مشاور سنتر

همسرم یکدفعه بهانه می گیرد

همسرم یکدفعه بهانه می گیرد

سه سال پیش از شوهرم طلاق گرفتم. او مشکل حادی نداشت اما مرد رویاهایم نبود. بعد از دو سال زندگی‌مشترک به او اصرار کردم که طلاقم دهد تا آینده بهتری برای خودم بسازم و او هم قبول کرد. این‌بار با دقت بیشتری ازدواج کردم اما الان بعد از 11 ماه، شوهرم اخلاقش عوض شده است. نمی‌دانم چرا یکهو بهانه‌گیر شده و این‌قدر من را اذیت می‌کند. چه کنم؟

 

مخاطب‌گرامی، بارها در همین صفحه و به بهانه‌های مختلف گفتیم که زندگی‌مشترک چیزی جز ارتباط متقابل نیست. ارتباطی که درون آن نیازها، خواسته‌ها و تمایلات زن و شوهرها پاسخ داده می‌شود. در دل این ارتباط است که به مرور زمان شناخت زوج ها از همدیگر بیشتر می‌شود و می‌توانند رفتار طرف مقابل‌شان را پیش‌بینی کنند. به عبارتی الگوهایی بین آن‌ها شکل می گیرد که زوج ها بر اساس آن با یکدیگر به تعامل می‌پردازند و بر اساس آن در ارتباط با یکدیگر رفتار می‌کنند؛ برای مثال زمانی که با همسرمان قهر می‌کنیم و همیشه برای آشتی و عذرخواهی پیش قدم می‌شویم، به همسرمان یاد می‌دهیم که هیچ‌وقت نباید برای آشتی پیش قدم شود و همیشه باید منتظر باشد من اقدام کنم. با این حال، چند توصیه به شما دارم.

 طلاق‌تان اصولی به نظر نمی‌رسد

دلیلی که برای طلاق‌ از شوهر اول‌تان بیان کرده‌اید، باید دقیق‌تر بررسی شود. مثلا اگر از روز اول به او هیچ حسی نداشتید، چرا با او ازدواج کردید یا چرا در گذر زمان به او بی‌علاقه شدید؟ پاسخ به این سوالات از این منظر مهم است که طلاق امر غیر مهمی نیست و آسیب‌هایی دارد و نباید به هر دلیل غیرموجهی به طرف آن رفت. با توجه به توضیحات شما به نظر می‌رسد طلاق‌تان اصولی نبوده و تصمیمی احساسی گرفته شده که منطق رنگ کمتری در آن داشته است. این نگرش در شما خطرناک و لازم است یک بار برای همیشه آن را تغییر دهید و مدیریت کنید.

 نقش شما در بهانه‌گیر شدن شوهرتان چیست؟

همه چیز در زندگی‌مشترک مبتنی بر رابطه دو طرفه است و معمولا مقصری وجود ندارد بنابراین به دنبال حل این مسئله که شوهرتان بهانه‌گیر شده، فقط در طرف مقابل نباشید؛ بلکه نقش خودتان را جست‌وجو کنید و ببینید شما در بهانه‌گیری‌های او چه سهمی دارید؟ مثلا از خودتان بپرسید که آیا بیش از حد محبت می‌کنم؟ آیا بیش از حد کنترل می‌کنم؟ آیا توجه بیش از حد از او می‌خواهم؟ آیا به خواسته‌ها و نیازهایش توجهی ندارم که دنبال اذیت کردن من است؟ آیا خودم را فراموش کرده‌ام و کاملا وابسته به او هستم؟ و... . به عبارتی دیگر، دوربین نگاه‌تان به زندگی را سلفی کنید و بیشتر از شوهرتان، رفتارهای خودتان را بررسی کنید.

 بیان احساسات‌تان به شوهرتان مهم است 

زمانی که حال شما و همسرتان خوب است، زمان مناسبی برای همدلی و بیان احساس است. به جای انتقاد و سرزنش مدام و محکوم کردن او، فرصتی برای همدلی و بیان احساسات ایجاد کنید. به شوهرتان از احساسات و حال‌تان بگویید و اگر مسئله‌ای با شما دارد بدون قضاوت و جبهه‌گیری گوش کنید و بگذارید احساسش را بیان کند. در ضمن با توجه به این‌که اطلاعاتی که داده اید برای پاسخ گویی به سوال‌تان کافی نیست، برای نتیجه‌گیری بهتر و مدیریت زندگی مشترک‌تان به مشاور خانواده مراجعه کنید.

نویسنده : دکتر هادی غلام‌‌‌محمدی | مشاور خانواده

این مطلب در تاریخ يكشنبه 9 خرداد 1400منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
1704





نظر شما در مورد مطلب همسرم یکدفعه بهانه می گیرد چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چه زمانی باید به فکر انتخاب همسر باشیم ؟
چه زمانی باید به فکر انتخاب همسر باشیم ؟

نحوه شناخت خواستگار از سوالات وی
نحوه شناخت خواستگار از سوالات وی

علت و درمان بی میلی جنسی
علت و درمان بی میلی جنسی

آیا قرص جلوگیری از بارداری باعث نازایی می شود؟
آیا قرص جلوگیری از بارداری باعث نازایی می شود؟

تست سنجش ابتلا به افسردگی
تست سنجش ابتلا به افسردگی

نرم افزار تنظیم خانواده ویژه موبایل
نرم افزار تنظیم خانواده ویژه موبایل










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

11936

بازدید امروز:

22625

بازدید دیروز:

267154201

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام