استفاده از شیوع کرونا برای ازدواج

استفاده از شیوع کرونا برای ازدواج

از این روزها برای ازدواج کردن بدون برگزاری مراسم بهره ببرند در این روزها که دور هم جمع شدن به واسطه مسائل بهداشتی ممنوع است، بسیاری از مراسم‌ها هم تا زمان نامشخصی به تعویق افتاده است. از مراسم عروسی تا جشن‌های مختلف، از ختم تا بزرگداشت‌ها و ... . در این بین «رضا فیاضی»، بازیگر پیش کسوت در ویدئویی که در فضای‌مجازی هم پربازدید شده است، پیشنهادی را مطرح کرده و می‌گوید: «قابل توجه پسرها و دخترهای عزیز، تا کرونا هست، بشتابید و به خانه‌بخت بروید. نه خرجی، نه مخارجی، نه مهمانی و نه پذیرایی، خوش به حال‌تون! بشتابید و تا کرونا هست به خانه بخت بروید». پیشنهادی که قابل‌تامل به نظر می‌رسد اما آیا واقعا این روزها زمان مناسبی برای ازدواج است؟ توجیهی خوب برای حذف هزینه‌های سنگین عروسی

پیشنهاد این بازیگر، یادآور نکته قابل تاملی است؛ این‌که برخی افراد به واسطه نگرانی از هزینه‌های زیاد مراسم‌ متعدد (از خواستگاری رسمی و نامزدی تا حنابندون و عروسی و ...) ممکن است تمایل زیادی برای ازدواج نداشته باشند. از سویی بسیاری از افراد هرچند خودشان اعتقادی به هزینه زیاد برای برگزاری مراسم ندارند اما از ترس صحبت دیگران و بازخورد اطرافیان تن به چنین هزینه‌های غیرضروری می‌دهند. بر این اساس می‌توان گفت که شیوع کرونا و از بین رفتن امکان برگزاری مراسم، حداقل می‌تواند توجیه خوبی برای حذف این هزینه‌ها بدون نگرانی از اظهارنظرهای دیگران باشد اما جدای از این موضوع آیا صرف حذف شدن بار روانی هزینه‌های غیرضروری دلیل خوبی برای انتخاب این روزها برای ازدواج است؟

بیشتر بخوانید: مدیریت هزینه های مراسم عروسی

مجردها از این روزها نهایت بهره را ببرند

درست است که بحث هزینه‌های مراسم، یکی از موانع مهم در ازدواج برای گروهی از افراد است اما این موضوع درباره همه صدق نمی‌کند. بسیاری از افراد نه به واسطه مسائل مالی که به دلیل پیدا نکردن فرد مطلوب، نداشتن آمادگی روانی یا دیگر موارد، امکان ازدواج ندارند اما آیا جدای از موضوع امکان حذف شدن مراسم‌ غیرضروری، این روزها از جهات دیگری می‌تواند به افراد مجرد کمک کند تا قدم‌هایی برای تاهل بردارند؟ این روزهای در خانه ماندن، جدای از زمانی برای استراحت، فیلم دیدن یا صرف وقت بیشتر با دیگر اعضای خانواده می‌تواند زمان مناسبی برای کتاب خواندن یا بهره بردن از دوره‌های آموزشی مجازی باشد. این روزها مراکز متعددی خدمات آموزشی مجازی خود را با تخفیف‌های خوبی به علاقه مندان ارائه می‌کنند.

دوره‌هایی که می‌تواند به افراد کمک کند تا شناخت بهتری از خود پیدا کنند، مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود بخشند و خلاصه از نظر روانی برای ازدواج آمادگی بیشتری پیدا کنند. پس اگر مورد مناسب خود را از قبل انتخاب کرده اید و شرایط را مناسب می‌بینید، می‌توانید به پیشنهاد آقای رضا فیاضی فکر کنید،هر چند خود خواستگاری هم خطرهایی دارد. اما اگر هنوز به ‌رغم تمایل به ازدواج، نتوانسته‌اید قدم‌های اول را در این باره بردارید، از این فرصت استفاده و خود را برای برداشتن قدم‌های بعدی با آگاهی بیشتر، آماده کنید

بیشتر بخوانید: هزینه های جشن ازدواج برای دختر و پسر

نویسنده : نرگس عزیزی | کارشناس ارشد مشاوره.

این مطلب در تاریخ پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
10518





نظر شما در مورد مطلب استفاده از شیوع کرونا برای ازدواج چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




پذیرش مهریه سنگین: اثبات عشق یا اثبات حماقت
پذیرش مهریه سنگین: اثبات عشق یا اثبات حماقت

دختر مورد علاقه‌ام با 3 پسر دیگر ارتباط داشت
دختر مورد علاقه‌ام با 3 پسر دیگر ارتباط داشت

نشانه های دوقلوزایی
نشانه های دوقلوزایی

چرا در ماه رمضان باید خرما بخوریم
چرا در ماه رمضان باید خرما بخوریم

زوجهای خوشبخت هم خیانت می کنند
زوجهای خوشبخت هم خیانت می کنند

آمار زنان متاهل تن فروش
آمار زنان متاهل تن فروش










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

13661

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266291424

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام