرژی دارند و این اثر در کسانی که در حال ترک شیشه هستند به مراتب بیشتر است و ممکن است 6 ماه تا یک سال فرد احساس کمبود انرژی داشته باشد و از این حالت شکایت کند.


اکرمی نژاد ادامه داد: بنابراین در برخی موارد فرد به مصرف مجدد روی می‌آورد و به علت اینکه دوره درمان شیشه مثل درمان مواد افیونی نیست و مصرف جایگزینی ندارد، روش‌های ترک شیشه به صورت روان‌درمانی است که هم خانواده هم خود بیمار باید توجیه شود تا فرد روش‌های درمانی ترک را نیمه کاره رها نکند.
وی تصریح کرد: درمان شیشه بسیار سخت است و روش‌های درمان آن نیز به علت طولانی بودن پرهزینه است که همین باعث می‌شود عده‌ای از معتادان از درمان سرباز ‌زنند؛ امروزه نیز بیشتر از شیوه ماتریکس برای درمان این بیماران استفاده می‌شود.
این روانپزشک با اشاره به علائم بروز اعتیاد به شیشه در فرد افزود: فردی که شیشه مصرف می‌کند در ابتدا خوابش به شدت کم و انرژی‌‌اش زیاد می‌شود، پرحرف و در عین حال حساس می‌شود، دچار وسواس می‌شود مثلا قفل در را که باز می‌کند ممکن است برای درست کردنش ساعت‌ها وقت بگذارد و درگیر شود یا مثلا برای شستن یک ماشین ساعت‌ها وقت بگذارد، تیک‌های عصبی‌اش زیاد و بسیار کم اشتها می‌شود.

عوارض کاهش وزن با شیشه


اکرمی‌نژاد گفت: نکته قابل توجه برای کسانی که به علت کاهش وزن سراغ شیشه می‌روند این است که شیشه فقط چربی را نمی‌سوزاند بلکه پروتئین را هم می‌سوزاند و در نتیجه لاغری به سبب مصرف شیشه بسیار زشت خواهد بود زیرا عضلات هم همراه چربی‌ها از بین خواهد رفت و فرد چهره تکیده‌ای پیدا خواهد کرد و بسیار رنجور دیده می‌شود.
وی افزود: هنوز در برخی باشگاه‌ها و آرایشگاه‌ها از شیشه به عنوان ماده‌ای برای کاهش وزن و فرم‌دهی استفاده می‌شود که متاسفانه برخی از جوانان به علت ناآگاهی به سمت این مخدر بسیار خطرناک کشیده می‌شوند.
اکرمی نژاد در ادامه با اشاره به ماده مخدر گل و اثرات زیان‌بار آن گفت: گل از گیاه شاهدانه گرفته می‌شود و چون گیاه زیبایی است به این نام از آن یاد می‌شود اینکه از کدام قسمت گیاه استفاده شود اسامی مختلفی دارد برگ‌های خود گیاه، ماری جوانا یا همان گل نام دارد اگر ماده صمغ و شیره آن را بگیرند و ظاهری قهوه‌ای رنگ شبیه تریاک بیابد به آن حشیش می‌گویند و اگر روغن آن را بگیرند به آن روغن حشیش می‌گویند، بیشترین ماده موثره آن در روغن حشیش می‌باشد که تتراهیدروکانابینول نام دارد.
وی بیان داشت: ممکن است شنیده باشید از حشیش استفاده خوراکی می‌شود و به عنوان ماده افزودنی به کیک و شیرینی استفاده می‌کنند و برخی بدون اطلاع از آن مصرف می‌کنند که در این صورت دچار مشکل و حمله تنیک می‌شوند ممکن است همه دچار مشکل حاد نشوند اما تعداد زیادی پس از مصرف ماده حشیش دچار حمله تنیک می‌شوند از جمله اینکه مصرف‌کننده احساس می‌کند هر لحظه ممکن است دچار ایست قلبی شود یا دچار نفس تنگی شدید شود و حال بسیار بدی دارد، احساس می‌کند ارتباطش با محیط وخودش قطع شده است.
این روانپزشک بیان داشت: کسانی که حشیش مصرف می‌کنند در ابتدای مصرف ممکن است تخمین زمانشان دچار اختلال شود یعنی فکر می‌کنند زمان به تندی می‌گذرد مثلا اگر کورنومتر دستتان باشد و به شخص مصرف‌کننده بگویید من تایم می‌گیرم شما بعد از 5 دقیقه دستت را بالا ببر اغلب بعد از یکی دو دقیقه دستشون را بالا می‌برند و اون دقیقه برایشان معادل 5 دقیقه شده است.


وی افزود: مساله دیگری که وجود دارد این است که معمولا قضاوت این افراد نسبت به خودشان و اطرافیان و محیط اطرافشان مختل می‌شود و همین باعث می‌شود شانس تصادفشان پس از مصرف ماری جوانا، حشیش و گل بیشتر شود که معمولا می‌گویند کسی که این مواد را مصرف کرده تا 24 ساعت حق رانندگی ندارد چون سرعت عملشان را پایین می‌آورد.
اکرمی نژاد گفت: وقتی از بیمار سوال می‌کنیم چرا به سمت مواد کشیده شده‌اید اغلب جواب می‌دهند وقتی ما اینها را مصرف می‌کنیم رنگ‌ها و صداها زیباتر و قوی‌تر به نظر می‌رسند و احساس خوبی داریم و در ارتباط‌های اجتماعی قوی‌تر ظاهر می‌شویم و احساس نشاط داریم اما آنان همچنان در مصرف‌های بالا خنده‌های بی مورد دارند، قرمزی چشم دارند و وضعیت خواب و بیداریشان دچار اختلال می‌شود و معمولا شب‌ها تا دیر وقت بیدارند، تغییر و نوسان خلقی دارند یعنی یک زمان‌هایی شادند و یک زمان‌هایی بسیار غمگین هستند و اگر بخواهند حشیش را داخل سیگار بکشند بوی بسیار تندی دارد که با بوی سیگار متفاوت است.
وی گفت: در زندگی نباید روی بعضی مسائل ریسک کرد بعضی از این ریسک‌ها باعث ایجاد مشکل هستند شخصیت‌هایی که ریسک‌پذیری بالایی دارند و دوست دارند هر چیزی را خودشان تجربه کنند شانس اینکه به سراغ مواد مخدر بروند خیلی بیشتر است شخصیت‌هایی که حال بد را زیاد تجربه می‌کنند بسیار به سمت مواد کشیده می‌شوند و فکر می‌کنند مصرف مواد گره‌ای از مشکلاتشان باز خواهد کرد و همچنین کسانی که قدرت نه گفتن ندارند و فکر می‌کنند باعث رنجش دوستشان خواهند شد و در رودربایستی مصرف مواد را تجربه می‌کنند بسیار سمت مواد کشیده شده اند.
اکرمی‌نژاد گفت:کسانی که نه گفتن و قاطعیت را آموخته‌اند و یادگرفتن در زندگی پرخاشگری کمتری داشته باشند، بهتراز زندگی لذت ببرند و اضطرابشان را مدیریت کنند معمولا کمتر به سمت این مواد می‌روند، بنابراین کسانی که فکر می‌کنند دچار اختلالات خلقی و عصبی هستند و کمتر می‌توانند خشم خودشان را کنترل کنند بهتر است به فکر درمان مشکل خود باشند تا ناخواسته سراغ مواد مخدر نروند.

منبع : ایرنا

این مطلب در تاریخ 2017-09-06 09:58:33منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب و مقالات روانشناسی
تعداد بازدید
10308





نظر شما در مورد مطلب مصرف شیشه باعث توهم خیانت همسر میشود چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ازکجا بفهمیم ازدواج موفقی خواهیم داشت
ازکجا بفهمیم ازدواج موفقی خواهیم داشت

رایج ترین اشتباهات دختران در انتخاب همسر
رایج ترین اشتباهات دختران در انتخاب همسر

چرا باید با کودکتان آشپزی کنید
چرا باید با کودکتان آشپزی کنید

علت تاخیر در قاعدگی
علت تاخیر در قاعدگی

روش های کاهش استرس
روش های کاهش استرس

چرا خانم های زیبا با مردهای بدقیافه ازدواج می کنند؟
چرا خانم های زیبا با مردهای بدقیافه ازدواج می کنند؟










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

18538

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266482191

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام