نقش فانتزی جنسی در رابطه زناشویی

نقش فانتزی جنسی در رابطه زناشویی

فانتزی جنسی چه اثراتی بر رابطه زناشویی دارد ؟

نگرانی برای وجود کمی تخیل وجود ندارد اما چطور باید بدونیم تخیل کجا از کنترل خارج می شود؟

- پرسش: من فانتزی درباره یک همکار مرد جذاب داشتم که الان کم کم دارم نگاه می کنم بیشتر وقتها دارم به او فکر میکنم آیا این ازدواج من رو تهدید میکنه؟ چی کار باید بکنم؟

- پاسخ: باید بدونید که فانتزی ها در ذات خودشون بد نیستند. در واقع فانتزی های حتی بخش های مهم زندگی جنسی ما هستند.آنها حتی ما را در ارتباط به نوع نیاز های جنسی مان قرار میدهد.حتی می تونند جرقه ای باشند که یک روز خسته کننده تبدیل به اوقات پر هیجان بشه.

استفاده از فانتزی های جنسی برای درمان


حتی برخی از درمان گرها تخیل های مفید را به مراجعان شان توصیه می کنند و این باعث میشه افراد در ارتباط با بدنشان باقی بمانند و به نیازهای جنسی شان پاسخ بدهند.
اما فانتزی ها می تونه با خطرهایی همراه باشند. بطور مثال در این مورد شما، ظاهرا شما اجازه داده اید این فانتزی کل زندگی شما را بگیرد اگرچه این تنها یک تصویر هست که ممکنه افراد متاهل داشته باشند ولی تا زمانی میتونه خطرناک نباشه که فقط در حد فانتزی بمونه و شما اطمینان دارید که این میتونه فقط در حد فانتزی بماند؟
از یک جا به بعد ممکنه این فانتزی شروع کنه به این که زندگی روزمره شما رو مختل کنه.بنابراین این فانتزی رو نمی تونید مدت طولانی نگه دارید.چرا که چیزی که براتون باید تولید جذابیت کنه الان داره خودش تبدیل میشه به یک منبع ناخشنودی، پس باید این فانتزی را درباره همکارتون متوقف کنید.
در واقع افراد زمانی متوجه می شوند که فانتزی کل زندگی شان را گرفته که واقعیت شان را به واسطه تصویر مطلوب شان ترک کردند یعنی آن تصویر مطلوب جای زندگی واقعی شان را گرفته.

این البته برای روابط طولانی و بلند مدت که جرقه و اشتیاق جنسی(و نه عاطفی تنها اشتیاق جنسی) خودش به مرور کم رنگ تر میشود، به نظر طبیعی ست. اما این ممکنه یک چرخه معیوب را در برداشته باشد، چگونه؟

وقتی شما فانتزی میکنید و کسی را به جای همسرتان قرار می دهید، مثل شما که همکارتون را به جای شریک تان فانتزی می کنید، در نهایت توجه کمتری به همسرتان یا شریکتان دارید و او نیز در ادامه توجه کمتری به شما خواهد داشت و به مرور بیشتر از زندگی جنسی و رابطه رنج می برید و بنابراین بیشتر می روید سمت فانتزی با همکارتون.پس اگر شما دنبال شور و هیجان در رابطه هستید شاید بهتر باشه در شکل یک بازی یا ارتباط خلاقانه آن را با همسرتان خلق کنید.

به این معنی که تغییری که دوست دارید در رابطه تون ببینید را بهتر ست ایجاد کنید، با تغییر دادن یک سری امور و یا قرار ملاقات های غیر منتظره با همسرتون گذاشتن مثل روزهایی که ابتدای رابطه تون بوده.
به این معنا به جای وقت گذاشتن و درگیر شدن در فانتزی تون شاید اگر این وقت و توجه را به همسرتان اختصاص بدید بعد متوجه بشید به راحتی در یک رابطه شورانگیز و گرم قرار گرفته اید.

مثلا به جای اینکه یکراست از سرکار به خونه بیاید جلوی تلویزیون دراز بکشید می تونید یک لباس شیک شب بپوشید ... و وقتی همسرتون به منزل برمی گرده و شما را به این صورت میبینه با شما در این وضعیت میتونه همراهی کنه.

البته خیلی مواقع ممکنه اونا همراهی نکنند،شاید به دلیل این باشه که هیچ وقت چنین الگویی ندیدند مثلا هیچ وقت مادرشان برای پدرشان این طور عمل نکرده و یا به لحاظ فرهنگی به ایشان یاد نداده اند احساس و شور خودشون رو بروز بدهند، بهتر این مواقع خود شما از این واقعیت صحبت کنید و یا به همراه او با یک مشاور صحبت کنید. ولی تلاش کنید مایوس نشید.

در مواقعی که با همسرتون قرار شبانه می گذارید بهتر است آن شب نگهداری بچه ها را به فرد مطمئنی بسپارید.
مهمترین چیزی که شما در این جریان به کودک و فرزندانتون می دید یک زندگی پایدار هست و اینکه اونها می توانند ببیند در کنار والدینی در حال زندگی هستند که به هم عشق می ورزند.
به یاد داشته باشیم که زندگی در طول روزها و با عشق زاده می شود و نه در یک شب.

گرداوری از : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

نقش تخیلات جنسی در رابطه جنسی

فانتزی های جنسی نا متعارف

انتظارات زنان از مردان در رابطه جنسی

رویاهای جنسی زنان

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-11-16 20:06:38منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
23209





نظر شما در مورد مطلب نقش فانتزی جنسی در رابطه زناشویی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




 شرایط دشوار ازدواج پسرها  - دخترها ، پدر ها ، مادرها بخونید
شرایط دشوار ازدواج پسرها - دخترها ، پدر ها ، مادرها بخونید

مشکلات پسران برای ازدواج
مشکلات پسران برای ازدواج

آلرژی به رابطه جنسی
آلرژی به رابطه جنسی

دستورالعمل محاسبه وزن ایده آل برای خانم ها
دستورالعمل محاسبه وزن ایده آل برای خانم ها

چطور به دیگران نه بگوییم
چطور به دیگران نه بگوییم

طلاق عاطفی چیست و علت افزایش آن
طلاق عاطفی چیست و علت افزایش آن










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

8920

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266472573

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام