از کجا بفهمیم فردی قبلا رابطه جنسی داشته است
پیرو گزارشات و بررسی مشاوره های صورت گرفته در واحد مشاوره پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده ، با توجه به پدیده گسترش رابطه با جنس مخالف و ارتباط سهل با جنس مخالف ، متاسفانه عامل بدبینی ، بی اعتمادی و شک نسبت به گذشته طرف مقابل در امر ازدواج روبه افزایش است و حتی گاها باعث خودداری برخی افراد از ازدواج میشود
این حق فردی میباشد که در صورتی که زندگی سالم و پاکی داشته ، انتظار داشته باشد همسری پاک در اصطلاح قسمت وی شود ، اما فراموش نکنیم خیلی افراد هستند گناهانی مرتکب شده اند و پس از آنکه متوجه گناه خود شده اند ضمن خودداری از انجام و تکرار آن به درگاه خداوند توبه کرده و خداوند توبه کاران را دوست دارد و چه بسا بعد از آن متحول شده اند با این پیش گفتار سعی میشود به سوالاتی که در این خصوص در ذهن افراد شکل میگرد پاسخ دهیم
سوال رایج مگر در قرآن کریم ذکر نشده است که مردان پاک با زنان پاک و مردان بدکاره با زنان بدکاره ازدواج میکنند ؟ پس چرا برخی پسران که رابطه جنسی داشته اند با دختری که قبلا رابطه نداشته ازدواج میکنند ؟
آیه ای که شما به آن استناد میکنید آیه 26 از سوره نور به شرح ذیل میباشد
«الْخَبيثاتُ لِلْخَبيثينَ وَ الْخَبيثُونَ لِلْخَبيثاتِ وَ الطَّيِّباتُ لِلطَّيِّبينَ وَ الطَّيِّبُونَ لِلطَّيِّباتِ أُولئِكَ مُبَرَّؤُنَ مِمَّا يَقُولُونَ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ كَريمٌ»
ترجمه: زنان بد كار و ناپاك شايسته مردانى بدين صفتند و مردان زشتكار ناپاك شايسته زنانى بدين صفتند و بالعكس زنانى پاكيزه و نيكو لايق مردانى چنين و مردانى پاكيزه و نيكو لايق زنانى به همين گونهاند و اين پاكيزگان از سخنان بهتان كه ناپاكان دربارهشان مىگويند منزهند و از خدا به ايشان آمرزش مىرسد و رزق آنها نيكو است.
آیهی مبارکهی فوق بیان یک امر تکوینی نیست که خلاف آن اتفاق نیافتد، بلکه یک بیان یک امر تشریعی و عقلی است. یعنی خداوند متعال به انسان عاقل و مؤمن امر و توصیه مینماید که در دام عشق یک زوج یا زوجهی فاسد قرار نگیرد، چرا که آن دو کفو (همتای) یک دیگر نیستند و به طور قطع زندگی موفقی نخواهند داشت.
همانگونه که خداوند متعال در آیه 221 از سوره بقره میفرماید
وَ لا تَنْکِحُوا الْمُشْرِکاتِ حَتَّى يُؤْمِنَّ وَ لَأَمَةٌ مُؤْمِنَةٌ خَيْرٌ مِنْ مُشْرِکَةٍ وَ لَوْ أَعْجَبَتْکُمْ وَ لا تُنْکِحُوا الْمُشْرِکينَ حَتَّى يُؤْمِنُوا وَ لَعَبْدٌ مُؤْمِنٌ خَيْرٌ مِنْ مُشْرِکٍ وَ لَوْ أَعْجَبَکُمْ أُولئِکَ يَدْعُونَ إِلَى النَّارِ وَ اللَّهُ يَدْعُوا إِلَى الْجَنَّةِ وَ الْمَغْفِرَةِ بِإِذْنِهِ وَ يُبَيِّنُ آياتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَذَکَّرُونَ
ترجمه: با زنان مشرك ازدواج مكنيد تا ايمان آورند و يك كنيز با ايمان بهتر است از خانمى مشرك هر چند آن خانم مورد شگفت و خوشايندتان باشد و با مردان مشرك ازدواج مكنيد تا ايمان آورند كه يك برده مؤمن از آقايى مشرك بهتر است هر چند كه مورد شگفت و خوشايند شما باشد آرى مشركين شما را به سوى آتش دعوت مىكنند و خدا به سوى جنت و مغفرتى به اذن خود مىخواند و آيات خود را براى مردم بيان مىكند تا شايد متذكر شوند.
بدیهی است که تحقق اوامر و توصیههای خداوند متعال، معصومین علیهمالسلام و هر ناصح دیگری، منوط به توجه و اطاعت مخاطب است. لذا اگر مخاطب توجه و اطاعت ننماید، آن امر واقع نمیگردد.
اعتماد در ازدواج
اگر دز ازدواج اعتماد وجود نداشته باشد و ازدواج با شک و تردید و بدبینی شکل بگیرد ، آن ازدواج سرانجام خوشایندی بهمراه ندارد ، لذا توصیه میشود در این خصوص به گفته طرف مقابل اعتماد کنید و مدام در گذشته یکدیگر دنبال نقاط ضعف نباشید
آیا اگر قبلا با کسی رابطه جنسی داشته ایم آنرا بازگو کنیم ؟
خیر، اگر شما داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج را به عنوان یک گناه بزرگ و اشتباه پذیرفته باشید و توبه کرده باشید ، لزومی ندارد آنرا برای همسر خود یا فرد دیگر عنوان کنید چرا که اعتراف به گناه تنها در مقابل خداوند جایز است و گذشته از این میتواند تاثیرات منفی در روابط زناشوئی شما بهمراه داشته باشد
اما در این بین افرادی هستند که صرفا جهت جلب نظر اعتماد فرد مقابل این موضوع را بازگو میکنند که به اصطلاح صداقت خود را به اثبات برسانند ، چه برای اثبات صداقت و چه برای اعتراف بازگو کردن این موضوع شایسته نمیباشد
قصد فریب همسر
آیا ترمیم بکارت اشکالی دارد ؟
اگر ترمیم بکارت به منظور فریب همسر باشد به نحوی که فرد خود را بعنوان دوشیزه ( دختر باکره ) معرفی نماید مسلما هم گناه است و هم رفتاری غیر اخلاقی و البته چنین عملی توسط پزشک غیر قانونی میباشد
آیا میتوان بکارت را جزء شروط ضمن عقد قید کرد ؟
بله میتوان دوشیزگی را جزء شرایط عقد ذکر کرد و هر زمان که تشخیص داده شود فرد حین عقد دوشیزه نبوده این عقد باطل است و داماد میتواند طلب خسارت کند که البته تشخیص آن بر عهده پزشکی قانونی است و نه تشخیص فردی ، بدین ترتیب اگر داماد در شب زفاف ، خود تشخیص به عدم بکارت همسر دهد قانونا ملاک نمیباشد و صرفا نظر پزشکی قانونی ملاک است ، چه بسا مشاهده شده است برخی از آقایان چنین اقدامی را به عمد انجام داده و باعث آبروریزی دختر و خانواده وی شده اند که پس از بررسی و تشخیص پزشکی قانونی ادعای آن شخص مبنی بر عدم دوشیزگی دختر قبل از زفاف رد شده است ، لازم به ذکر میباشد پیرو توصیه های چندباره در این پایگاه ، عدم مشاهده خون در شب زفاف نمیتواند نشانه عدم بکارت باشد .
و در نهایت اگر شما فردی را که برای ازدواج انتخاب کرده اید درصد قابل توجهی از ملاکها و معایرهای اساسی شما را شامل میشود به حرفهای او اعتماد کنید و زندگی خود را بر پایه بی اعتمادی بنا نکنید
پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود