مشاور سنتر

می‌دانم مناسب یکدیگر نیستیم ولی به او قول ازدواج داده‌ام!

می‌دانم مناسب یکدیگر نیستیم ولی به او قول ازدواج داده‌ام

 

چون قول ازدواج دادم بهش  می خواهم باهاش ازدواج کنم

پنج سال است که با دختری آشنا شده‌ام. همان پنج سال پیش از او خواستگاری کردم اما خودم به خاطر علاقه به دختری دیگر این رابطه را تمام کردم. بعد از مدتی پشیمان شدم و این بار با خانواده علاقه‌ام را مطرح کردم. گفتند که ما همان بار اول هم چندان رضایت نداشتیم اما چون خراب شد، حرفی نزدیم. حالا هم اصرار دارند که من دختر دیگری را برای ازدواج انتخاب کنم اما من به این دختر قول ازدواج داده ام. ناگفته نماند که مشکل‌هایی هم داریم. من بیکارم یعنی کار ثابت ندارم اما او مغازه کیف و کفش دارد. یک بار هم به دلیل بحث و دعواهای زیادی که همیشه با هم داشتیم نزد مشاور رفتیم که ما را به اتمام رابطه توصیه کردند. هیچ نقطه روشنی در ادامه رابطه ما نیست اما نمی‌توانم تمامش کنم.

 

برادر گرامی، ضمن این که اطلاعات شخصی مفیدی از خودتان در اختیار ما قرار نداده‌اید ولی در عین حال نکاتی را برای راهنمایی شما ذکر می‌کنیم.

   تکلیف خودتان را روشن کنید

این‌که شما پنج سال قبل و در ابتدای آشنایی از دختری خواستگاری می‌کنید و بلافاصله در چنان شرایطی به دختر دیگری فکر می‌کنید و ... نشان از احساسی بودن آن تصمیمات دارد بنابراین  قبل از هر اقدامی لازم است که اولا با مروری بر خودشناسی، نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی و بر اساس آن، معیارهای تان را برای انتخاب همسر مشخص کنید چون به نظر می‌رسد  هنوز نه تنها شناخت کاملی از خودتان ندارید بلکه ملاک و معیار مشخصی نیز برای ارزیابی گزینه‌های مد نظر تبیین نکرده اید. ثانیا، دلیل ازدواج‌تان با این دختر بهتر است بررسی و بازبینی شود زیرا اگر دلیل شما فقط قولی باشد که به او داده‌اید، اصلا دلیل مناسبی نیست و اگر به قول‌تان عمل نکنید بیشتر در حق او و خودتان لطف کرده‌اید. در نهایت مشخص کنید که از پنج سال قبل تاکنون چه چیزی عوض شده است که فکر می‌کنید اگر مجدد در موقعیت قبلی قرار بگیرید، دوباره آن اتفاقات تکرار نخواهد شد؟

   دلیل مخالفت خانواده‌تان را جویا شوید

شما در پیامک خود اشاره کرده‌اید که خانواده‌تان هم در گذشته و هم در زمان حال با این ازدواج مخالف بوده و هستند و قطعا برای این مخالفت دلایل و مستنداتی خواهند داشت که باید به آن پرداخته شود. حتما در این باره از آن‌ها بپرسید و جزئیات نظرشان را بررسی کنید.

   مشکلات تان را جدی بگیرید

شما به مشکلاتی از قبیل بیکاری خود و شاغل بودن طرف مقابل، بحث و دعواهای زیاد و ... اشاره کرده اید و از آن جا که هرکدام از این موارد بنا به دلایلی می‌توانند در زندگی شما تاثیرگذار باشند،  شایسته است که با کمک متخصص به واکاوی آن‌ها بپردازید و قبل از حل آن‌ها حتی اگر خانواده شما و آن دختر خانم نیز رضایت دادند و شرایط فراهم شد، اقدام به ازدواج نکنید.

   هیچ عقلی این ازدواج را نمی‌پسندد!

شما در پایان پیام‌تان اعلام کرده‌اید که هیچ نقطه روشنی در ادامه این رابطه وجود ندارد بنابر این وقتی که به این مرحله رسیده‌اید، هیچ عقل و منطقی ادامه این رابطه و منجر شدن آن به ازدواج را نمی‌پذیرد، چون ازدواج و شروع زندگی مشترک با این شرایط به هیچ عنوان انگیزه و انرژی لازم را برای عبور از مشکلات و برنامه‌ریزی برای اهداف ایجاد نمی‌کند. در پایان توصیه اکید داریم که قبل از هر اقدامی به مشاور باتجربه و دارای مجوز مراجعه کنید.

 

این مطالب را بخوانید

فریب دختر و رابطه جنسی با وعده ازدواج

در چه شرایطی باید از ازدواج منصرف شد

نویسنده : دکتر حسین محرابی | روان شناس

این مطلب در تاریخ 2019-06-02 10:01:05منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
3448





نظر شما در مورد مطلب می‌دانم مناسب یکدیگر نیستیم ولی به او قول ازدواج داده‌ام! چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




زمینه های عاشق شدن دختر و پسر
زمینه های عاشق شدن دختر و پسر

مشاوره ازدواج:دختر مورد علاقه ام بی پولی سرش نمی شود
مشاوره ازدواج:دختر مورد علاقه ام بی پولی سرش نمی شود

رابطه جنسی با وجود ابتلا به بیماری
رابطه جنسی با وجود ابتلا به بیماری

رایج ترین دغدغه جنسی در مردان
رایج ترین دغدغه جنسی در مردان

فرآیند عمل تغییر جنسیت در ایران
فرآیند عمل تغییر جنسیت در ایران

چشم چرانی آقایون: سرگردان بودن چشم یا سرگردان بودن دل
چشم چرانی آقایون: سرگردان بودن چشم یا سرگردان بودن دل










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

14295

بازدید امروز:

25654

بازدید دیروز:

266980790

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام