شوهرم فقط تیکه می اندازه

شوهرم فقط تیکه می اندازه

 

بعد از سال‌ها زندگی با شوهرم، به این نتیجه رسیدم که عمرم را در کنار او تلف کرده ام. او یک مرد، درست و حسابی نیست. من 45 ساله‌ام و او 48 ساله است. اختلاف‌هایمان هر روز بیشتر می‌شود. این روزها خیلی گریه می‌کنم اما شرایط تغییری نمی‌کند. شوهرم هیچ چیزی ندارد جز یک زبان تکه‌انداز و زهرآلود. خسته شدم. راهنمایی‌ام کنید.

مخاطب گرامی، قبل از هر چیز باید توجه داشته باشید که ارتباط یک تعامل دو طرفه است یعنی هیچ‌گاه آن‌چه در یک رابطه زن و شوهری ایجاد می‌شود، به طور کامل دست پخت یکی از دو طرف نیست. همواره هر دو طرف یک رابطه، سهمی در آن‌چه حاصل شده، دارند. به خصوص زمانی‌که یک رابطه از طول عمر بیشتری برخوردار است. گاه حتی افراد با نادیده انگاشتن و اهمیت ندادن به اتفاقات نادرستی که در یک رابطه می‌افتد، سهم خود را ایفا می‌کنند. برای مثال، اگر مدت زمان طولانی به فردی اجازه دهید به شما بی‌احترامی کند، وقتی در نهایت، این بی احترامی را به اوج می‌رساند، نمی‌توانید منکر سهم خود در وضعیت پیش آمده شوید. بنابراین بهتر است مسئولیت خود را در ایجاد شرایط پیش آمده بپذیرید. این موضوع به معنای سرزنش کردن خودتان نیست، تنها تلاش کنید دیدی واقع‌بینانه به عوامل ایجاد کننده شرایط فعلی داشته باشید و با شناسایی سهم خود و عواملی که شخصا با حذف آن در اوضاع می توانید تغییری حاصل کنید، در بهبود اوضاع نقش ایفا کنید.

  چرا اختلافات‌تان بیشتر شده است؟

در پیامک‌تان اشاره کرده بودید که اختلافات‌تان شدت گرفته است. آیا دلیل خاصی برای این موضوع وجود دارد؟ در صورتی‌که پاسخ روشن است، سعی کنید بر سر اختلاف نظرهای پیش آمده مذاکره کنید. راه‌حلی برای مسائل پیش آمده از طریق گفت‌وگو پیدا کنید ولی یک گفت‌وگوی مبتنی بر اصول مذاکره صحیح. در صورتی‌که به تنهایی نمی‌توانید این کار را انجام دهید، از فرزندان تان بخواهید به عنوان شاهدانی بی طرف حضور یابند و نظر خود را در این باره اعلام کنند.

  گریه زیاد، کمکی به شما نمی‌کند

بدون شک گریه زیاد و صدمه زدن به خودتان نه تنها کمکی به شما نمی‌کند بلکه با ایجاد فرسایش روان شناختی در شما، منجر می‌شود توانایی فکر و عمل کردن صحیح را هم از دست بدهید. سعی کنید به لحاظ روانی و فیزیکی خود را در شرایط مناسب‌تری قرار دهید. در نهایت در صورتی‌که نتوانستید مشکل را شخصا حل کنید، حتما از یک زوج درمانگر ماهر کمک بگیرید. می‌توانید در ابتدا به تنهایی به متخصص مراجعه کنید. درست است که روزهای سختی را پشت سر می‌گذارید اما مطمئن باشید که می‌توانید شرایط زندگی‌تان را بهبود ببخشید.

نویسنده : تینا امیری | کارشناس‌ارشد روان‌شناسی بالینی

 

 مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: حد و اندازه کمک به شوهر

این مطلب در تاریخ سه شنبه 17 فروردين 1400منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.6
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
2262





نظر شما در مورد مطلب شوهرم فقط تیکه می اندازه چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




احتمال طلاق در کدام ازدواج ها بیشتر است
احتمال طلاق در کدام ازدواج ها بیشتر است

عشق در نگاه اول
عشق در نگاه اول

پرسش و پاسخ درباره تالاسمی
پرسش و پاسخ درباره تالاسمی

آزمایشات دوران بارداری
آزمایشات دوران بارداری

اختلال روانی عشق چیست
اختلال روانی عشق چیست

در دادگاه خانواده چه می گذرد
در دادگاه خانواده چه می گذرد










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

10453

بازدید امروز:

26401

بازدید دیروز:

266500507

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام