عوارض زیاده روی در روابط زناشویی

خطرات زیاده روی در رابطه زناشویی

عوارض رابطه جنسی بیش از حد،خطرات زیاده روی در رابطه جنسی

عواقب و آثار رابطه جنسی زیاد (کثرت جماع)

از نظر اسلام، دفعات همبستري با همسر، محدوديتي ندارد و تعداد دفعات نزديكي به ميزان ميل جنسي و رضايت طرفين رابطه بر مي گردد. اما بصورت معمولی به تعداد كمتر از 2 بار در ماه سردي جنسي و به ميزان بيشتر از 10 بار در ماه حرارت جنسي گفته مي شود. يك يا دوبار در هفته ميزان متعادل رابطه جنسي است .
البته این میزان زمانی مطرح است که مدت زمان قابل توجهی از شروع زندگی مشترک گذشته است و زوجین به یک شناخت از میزان تمایل، نیاز و توانایی خود در مسائل جنسی رسیده و با تفاهم به یک ثبات رفتار جنسی دست یافته اند، چرا که معمولا زوجین در ابتدای زندگی مشترک بیش از زمانهای دیگر با مساله جنسی درگیر بوده و چه بسا تا هفته ای چندین بار نیز رابطه داشته باشند و این طبیعی است.
دانشمندان تاکید کردند؛ مردان بیش از زنان از این لحاظ در معرض خطر و مرگ هستند.
این یافته طی جلسه‌ای در دپارتمان علوم قلبی – عروقی در دانشگاه لیسستر ارائه شد.
براساس مطالعات، این مضرت مردانه ممکن است مربوط به تاثیرات خاص جنسی هورمون‌های مردانه باشد که به طور طبیعی در بدن تولید می‌شوند.
دراین تحقیق ۹۳۳ مرد با متوسط سن ۱۹سال طی برنامه تحقیقاتی انجمن قلب و عروق مردان جوان مورد بررسی و آزمایش قرارگرفتند.
پژوهشگران روی نحوه تعامل هورمون‌های جنسی شامل استرادیول، استرون، تستوسترون و اندرواستندیون با سه فاکتور اصلی خطرزای بیماری قلبی از جمله کلسترول، فشارخون و وزن، تحقیق و بررسی کردند.
آنها دریافتند که دو نمونه از این هورمونهای جنسی یعنی استرادیول و استرون که با هم استروژن نامیده می‌شوند با افزایش میزان کلسترول بد و نیز کاهش مقدار کلسترول خوب در مردان ارتباط دارد.
این ارتباط نشان می‌دهد که هورمون‌های جنسی خاص در واقع فاکتورهای خطرزایی مهمی‌در بروز بیماری قلبی در مردان حتی قبل از ظهور علائم بیماری عروق کرونری یا سکته مغزی هستند.

دفعات روابط زناشویی به نیازهای طرفین بستگی دارد و ممکن است یک زوج ۳۰ ساله با ۲ بار برقراری رابطه در هفته نیازهایشان برطرف شود ولی زوج ۳۰ ساله دیگر با ماهی یکبار رابطه نیازهایشان برطرف شود. برخلاف تصور عام، رابطه زناشویی هیچ گونه اثر سوئی بر بدن ندارد و این باور که هر بار رابطه زناشویی باعث مصرف هزاران کالری انرژی و از بین رفتن مقادیر زیادی ویتامین و موادمعدنی از بدن می شود، کاملا نادرست است.

۶۰درصد حجم منی ترشحات پروستات و حدود ۴۰درصد بقیه ترشحات کیسه منوی است که فاقد هر نوع ویتامین، کلسیم و... است. عده ای حتی پا را از این فراتر گذاشته و بر این باورند که نزدیکی باعث پوکی استخوان و کاهش دید می شود که به هیچ وجه صحت ندارد اما با این حال گاهی دفعات روابط زناشویی و درخواست از طرفین به میزانی است که باعث ایجاد مشکل در زندگی روزمره می شود. در این موارد است که تعدد روابط مشکل ساز می شود، آن هم نه مشکلات جسمی، بلکه مشکل در رابطه با همسر، کارهای روزمره و شاید هم آثار سوءروانی.

به همین دلیل در مواردی که میل جنسی زیاد است (و مرضی هم نیست) با توجه به تجربه های به دست آمده باید به ۲ نکته مهم توجه داشته باشید؛ معمولا علاقه یا نیاز جنسی زوج ها کاملا با هم منطبق نیست و درمواردی که این نداشتن تطابق اندک است.

طرفین با تعدیل در میل جنسی به حالت تعادل می رسند و زن و شوهر بدون مشکل در کنار هم زندگی و نیازهای جنسی همدیگر را برطرف می کنند ولی مشکل زمانی ایجاد می شود که این نداشتن تطابق زیاد باشد. مثلا مرد یا زنی تمایل داشته باشد ۳ ۲ بار در روز رابطه برقرار کند ولی همسرش حتی تمایل به برقراری یکبار رابطه در ماه هم نداشته باشد. در این موارد مشکلات پیچیده می شود و حتی کار به جدایی می کشد. به همین دلیل توصیه می شود قبل از ازدواج از میزان نیازهای جنسی همدیگر برآوردی دقیق داشته باشید.

از لحاظ علمی یک رابطه جنسی معمولی، معادل یک ساعت پیاده روی با سرعت متوسط و يك رابطه جنسي پرحرارت، معادل 15 دقيقه دويدن بروي دستگاه ترد ميل(دو ثابت) می باشد، یعنی تقریبا 200 كالري انرژي مي سوزاند . رابطه جنسی یک فعالیت بدنی-روانی است که تقریبا تمام اعضای بدن انسان را درگیر می کند و به همین دلیل است که انجام مکرر و با فاصله کم آن، که مانع استراحت و جبران انرژی می باشد، برای بدن انسان مضر می‌باشد.

امام صادق عليه السلام در این باره می فرمایند: حلالي لذت بخش تر از همبستر شدن با همسر نيست، ولي زياده روي در اين امر نارواست، ميانه روي در آميزش سلامت آدمي را مي افزايد و عمر را زياد مي کند.

همچنین آن حضرت می فرمایند: من اراد البقاء و ... فليقل غشيان النساء، كسي كه عمر بيشتري مي خواهد، بايد با همسرش كمتر آميزش كند .

زیاده روی در انجام مقاربت می تواند آسیب ها و آثار بدی برای فرد و همچنین خانواده داشته باشد، که در ادامه به برخی از این آسیب ها از نگاه برخی صاحب نظران پزشکی قدیم و جدید می پردازیم:
بوعلي سينا مي گويد : مني، مايه حيات و قوت جان شماست. پس در جماع رعايت حد اعتدال بايد کرد .
کثرت جماع باعث کاهش طول عمر و سستی بدن می شود .



پژوهش ها نشان می دهد افزايش فعاليت‌های جنسی برای قلب مردان مضر است .
اگر تعداد دفعات رابطه جنسي افزايش يابد ميزان اسپرم در هر بار انزال كاهش مي يابد و اگر اين ميزان كه بطور معمول بين 40 تا 60 ميليون اسپرم در هر ميلي ليتر مايع مني است، به كمتر از بيست ميليون اسپرم برسد مي تواند در زمينه باروري ايجاد مشكل كند و در صورتی میزان اسپرم طبیعی می شود و فرد قدرت باروری به دست می آورد که چند روز رابطه جنسي انجام نشود ؛ در حقیقت وجود چند روز استراحت در بین رابطه های جنسی موجب جبران انرژی از دست رفته و بازسازی بدن می گردد.


روابط زناشویی


نکته مهم دیگر، منجر شدن میل جنسی زیاد به اختلال در کار روزانه و روزمره زندگی است. مثلا اخیرا زوجی به کلینیک مراجعه کرده بودند که رابطه زناشویی کاملا طبیعی داشتند و نیازهای آنها نیز تطابق خیلی زیادی با همدیگر داشت و زندگی مشترک ایده آلی داشتند.

ولی خانم به شدت مضطرب و ناراحت بود و می گفت در برقراری رابطه زناشویی هیچ مشکلی ندارد و میل جنسی اش به همان اندازه شوهرش است ولی کار به جایی رسیده که می خواهد تقاضای طلاق بدهد چراکه ۷ سال است ازدواج کرده اند و در این مدت تقریبا از ۷ روز هفته حتما ۵ روز شوهرش او را برای برقراری رابطه زناشویی ساعت ۳، ۴ یا ۵ صبح بیدار می کند.

علاوه بر این، حتی در بیشتر زمان هایی هم که خسته هستند، شوهرش اجازه ۱۵ دقیقه استراحت هم به وی نمی دهد و درخواست فوری و فوتی برای برقراری رابطه دارد. اینگونه مسائل به تدریج باعث تنفر فرد از رابطه زناشویی می شود و حتی ممکن است مثل این زوج، باعث شود همسر از فرط استیصال تقاضای جدایی کند.
این مطلب در تاریخ شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
144341





نظر شما در مورد مطلب خطرات زیاده روی در رابطه زناشویی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ملاکهای مهم در انتخاب همسر
ملاکهای مهم در انتخاب همسر

بهترین سنّ ازدواج برای دختر و  پسر ؟
بهترین سنّ ازدواج برای دختر و پسر ؟

آثار ناشی از عدم تطابق جنسی زن و شوهر
آثار ناشی از عدم تطابق جنسی زن و شوهر

از کجا بفهمیم که باکره ایم
از کجا بفهمیم که باکره ایم

روش هایی برای رهایی از استرس
روش هایی برای رهایی از استرس

امراض روحی و روانی طلاق
امراض روحی و روانی طلاق










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

6635

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266284398

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام