رابطه عروس و خواهر شوهر چگونه باشد

چگونه با خواهر شوهر رفتار کنیم

رابطه بین عروس و خواهر شوهر همیشه یکی از سخت ترین و تیره و تارترین روابط خانوادگی است. اگر شما هم رابطه خوبی با خواهر شوهرتان ندارید بهتر است روش های زیر را بدانید.

تقریبا بیشتر زوج‌ها در اوایل ازدواج دوست دارند که رابطه‌شان با خانواده همسر یکی از بهترین رابطه‌ها باشد اما در بسیاری از موارد همه چیز آن‌طور كه آنها دوست دارند پیش نمی‌رود و داستان همیشگی عروس و مادرشوهر و عروس و خواهرشوهر برای آنها هم تكرار می‌شود. مشكل بعضی از افراد این است كه در ارتباطاتشان انعطاف‌‌پذیر نیستند و یك شیوه خاص را در ارتباط برقرار كردن با همه آدم‌های زندگی‌شان به كار می‌برند. اما همه افراد از نظر ویژگی‌های شخصیتی تفاوت‌های زیادی با هم دارند.

در واقع جایگاه و نقش آنها در زندگی ما متفاوت است و برای پیش بردن یك رابطه سالم باید حتما این دو مولفه را در نظر داشت. رابطه برقرار كردن یك مهارت است كه می‌توان آن را یاد گرفت و بهبود بخشید. سیدحسن تقوی، روانشناس و مشاور خانواده درباره روش‌های برقراری رابطه صحیح بین عروس و خواهرشوهر به نكات مفیدی اشاره می‌كند كه در ادامه می‌خوانید.

ارتباط سالم و موثر با خواهر شوهر چگونه؟

یك ارتباط سالم و موثر ارتباطی است كه در آن‌، زمینه رشد برای هر دو طرف فراهم شده باشد، آرامش هر دو طرف در آن رابطه حفظ شده باشد، حق هیچ‌یك از طرفین در آن ارتباط ضایع نشود و به حق و حقوق دیگران هم تجاوز نشده باشد.

در یك ارتباط سالم و موثر دو نفر هنگامی كه در كنار یكدیگر هستند شرایط شان اینگونه است:

حس و حال خوبی دارند.
احساس شور و نشاط می‌كنند.
احساس می‌كنند به داشته‌هایشان افزوده می‌شود.
تعامل دارند.
احساس بدهكار بودن و طلبكار بودن ندارند بلكه احساس می‌كنند در رابطه‌شان یك بده- بستان عاطفی اتفاق می‌افتد.

لزوم داشتن یك ارتباط خوب و سالم با خانواده همسر

وقتی شما با فردی ازدواج می‌كنید در واقع با او و خانواده‌اش وصلتی انجام داده‌اید. خانواده همسر هم جزیی از خانواده شما محسوب می‌شود؛ بنابراین برای اینكه بتوانید ارتباط خوب و عاشقانه خود را با همسرتان حفظ كنید باید با خانواده او هم ارتباط خوب و سالمی داشته باشید. همچنین به عكس؛ برای داشتن یك ارتباط خوب با خانواده همسر باید ابتدا یك رابطه خوب با همسرتان داشته باشید؛ اما  مادامی که با همسرتان مشکل دارید، نمی‌توانید با خانواده او یك رابطه عاطفی برقرار کنید. وقتی شما با همسرتان یك رابطه خوب برقرار می‌كنید در آینده در زندگی مشترك‌تان از یك منبع قوی و خوب به نام حمایت اجتماعی خانواده برخوردار خواهید بود.

حمایت اجتماعی خانواده‌ها در موقعیت‌های تنش‌زا، استرس‌زا و بحران‌های زندگی بهترین پناهگاه و مناسب‌ترین عامل كمك‌كننده است. هر چه شبكه ارتباطی ما پویاتر و غنی‌تر باشد و منابع حمایتی اجتماعی‌مان تقویت‌شده‌تر باشد، در چالش‌های زندگی و مواجهه با استرس‌ها و تنش‌های زندگی بهتر می‌توانیم عمل كنیم.

نقش مهم خواهرشوهر

معمولا مادرها در همه موارد نظر دخترهایشان را جویا می‌شوند؛ بنابراین می‌توان از خواهرشوهر به عنوان مشاور مادرشوهر یاد كرد؛پس وجود یك رابطه خوب بین عروس خانواده و خواهرشوهر در تحكیم پیوند عاطفی‌ای كه بین عروس و خانواده شوهر ایجاد می‌شود، می‌تواند تأثیرگذار باشد. اگر یك رابطه خوب، سالم و دوستانه با خواهرشوهرتان داشته باشید در ایجاد یك ارتباط خوب با سایر اعضای خانواده شوهر موفق‌تر خواهید بود و بالعكس. به عبارت دیگر خواهرشوهر به‌عنوان یك عضو كلیدی در خانواده شوهر اگر بخواهد، می‌تواند تنش‌ها را كاهش دهد، اسباب صلح را فراهم كند و برعكس می‌تواند فضای ارتباطی زوج جوان را تنش‌زا كند.

مرز بین دخالت  و حمایت را مشخص كنید

مرز بین دخالت و حمایت بسیار باریك است. برای اینكه رابطه بین خواهرشوهر و عروس شكرآب نشود، نباید صحبت‌ها، پیشنهادها و رفتارهایی كه به منظور حمایت ارائه می‌شود، دخالت تلقی شود. حمایت و نظارت جنبه مثبت دارد اما دخالت جنبه منفی دارد. هیچ‌كس دوست ندارد دیگری در اموری كه مربوط به اوست، دخالت كند اما مشكل زمانی شروع می‌شود كه دیگری قصد حمایت از شما را داشته و شما حمایت و كمك او را دخالت تلقی می‌کنید.

بیشتر خانواده‌ها قصد حمایت كردن از زوج‌های جوان را دارند اما متأسفانه در موارد بسیاری این پیشنهادات به‌عنوان دخالت برداشت می‌شود و سوءتفاهم‌ها و اختلافاتی را بین عروس و خانواده شوهر ایجاد می‌كند؛ مثلا خواهرشوهر برای حمایت از برادر و همسر جوانش پیشنهادی ارائه می‌دهد اما شما از آن برآشفته می‌شوید و گمان می‌كنید كه او در كارهای شما دخالت می‌كند. حالا از كجا باید فهمید كدام دسته از پیشنهادها جنبه حمایتی دارد و كدام‌یك دخالت محسوب می‌شود؟

به‌عنوان مثال شما خواهرشوهرتان را دعوت كرده‌اید منزل‌تان. صحبت از مشكلات اقتصادی و گرانی می‌شود و همسرتان می‌گوید كه فلان روز برای خرید میوه فلان مقدار هزینه كردیم. خواهرشوهرتان پیشنهاد می‌دهد كه از فلان میدان میوه و تره‌بار اگر خرید كنید كیفیت میوه‌هایش خوب و قیمت‌ها مناسب است. ممكن است شما این پیشنهاد را دخالت برداشت كنید اما او با این پیشنهاد خواسته تجربه‌ای را كه در این زمینه دارد در اختیار شما به‌عنوان یك زوج جوان قرار بدهد.

احترام مهم‌تر از صمیمیت است

عروس و خواهرشوهر باید مرز بین صمیمیت، اقتدار و احترام را از هم تفكیك و در روابط‌شان آن را رعایت كنند. احترام گذاشتن به یكدیگر در رابطه عروس و خواهرشوهر بیشتر از دوست داشتن و صمیمی شدن اهمیت دارد؛ بنابراین در درجه اول به عقاید، سلیقه ها و تفكرات همدیگر احترام بگذارید. درواقع به جای اینكه صمیمیت و احساسات را در رابطه‌تان تقویت كنید، ابتدا ستون‌های احترام را در رابطه‌تان بنا كنید و بعد اگر توانستید و شرایط به شما اجازه داد با رعایت حد و حدود یكدیگر دوستی‌ها و صمیمیت‌ها را افزایش دهید.

نظارت است یا کنترل؟

مرز بین نظارت و كنترل هم بسیار باریك است. در موارد زیادی هم دیده‌ می‌شود كه خانواده‌ها قصد نظارت بر امور زوجین جوان را دارند اما آنها به اشتباه برداشت می‌كنند كه خانواده قصد دارد آنها را كنترل كند؛ به‌عنوان مثال زوج جوانی قصد دارند برای ماه عسل به فلان شهر سفر كنند، شما هم به‌عنوان خواهرشوهر به‌تازگی به آنجا سفر كرده‌اید اما به این نتیجه رسیده‌اید که سفر به آن شهر خیلی مناسب نیست و اگر به شهر دیگری بروند بیشتر به آنها خوش خواهد گذشت.

اگر شما پیشنهادتان را بدهید و دلایل‌ خود را بیان كنید اما در نهایت تصمیم‌گیری را به خودشان بسپارید، پس شما نقش نظارتی دارید اما اگر تمام تلاش‌تان این باشد كه با آنها مخالفت كنید، نظر آنها را برگردانید و حرف خودتان را به كرسی بنشانید، احتمال اینكه عروس‌تان این‌گونه برداشت كند كه شما قصد كنترل كردن آنها را دارید، بسیار است.  شما نظرتان را بگویید و پیشنهادتان را بدهید؛ اگر آنها بسته به عقاید و سلایق‌شان دوست داشته باشند آن را اعمال می‌كنند؛ اگر نه شما به‌عنوان یكی از اعضای دلسوز خانواده وظیفه خود را انجام داده‌اید.

تو نیكی می‌كن و در دجله انداز

شخصی كه قصد نظارت و حمایت دارد نظر می‌دهد، توصیه می‌كند، پیشنهاد می‌دهد اما انتظار ندارد كه حتما نظر او اعمال شود؛ بنابراین اگر شما به‌ عنوان خواهرشوهر قصد حمایت از برادر جوان و همسرش را دارید و می‌خواهید تجربه‌تان را در اختیار آنها قرار دهید، باید به همین توصیه و پیشنهاد ساده اكتفا كنید؛ یعنی اگر آنها به پیشنهاد شما عمل نكردند و شما ناراحت و با آنها سرسنگین شدید و تصمیم گرفتید دیگر در هیچ موردی كه مربوط به آنهاست هیچ نظری ندهید یا آنها را بازخواست كردید، پس شما قصد دخالت داشتید. اگر دوست دارید به‌عنوان خواهرشوهر رابطه‌ای دوستانه، محترمانه و صمیمانه با عروس‌تان داشته باشید سعی كنید رفتارها و گفتارهای حمایتی‌تان به‌گونه‌ای باشد كه دخالت برداشت نشود.

چند نكته كلیدی برای روابط عروس و خواهر شوهر

عروس و خواهرشوهر در ابتدای ارتباط باید بدون هیچ چشم‌داشتی به همدیگر محبت كنند تا دوستی و صمیمیت بین‌شان ایجاد شود.
خواهرشوهرها نباید بین عروس‌های خانواده تبعیض قائل شوند.
رازهای شخصی و خصوصی‌تان را ترجیحا با یكدیگر مطرح نكنید.
در مكالمات‌تان درباره مسائل كلی و روزمره و مسائلی كه مربوط به خودتان است، صحبت كنید.
در حضور جمع از یكدیگر تعریف و تمجید كنید.
هرگز بدگویی شوهرتان را پیش خواهرش نكنید.
از همسر برادر پیش برادرتان گلایه نكنید.
در حضور جمع از یكدیگر انتقاد نكنید.
اگر با خواهرشوهرتان مشكلی دارید بدگویی او را پیش مادرش نكنید.

منبع : زندگی ایده آل

گرداوری از : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

رفتار با مادر شوهر

ازدواج با مرد وابسته  به مادر

چگونه یک زن نمونه برای شوهرمان باشیم

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-11-24 20:28:44منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
132542





نظر شما در مورد مطلب چگونه با خواهر شوهر رفتار کنیم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




پسرها از من خوششان می آید اما حرفی نمی زنند
پسرها از من خوششان می آید اما حرفی نمی زنند

کوتاه بودن قد مرد از زن در ازدواج
کوتاه بودن قد مرد از زن در ازدواج

عوارض جلوی عطسه گرفتن
عوارض جلوی عطسه گرفتن

درمان بی میلی جنسی
درمان بی میلی جنسی

آشنایی با زنان آلفا-آیا شما یک زن آلفا هستید؟
آشنایی با زنان آلفا-آیا شما یک زن آلفا هستید؟

قطعی اینترنت و چالش های معتادان به اینترنت
قطعی اینترنت و چالش های معتادان به اینترنت










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

5627

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266283390

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام