مشاور سنتر

تصورات شوهرم درباره اخلاقم در گذشته را چطور از ذهنش پاک کنم؟

تصورات شوهرم درباره اخلاقم در گذشته را چطور از ذهنش پاک کنم؟




دختری هستم 18 ساله. چند ماه است که عقد کردم. اوایل با اخلاق شوهرم آشنایی نداشتم، یک کمی زود عصبی می شد، بنده هم واکنش‌های بدی نشان می‌دادم. الان آشنایی پیدا کردم و مشکل بزرگی وجود ندارد اما اگر کوچک‌ترین اتفاقی بیفتد، شوهرم اخلاق گذشته‌ام را به روی بنده می‌آورد. الان چه‌جوری آن تصویر را از ذهنش پاک کنم؟ با این‌که واقعا دیگر انجام نمی‌دهم و حتی اخلاق تند شوهرم را هم تا حدود زیادی مدیریت کردم ولی این موضوع ناراحتم می‌کند.



مخاطب گرامی، این که روی تغییر خلق خود کار و سعی می کنید رفتارهایی متناسب با شرایط متاهل بودن ایفا کنید، قابل تحسین است و رفتار شوهرتان که تغییرات مثبت شما را شاید کمتر می‌بیند و گاهی گذشته را مرور می‌کند، رفتاری قابل تامل است. تاکید روی حال و اکنون افراد مدنظر است. لازمه یک زندگی موفق در گرو این است که زوج ها به جای تلاش برای تغییر طرف‌مقابل، روی تغییرات مثبت خود کار کنند و تحت تاثیر تغییرات سازنده ماست که رفتار شریک زندگی هم تغییر می‌کند.


کارکردهای دوران عقد را بشناسید


دوران طلایی عقد، بسیار ضروری و حساس است که شما این مرحله را شروع کرده‌اید و لازم است بیشتر با کارکردهای دوران عقد آشنا شوید و حداکثر بهره را ببرید. مسلما زوج‌هایی که دوران عقد موفقی را تجربه می‌کنند در مرحله بعدی که همان زندگی‌مشترک است، توفیقات بیشتری دارند بنابراین کارکردهای دوران سرنوشت ساز عقد را مرور می کنیم تا این دوره با غفلت سپری نشود:


اولین کارکرد مهم دوران عقد، شناخت بیشتر زوج ها از تفاوت‌های یکدیگر است. زوج ها هرقدر هم تناسب داشته باشند، باید بپذیرند که همه افراد تفاوت‌هایی باهم دارند که باید ضمن شناخت تفاوت‌ها خود را سازگار کنیم و به تفاوت‌های یکدیگر احترام بگذاریم. برخی زوج‌ها خود را مامور تغییر تفاوت‌های همسر می‌دانند که این خطا زمینه تقابل دایمی را فراهم می‌کند. مثلا شما همسر درونگرا یا برونگرای خود را نمی‌توانید تغییر دهید و باید به این تیپ شخصیتی احترام بگذارید تا به تدریج به سازگاری مناسب با یکدیگر برسید.


دومین کارکرد مرحله عقد که بسیار مهم است یادگیری مهارت‌های زندگی است. زوجی که بدون مهارت‌هایی مثل آشنایی با روان‌شناسی زن‌ومرد، مهارت همدلی، خودآگاهی، تصمیم‌گیری، کنترل‌خشم، ارتباط موثر، تفکر نقاد، آشنایی با سیستم خانواده و ... زندگی را شروع می‌کنند، بر اساس اصل آزمایش و خطا پیش می‌روند و متاسفانه درصد زیادی از همین زوج های بی‌مهارت در صف طلاق دادگاه‌های خانواده مشاهده می‌شوند.


کمی صبور باشید


زمان زیادی از شروع زندگی‌تان نگذشته بنابراین از تغییر مثبتی که در رفتارتان داده‌اید به خود ببالید و برای دیدن نتایج آن در رفتارهای شوهرتان، کمی صبور باشید. البته در یک فرصت مناسب، می‌توانید با شوهرتان هم در این باره حرف بزنید و به طور غیرمستقیم به او یادآور شوید که خشم یک احساس قابل کنترل است و شما از یادآوری رفتارهای گذشته، احساس خوبی ندارید.

نویسنده : عبدالحسین ترابیان | کارشناس ارشد روان‌شناسی
 

این مطلب در تاریخ شنبه 6 آذر 1400منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
1532





نظر شما در مورد مطلب تصورات شوهرم درباره اخلاقم در گذشته را چطور از ذهنش پاک کنم؟ چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




اشتباهات مهم در ازدواج
اشتباهات مهم در ازدواج

احساس پشیمانی در دوران عقد و نامزدی
احساس پشیمانی در دوران عقد و نامزدی

سیزده دشمن میل‌ جنسی
سیزده دشمن میل‌ جنسی

برای پسردار شدن چکار کنیم
برای پسردار شدن چکار کنیم

علائم ابتلا به اختلالات شخصیتی
علائم ابتلا به اختلالات شخصیتی

آزمون سنجش شادی درونی
آزمون سنجش شادی درونی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

13744

بازدید امروز:

16103

بازدید دیروز:

267133384

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام