ازدواج به سبک مجازی

ازدواج به سبک مجازی

ازدواج مجازی،آيا واقعا مي‌شود از راه اينترنت هم همسر پيدا كرد؟ به نظر من اين روش كاملا ناعاقلانه است و اگر كسي هم پيدا شود كه از طريق امواج اينترنت و با رد و بدل كردن تعدادي عكس و فيلم يا اطلاعات بخواهد فردي را به عنوان همسر خود انتخاب كرده طبيعي است كه اين اقدام او محكوم به شكست است.


آشنايي قبل از ازدواج با شيوه‌هاي متفاوتي در سال‌هاي اخير مرسوم شده است. يكي از جديدترين و نوظهورترين اين روش‌ها ازدواج در فضاي مجازي است. ازدواج در فضاي مجازي يعني يا دختر و پسر در گروه‌ها و شبكه‌هاي مختلف اجتماعي (كه تعدادشان هم اين روزها كم نيست) عضو شوند، با هم آشنا شده و ازدواج كنند يا در سايت همسرگزيني ثبت نام كرده و با ارائه نام و مشخصات خود دنبال گزينه مورد نظر بگردند.

در دنيايي كه همه امكانات در فضاي واقعي براي آشنا شدن و ازدواج افراد فراهم است من نمي‌دانم چه نيازي وجود دارد كه افراد در فضاي مجازي دنبال شريك زندگي خود باشند. فضاي واقعي برخلاف فضاي مجازي، يك فضاي عمومي قابل درك است. توجه به اين نكته ضروري است كه ازدواج با خريد شيء فرق دارد. در حالي كه در خريد يك كالا فرد اگر براي مثال خريد اينترنتي را امتحان كرده و در آن موفق بوده تمايل براي خريد از اين راه در او قوت مي‌گيرد. بحث ازدواج ابعاد مختلف معنوي، احساسي، رواني، اصالت‌ها و خلق‌هاي افراد را كنار هم قرار مي‌دهد و لازم است بسياري از مولفه‌ها كنار هم قرار بگيرند تا يك ازدواج موفقيت‌آميز باشد. در فضاي مجازي همان‌طور كه از نام آن مشخص است فضا غيرواقعي و مصنوعي است. در فضاي مصنوعي و غيرواقعي نمي‌توان افراد را به درستي قضاوت كرد. به هر حال هر كسي قابليت‌هايي دارد كه او را از ديگران متمايز مي‌كند. براي مثال يكي خوب صحبت مي‌كند در حالي كه توانايي او در درك ديگران بسيار پايين است يا بعضي‌ها رفتارشان با گفتارشان كاملا متفاوت است. در فضاي مجازي مسائلي رد و بدل مي‌شود كه ممكن است واقعيت در دنياي حقيقي چيزي كاملا مغاير با آن باشد. انتخاب از طريق دنياي غيرواقعي و با تكيه بر آن چيزهايي كه واقعي نيستند درباره امر مهمي مانند ازدواج يك اشتباه است. من از زماني كه اين سايت‌ها براي همسرگزيني فعال شدند و همچنين افراد زيادي را ديدم كه از طريق امواج اينترنت با هم آشنا شده و ازدواج مي‌كردند، اين پرسش برايم مطرح بود كه آيا واقعا مي‌شود از راه اينترنت هم همسر پيدا كرد؟ به نظر من اين روش كاملا ناعاقلانه است و اگر كسي هم پيدا شود كه از طريق امواج اينترنت و با رد و بدل كردن تعدادي عكس و فيلم يا اطلاعات بخواهد فردي را به عنوان همسر خود انتخاب كرده طبيعي است كه اين اقدام او محكوم به شكست است.


هدف اغلب ازدواج نيست


در بررسي‌هايي كه از مخاطبان و مراجعان به اين سايت‌ها در كشور انجام شد مشخص شد تعداد زيادي از مشتريان اين سايت‌ها مردهاي متاهلي هستند كه براي ارضاي نيازهاي نفساني خود به اين سايت‌ها پا گذاشته و سعي داشتند از راه‌هاي مختلف به جز ازدواج رسمي فردي را براي ارضاي نيازهاي جنسي خود بيابند. سايت رسمي و دولتي همسرگزيني هرچند باعث شد جلوی فعاليت غيرقانوني سايت‌هاي غيرمجاز در كشور گرفته شود، بعضا به پايگاهي براي ارضاي نيازهاي غيرمشروع اين افراد بدل شد؛ افرادي كه به ازدواج و تشكيل خانواده فكر نمي‌كنند و بيشتر دنبال سرگرمي و سوءاستفاده هستند. اين مساله چندان هم غيرقابل پيش بيني نبود، زيرا در دنياي مجازي و غيرواقعي امكان اين قبيل سوءاستفاده‌ها بيشتر است.

مردي كه در سايت همسرگزيني دنبال سوژه مورد نظر خود مي‌گردد دنبال ازدواج نيست و نبايد به اشتباه آمار رجوع اين افراد به سايت را به پاي بازديد بي‌شمار و استقبال از آن دانست. اين مردان با همان ديد خريد كالا به ازدواج نگاه مي‌كنند و دنبال اين هستند كه براي مدت كوتاهي با پرداخت وجهي مشخص از يك فرد ديگر استفاده كنند. براي كسي كه مي‌خواهد يك عمر با فردي زندگي كند بعيد است اين سايت‌ها بتوانند براي او اين فرد را پيدا كنند. شناخت افراد قبل از ازدواج مقوله مهم و پيچيده‌اي است و اگر اين شناخت به درستي صورت نگيرد درصد بالايي از ازدواج‌ها محكوم به شكست است.

در زمان فعلي و در عصري كه ما در آن زندگي مي‌كنيم، آشنايي زن و مرد قبل از ازدواج عامل مهمي براي بقا و پايداري زندگي مشترك و درك خصوصيات و ويژگي‌هاي يكديگر در آينده است، در حالي كه در آشنايي از طريق اينترنت و فضاي مجازي اين درك متقابل، شكل ناقص و معيوبي به خود مي‌گيرد. در اين فضا در حالي كه افراد امكانات و شگرد‌هاي مختلفي براي كتمان حقيقت و بهتر جلوه دادن خود نزد ديگران در اختيار دارند، امكان ارتباط رو در رو و چهره به چهره براي درك خصوصيات يكديگر كمتر بوده و تقريبا غيرممكن است. اين در حالي است كه اصلي‌ترين مساله درباره ازدواج صحبت كردن و ارتباط چهره به چهره با طرف مقابل است. همه افرادي كه متقاضي يافتن همسر مورد نظر خود در سايت‌هاي همسريابي هستند بايد بدانند كسي كه با اين روش اقدام به يافتن همسر مي‌كند بي‌شك نمي‌تواند گزينه مناسبي براي آنها باشد. ازدواج مجازی، خرید و فروش کالاست. افرادي كه خود را در معرض انتخاب شدن توسط ديگران قرار مي‌دهند و با اين وضعيت در اينترنت اطلاعات خود را براي انتخاب شدن درج مي‌كنند بي‌شك افرادي هستند كه در دنياي واقعي نمي‌توانند به دلايل مختلف شريك زندگي و گزينه مورد نظر خود را بيابند و سعي مي‌كنند از اين راه به اين هدف برسند.

شاید چند دهه قبل ارتباط رو در رو برای شناخت بیشتر کمتر امکان داشت، اما در عصر حاضر كه امكان ارتباط مستقيم و رو در روي زن و مرد در همه محيط‌هاي كاري و تحصيلي وجود دارد اين رفتار غيرقابل توجيه است. همسري كه فرد از طريق فضاي مجازي انتخاب مي‌كند نمي‌تواند گزينه خوبي باشد. توجه به اين نكته ضروري است كه بيشتر مشتريان اين سايت‌ها مردها هستند در حالي كه تقاضا براي ازدواج درباره مردها در سطح جامعه ما محدوديتي ندارد و حتي با استقبال عمومي روبه‌رو است. اينكه مردي در فضاي مجازي و از طريق اينترنت خواسته خود را مطرح مي‌كند در حالي كه در دنياي واقعي اين امكان از او سلب نشده و حتي حق طبيعي او قلمداد مي‌شود اين مساله جاي بحث دارد. بررسي‌ها نشان مي‌دهد ازدواج‌هايي كه در فضاي مجازي رخ مي‌دهد بسيار بيشتر از ساير ازدواج‌ها در معرض خطر شكست قرار دارد و اين قبيل زوج‌ها بيشتر امكان جدايي دارند.

منبع: روزنامه آرمان

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

شناخت اینترنتی برای ازدواج

ازدواجهایی که ریسک بالاتری دارند

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-12-15 20:02:31منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
اخبار و مطالب علمی و اجتماعی
تعداد بازدید
18415





نظر شما در مورد مطلب ازدواج به سبک مجازی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




خطر طلاق در ازدواج عاشقانه
خطر طلاق در ازدواج عاشقانه

طلاق در دوران عقد
طلاق در دوران عقد

تغییرات زنان در بارداری
تغییرات زنان در بارداری

علت زود انزالی و هر چه باید در مورد درمان زود انزالی بدانید
علت زود انزالی و هر چه باید در مورد درمان زود انزالی بدانید

بیماری که باعث می شود فحش بدهید!
بیماری که باعث می شود فحش بدهید!

رابطه طول انگشتان دست با اخلاق
رابطه طول انگشتان دست با اخلاق










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

4365

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266282128

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام