آمار دختران و پسران مجرد

آمار دختران و پسران مجرد

مدیر کل فناوری، اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور در خصوص آمار تولد دختران نسبت به  پسران گفت: در حال حاضر شاخص نسبت جنسی در بدو تولد در کشور به ازای هر 100 دختر بین 105 تا 106 پسر است و در دنیا نیز این شاخص بین 104 تا 107 متغیر است و بر همین اساس در کشورمان در بدو تولد تعداد پسران بیش از دختران است.

علی اکبر محزون تاکید کرد: هرچه سن افراد بالاتر می رود هرم سنی متقارن می شود به طوری که در سال های بعد تعداد زنان و مردان برابری می کند اما با توجه به اینکه ریسک مرگ و میر در سنین بالا در مردان بیشتر است بر همین اساس در سن بالاتر از 50 تا 60 سال تفاوت های جنسیتی در بحث مرگ و میر به نوعی دیگر خود را نشان می دهد به طوری که مردان در این سن تعدادشان کمتر از زنان می شود و از حالت برابری خارج می شود.

در بدو تولد تعداد پسران بیشتر از دختران است به مرور و تا سن 50 سالگی تعداد زنان و مردان مساوی است و بعد از 50 سالگی به دلیل فعالیت و اشتغال مردان در کارهای پر خطر و سنگین، بیماری و ... مرگ و میر آنان بیشتر می شود و درنهایت بعد از 60 سالگی هرم سنی به نفع زنان تغییر می کند و تعداد زنان مسن بالاخره بیشتر از مردان می شود.

این مقام مسئول در سازمان ثبت احوال به آخرین آمار دختران و پسران در سن ازدواج اشاره کرد و گفت: برای مقایسه تعداد دختران و پسران در سن ازدواج یک اختلاف 5 ساله را لحاظ و سپس نسبت به مقایسه آن اقدام می شود.

به گفته وی سه گروه سنی زنان 15 تا 19 سال با مردان 20 تا 24 سال، زنان 20 تا 24 سال با مردان 25 تا 29 سال و در نهایت زنان 25 تا 29 سال را با مردان 30 تا 34 سال ازدواج نکرده را با هم مقایسه می کنیم و آمار ها نشان می دهد که تعداد زنان در گروه سنی 15 تا 19 سال 2 میلیون و 559 هزار نفر، گروه سنی 20 تا 24 سال یک میلیون و 983 هزار نفر و در گروه سنی 25 تا 29 سال نیز یک میلیون و 131 هزار نفر هستند که مجموع آنها 5 میلیون و 670 نفر می شود.

مدیر کل فناوری، اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور در مورد تعداد مردان ازدواج نکرده نیز گفت: مقایسه زنان و مردان در سن ازدواج مجرد نشان می دهد که تعداد زنان 100 هزار نفر بیش از مردان است و برهمین اساس کارشناسان معتقدند هرچه سن ازدواج بالاتر رود تعداد دختران مجرد بیش از پسران می شود به همین دلیل جمعیت شناسان توصیه می کنند نباید اجازه دهیم سن ازدواج در دختران بالا رود تا مشکلی نیز برای ازدواج آنان بوجود نیاید.

از سوی دیگر براساس آمارهای سازمان ثبت احوال چنانچه بخواهیم دو گروه سنی مردان 25 تا 29 و زنان 20 تا 24 سال را با هم مقایسه کنیم متوجه می شویم که در این گروه تعداد دختران 229 هزار نفر از مردان بیشتر است و در گروه سنی زنان 25 تا 29 سال با مردان 30 تا 35 سال نیز 572 هزار دختر ازدواج نکرده بیش از پسران است که این افزایش آمار دختران مجرد تایید کننده نظر کارشناسان است که با افزایش سن تعدادشان بیشتر شده است.

اما در گروه دختران 15 تا 19 ساله با پسران 20 تا 24 ساله که البته ازدواج های کمتری در این سنین انجام می شود وضعیت آماری به گونه دیگری است به طوریکه در این گروه تعداد مردان 697 هزار نفر بیشتر از زنان شده است که این خود میتواند اتفاق خوبی باشد به شرطی که ازدواج در سن پایین در جامعه از سوی کارشناسان و مسئولان ترویج داده شود و مورد استقبال جوانان قرار گیرد.

آمارهایی که تا کنون ارائه شد با در نظر گرفتن تفاوت سنی 5 ساله موجود در ازدواج های دختران با پسران بود و با توجه به نظر کارشناسان مبنی بر ازدواج گروه های همسن برای رفع مشکل ازدواج دختران در سن ازدواج به دلیل کمبود پسر گروه های سنی همسن را نیز با هم مقایسه کرده ایم که در گروه همسن دختران و پسران آماده ازدواج 25 تا 29 ساله تعداد پسران بیشتر از دختران شده است.

با توجه به این نتایج آماری کارشناسان عنوان می کنند که چنانچه اختلاف سنی 5 ساله در نظر گرفته نشود در این گروه تعداد پسران بیش از دختران است و می توان این گونه تعبیر کرد که ازدواج های در این سنین تا حدودی مشکلات را رفع خواهد کرد.

براساس آمارهای ثبت احوال فقط 12 درصد ازدواج های ثبت شده مربوط به ازدواج گروه های همسن بوده و تعداد دختران و پسران مجرد آماده ازدواج نیز 11 میلیون و 240 هزار نفر هستند.

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2014-10-08 09:52:46منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
اخبار و مطالب علمی و اجتماعی
تعداد بازدید
24773





نظر شما در مورد مطلب آمار دختران و پسران مجرد چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




با پسری بودم که ازم سواستفاده کرد
با پسری بودم که ازم سواستفاده کرد

بیشتر جذب چه فردی از جنس مخالف می شویم
بیشتر جذب چه فردی از جنس مخالف می شویم

کاندوم زنانه يا FC چيست؟
کاندوم زنانه يا FC چيست؟

بلعیدن مایع منی - دیدگاه علمی پزشکی و دیدگاه شرعی
بلعیدن مایع منی - دیدگاه علمی پزشکی و دیدگاه شرعی

زوجهای خوشبخت هم خیانت می کنند
زوجهای خوشبخت هم خیانت می کنند

وقتی در خانه بیکاریم چکار کنیم
وقتی در خانه بیکاریم چکار کنیم










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

21936

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266457874

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام