ازدواج با خواستگار سرد مزاج

ازدواج با خواستگار سرد مزاج


اگر بدانیم خواستگار مان سرد مزاج هست، اما چون دوستش داریم می توان جواب مثبت داد و آیا سرد مزاجی درمان دارد؟

 پاسخ دکتر شکیب:

پرسش شما پرسش های بیشتری برای من ایجاد می کند:

1- از کجا فهمیده اید که همسر شما سر مزاج است؟ آیا خودش این را گفته؟

2- از نظر شما سرد مزاج و گرم مزاج به چه کسی می گویند؟ مثلا اگر کسی چند بار در ماه یا در هفته دلش رابطه بخواهد گرم مزاج است و از چقدر کمتر می شود سردمزاج؟

3- فکر می کنید آدم ها ذاتا سرد مزاج یا گرم مزاج هستند و عوامل محیطی روی آن تاثیری ندارد؟

4- آیا دوست داشتن از نظر شما برای یک ازدواج سعادتمند کافی است؟

5- آیا شما ایشان را دوست دارید یا ایشان هم شما را دوست دارد؟ آیا این دوست داشتن را بیان و ابراز هم می کند یا از نظر عاطفی هم با شما سرد است؟

6- آیا شما به دنبال این هستید که به هر قیمتی ازدواج کنید و اگر ازدواج نکنید احساس شکست در زندگی تان دارید؟

7- آیا غیر از مساله سردمزاجی که دغدغه الان شماست، مطمئنید از نظرهای دیگر از خواستگارتان شناخت نسبی پیدا کرده اید یا فقط همین نکته ذهن شما را مشغول کرده و از جهات دیگر غافل شده اید؟


به این پرسش ها اگر پاسخ بدهید، پاسخ پرسشی که از من داشتید را خودتان خواهید یافت.
 

اول اینکه گرمی و سردی جنسی یا توان جنسی یک ملاک اصلی برای ازدواج نیست، و اگر فردی همسر مناسب خود را با ملاکهای دین، اخلاق و خانواده پیدا نموده است و او را می پسندد، در واقع همسر خود را یافته است.

دوم اینکه معمولا افراد از نظر سطح تمایلات جنسی تفاوت چندانی با هم ندارند، و اگر هم تفاوتی وجود داشته باشد، به حدی نیست که مشکل ساز شود، و افراد اندکی هستند که از نظر جنسی متفاوت از بقیه هستند، حال ممکن است کارکرد کمتر یا بیشتری نسبت به بقیه افراد جامعه داشته باشند.
مهم این است که دو طرف بعد از ازدواج از میزان توان جنسی یکدیگر اطلاع پیدا کنند و با یادگیری مهارت‌هایی، متناسب با توانایی‌هایشان یکدیگر را به اوج لذت جنسی برسانند. وقتی دو طرف از میزان و نوع تمایلات جنسی یکدیگر آگاهی پیدا کنند به تدریج با هم به تفاهم جنسی خواهند رسید و مشکلی ایجاد نمی‌شود

سوم اینکه تشخیص توان جنسی قبل از ازدواج(حتی با سکس) کار ساده ای نیست و معمولا افراد عادی و غیرمتخصص توان تشخیص سرد یا گرم مزاجی را ندارند و در این زمینه به اشتباه می افتند، به عنوان نمونه می توان گفت که معمولا پسران به علت قرار داشتن در اوج شهوت جوانی گمان می کنند که گرم مزاج هستند درحالی که این حالات اقتضا سن و شرایط آنهاست و از سوی دیگر دختران به علت شرم و حیای زیاد و همچنین ویژگی های شخصیتی ممکن است که سرد مزاج به نظر بیایند، در حالی که اگر شرایط برای آنها مهیا بشود افرادی عادی و طبیعی هستند.
 
چهارم اینکه اگر مساله جنسی برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است و شما نمی توانید با صرف نظر کردن از آن اقدام به ازدواج نمایید، بهتر است که با فرد مورد نظر برای ازدواج به یک مرکز مشاوره بروید تا مشاور(متخصص روانشناسی بالینی یا روانپزشک یا سکس تراپیست) به عنوان کارشناس در ضمن سوالات علمی، درباره وضعیّت جنسی نیز از طرفین سوال کند و تناسب آنها را برای زندگی مشترک بررسی کند و احیانا توصیه های لازم در این زمینه را داشته باشد. قطعا در این صورت نیاز نیست فرد به گناه بیفتید و به سوی سکس قبل از ازدواج برود و جسم و روح خود را با گناه آلوده کنید تا شاید به توانایی جنسی خود پی ببرد. مطمئن باشید که متخصص می‌تواند در این زمینه کمک زیادی به شما بکند.

نکته پنجم اینکه اگر فردی سردمزاج یا گرم مزاج باشد واین حالات او ناشی از محیط باشد یعنی به علت زندگی کردن در محیط و فرهنگی خاص چنین گرایشی پیدا کرده باشد، در این صورت این فرد می تواند در گذر زمان به حالت طبیعی بازگردد و درمان بشود، به عنوان مثال اگر خانمی به علت زندگی کردن در خانواده ای سخت گیر نسبت به مسائل جنسی دچار ترس یا سردی شده باشد، اگر پس از ازدواج از طرف همسرش با او برخورد مناسبی در مسائل جنسی بشود، مشکل او در مدت کوتاهی برطرف خواهد گردید.
 
نکته ششم این است که اینطور نیست که اگر زن و شوهر در مسئله مزاج تطابق نداشتند حتما زندگی مشترک آنها با مشکل لاینحل و فروپاشی روبرو باشد بلکه با توصیه هایی می توان آنها را به هم نزدیک کرد تا رضایت از رابطه جنسی برای آنها برقرار گردد. موفق باشید. حتی مشکلات حاد جنسی زن و شوهر با راهکارهایی قابل درمان و سازگاری می باشد یعنی زن و شوهری که از نظر جنسی متفاوتند می توانند با مشاوره به سطح سازگاری با هم برسند.
موفّق باشید.
سرد مزاجی و گرم مزاجی قبل از رابطه جنسی تنها تا حدی قابل تشخیص است ، چه بسیار افرادی که تصور می کردند گرم مزاج هستند اما بعد از تجربه رابطه جنسی به این نتیجه رسیده اند که آنطورها هم که فکر میکردند گرم مزاج نبودند
در انتها سه مطلب ذیل را بخوانید :
انواع مزاج جنسی و تشخیص آنها
تشخیص مزاج جنسی از روی رفتار
مزاج شناسی جنسی
زندگی زن گرم مزاج و شوهر سرد مزاج
 
منابع: دکتر شکیب-نوعروس-پرسمان
 

 
این مطلب در تاریخ 2019-09-25 07:00:25منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.8
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
4485





نظر شما در مورد مطلب ازدواج با خواستگار سرد مزاج چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




حریم خصوصی در دوران شناخت
حریم خصوصی در دوران شناخت

ارتباط دختر و پسر به منظور شناخت یکدیگر به قصد ازدواج
ارتباط دختر و پسر به منظور شناخت یکدیگر به قصد ازدواج

افزایش زمان نعوظ
افزایش زمان نعوظ

رابطه اختلال نعوظ با مشکلات قلبی
رابطه اختلال نعوظ با مشکلات قلبی

چاق ها زودتر افسرده می شوند یا لاغرها
چاق ها زودتر افسرده می شوند یا لاغرها

اهمیت توجه به شروط ضمن عقد
اهمیت توجه به شروط ضمن عقد










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

25238

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266461176

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام