احتمال تکرار خیانت همسر

احتمال تکرار خیانت همسر
علائم خیانت دوباره چیست ؟ چقدر احتمال دارد همسری که یکبار خیانت کرده مجدد خیانت کند ؟
وقتی با کسانی که طعم تلخ خیانت همسر را چشیده اند صحبت می کنیم، یکی از سؤالات مشترک آنها این است که آیا او دوباره دست به خیانت خواهد زد؟ پاسخ این سؤال تأثیر زیادی در تصمیم گیری آنها برای ادامه زندگی مشترک شان خواهد داشت.

وقتی پشیمانی سودی دارد!


برای اینکه بفهمید همسرتان جزء کدام یک از دو گروه بالا است، به تشخیص روانشناس نیاز دارید اما در کنار آن، چند رفتار مهم از سوی همسرتان می تواند تا حدی به شما نشان بدهد که آیا او واقعاً از کارش پشیمان است یا نه. در این موارد احساس پشیمانی همسر، چیزهای مهم زیادی درباره او به شما می گوید، برای مثال اگر شوهرتان از خیانتش پشیمان باشد، با احتمال بیشتری می توان او را جزء خطاکارها (و نه مبتلایان به اختلال روانی) حساب کرد و یا به احتمال بیشتری او عزمش را برای جبران رفتار اشتباهش جزم خواهد کرد. اما چه رفتارهایی به شما نشان می دهند که او واقعاً از کرده ی خود پشیمان است و واقعاً می خواهد جبران کند؟

اعتماد، اساسی برای زندگی مشترک


وقتی امضای دو نفر پای سند ازدواج می نشیند، اولین چیزی که در ذهن طرفین نقش می بندد این جمله است: «من با تو ام و تو با منی، تا آخر عمر». این جمله کوتاه همان تعهدی است که یکی از ارکان مهم عشق را تشکیل می دهد. حالا اگر یک شخص سوم وارد این جمله شود، ساختار و معنای آن به هم می ریزد و تعهد کمرنگ می شود. وقتی که در یک زندگی مشترک دوز تعهد پایین بیاید، اعتماد از بین می رود و کاملاً روشن است که در چنین فضایی، عشق بیشترین آسیب را متحمل خواهد شد.

اختلال یا اشتباه؟ مسئله این است.


هنوز هیچ آزمایش یا راهکار مشخصی به وجود نیامده است که به ما بگوید آیا کسی که یک بار به همسرش خیانت کرده است، صددرصد دوباره این کار را خواهد کرد یا نه. اما یک سری نشانه ها هستند که می توانند درباره این موضوع به ما سرنخ بدهند. مهم ترین این سرنخ ها آن است که مشخص شود آیا رفتار خیانت آمیز همسر، یک اتفاق بوده است و یا اینکه او مبتلا به یک اختلال یا مشکل روانی است؟ منظور از اتفاق تلقی کردن خیانت همسر، کم اهمیت جلوه دادن آن نیست بلکه اتفاق در اینجا یعنی رفتاری که به صورت ناخودآگاه از او سر زده است. به عبارت دیگر کسانی که به همسرشان خیانت می کنند در دو گروه کلی قرار می گیرند: گروه ناخودآگاهان و گروه مبتلایان به اختلال روانی. برای روشن تر شدن موضوع مثالی می زنیم «آقای الف، در یکی از روزهایی که با همسرش مشکلی پیدا کرده بود، به تصور راهنمایی گرفتن از همکار خانمش، سرِ درد دل را با او باز کرد و همکار هم درباره دیدگاه های زنانه نسبت به مسائل مورد نظر آقای الف، چیزهایی گفت. دفعه بعد، همین همکار از او درباره سرنوشت آن مشکل پرسید و آقای الف باز هم به تصور راهنمایی گرفتن، یک سری چیزهای دیگری را درباره خودش و رابطه با همسرش و... با او مطرح کرد. کم کم صحبت های سه چهار دقیقه ای آنها در محل کار به گفتگو در مسیر رفت و آمد، گفتگوهای پیامکی و ... کشیده شد و آقای الف که به عنوان مردی متعهد می خواست زندگی زناشویی اش را بهتر کند، بدون آنکه آگاه باشد که اسم رفتارش خیانت است و یا آگاهانه بخواهد چنین کاری را با زندگی اش بکند، وارد مسیر اعتماد خراب کنی شد که همان آسایش نصفه و نیمه را هم از زندگی مشترک آنها گرفت».
شاید باورش سخت باشد، اما خیلی از موارد خیانت بدون قصد و آگاهی قبلی و با شیوه هایی به همین پیش پا افتادگی شکل می گیرند.
در برابر این گروه، افرادی هم هستند که یَدِ طولایی در رابطه با جنس مخالف و خیانت به همسر دارند و علاوه بر آن از ماهیت رفتارشان هم آگاهند و احساس پشیمانی واقعی و با دوام هم در آنها ایجاد نمی شود. این افراد مبتلا به یک اختلال روانی یا روانی – جنسی هستند و معمولاً خیانت نشانه ای از وجود یک اختلال جدی در آنها است. از دیدگاه روانشناسی، به طور کلی احتمال آنکه افراد گروه اول دوباره مرتکب خیانت بشوند کمتر از احتمال ارتکاب مجدد خیانت از سوی افراد گروه دوم است.
 
در ادامه به چند مورد اشاره مختصری می کنیم:

1. چقدر با شما همدلی می کند؟


اینکه شوهر شما زیر بار رفتار خیانتش برود و قبول کند که شما حق دارید از او ناراحت و عصبانی باشید و یا رفتارتان را با او عوض کنید، مرحله مهمی از پشیمانی او است. به عبارت دیگر اگر شوهرتان تلاش می کند خودش را جای شما بگذارد و از دید شما به رفتارش نگاه کند، به معنای آن است که تا حد امیدوار کننده ای متوجه زشتی عملش شده و به دنبال همدلی کردن با شما است.

2. چقدر شفاف سازی می کند؟


کسانی که از خیانتشان واقعاً پشیمان هستند، سعی می کنند با شفاف سازی اعتماد از دست رفته را در همسرشان بازسازی کنند. به طور کلی اعتمادسازی مجدد بعد از خیانت به چیزی حداقل شش ماه تا یکسال (و حتی بیشتر) زمان نیاز دارد و همسرانی که از خیانتشان پشیمان هستند، تمام تلاش خود را برای جلب مجدد اعتماد همسرشان می کنند.برای مثال می پذیرند که در مدت شفاف سازی، همسرشان بتواند به تلفن همراه و یا فضای مجازی آنها دسترسی داشته باشد و صادقانه او را در جریان روابطشان قرار می دهند.

3.چقدر مرد عمل است؟


یکی از نشانه های مهم همسرانی که از خیانتشان پشیمان هستند آن است که سعی می کنند به کلام اکتفا نکنند و به وعده هایشان عمل هم بکنند.

4. چقدر از شیوه های سالم ابراز وجود استفاده می کند؟


اگر همسر شما جزء کسانی باشد که از خیانتش پشیمان است، سعی می کند تغییراتی را در سبک ارتباطش با شما به وجود آورد. برای مثال سعی می کند در مورد مسائل مختلف بیشتر از ابزار گفتگو استفاده کند، با رویکرد حل مسئله با شما وارد شور می شود و یا سعی می کند انتقادات و اختلاف نظرهایش را به شکل سازنده و نتیجه بخشی به شما ابراز کند.
منبع : سیمرغ
 
مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده
 
 

 

رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
این مطلب در تاریخ 2018-03-18 07:43:49منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
اخبار و مطالب علمی و اجتماعی
تعداد بازدید
14381





نظر شما در مورد مطلب احتمال تکرار خیانت همسر چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




مضرات رابطه جنسی در نامزدی
مضرات رابطه جنسی در نامزدی

آنچه دختران قبل از ازدواج باید در مورد مردان بدانند
آنچه دختران قبل از ازدواج باید در مورد مردان بدانند

آموزش شيوه صحيح باردار شدن خانمها
آموزش شيوه صحيح باردار شدن خانمها

اختلالات جنسی زنان
اختلالات جنسی زنان

جملاتی که نشانه اعتماد به نفس پایین است
جملاتی که نشانه اعتماد به نفس پایین است

تغییر یک طرفه قانون مهریه به نفع مردان
تغییر یک طرفه قانون مهریه به نفع مردان










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

8894

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266286657

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام