برخورد اصولی هنگام دعوا با همسر

برخورد اصولی هنگام دعوا با همسر

برخورد اصولی هنگام دعوا با همسر،نکات مهم موقع دعوا با همسر،رفتار اصولی هنگام دعوا با همسر، وجود اختلافات در زندگي مشترک طبيعي است و در مواردي باعث رشد و پيشرفت نيز مي شود، اما آنچه که مهم است اين است که راه هاي بيان عقايد و صحبت کردن را ياد بگيريم و الا اختلافات کوچک که نمک زندگي تلقي مي شوند، نمک روي زخم خواهند شد و جز سوزش هيچ مزه اي نخواهند داشت، در واقع هر دعوايي به معني پايان زندگي مشترک و نفرت زوجين از يکديگر نيست مگر اين که راه صحيح دعوا را بلد نباشيم.



روش هاي صحيح دعوا با همسر



پاي ديگران را وسط نکشيد:

يکي از عوامل مهم ريشه دار شدن دعواهاي زوجين دخالت دادن اشخاص ديگر در دعواست که اين مسئله خودش به دو صورت نمود پيدا مي کند:

صورت اول: اينکه دعواي موجود بين خود را به خانواده ها يا اشخاص ديگر نسبت دهيم مثلا بيشتر خانم ها در دعوا مي گويند اين حرف، حرف خودت نيست حتما مادرت چنين حرفي زده است يا خواهر و يا هر فرد ديگر ... يا اين که بعضي از مردان شروع به توهين و اهانت به خانواده همسر مي کنند مثلا به خانم مي گويند اين که شما حرف متوجه نمي شوي و منطقي نيستي تقصير خودت نيست چرا که مادر يا پدرت هم همين طور هستند يا مثلا برادرت نيز فلان ويژگي اخلاقي را دارد. طرح چنين مسائلي ممکن است مثل پاشيدن بنزين روي جرقه هاي آتش باشد که در کوتاه ترين زمان ممکن جرقه هاي ضعيف را که يک بچه هم مي توانست خاموش کند، به آتش مهيب و خانمان سوز تبديل مي کند که آتشنشان هاي ماهر هم نمي توانند خاموشش کنند.

صورت دوم: گاهي اوقات دخالت عملي انجام مي گيرد، يعني انتقال مباحث محرمانه خانواده (زوجين) به اشخاص ديگر. حتي اگر اين اشخاص پدر ومادر زوجين باشند باز هم انتقال مباحث به آن ها کار درستي نيست چرا که دعوت اين اشخاص براي قضاوت و پا در مياني، فقط آتش دعوا را شعله ور مي کند چون اين افراد ذي نفع هستند و غالبا قضاوت شان بي طرفانه نخواهد بود . بنا براين زوجين بايد بدانند که مسئله پيش آمده، فقط به خودشان مربوط مي شود و هر اخلاق بدي داشته باشند مربوط به خودشان است نه خانواده شان ، و بايد با همديگر گفت وگو و مسئله را حل کنند يا به اشخاص متخصص و مشاور مراجعه کنند.



در دعوا با همسر گروکشي نکنيد:
رفتار صحیح هنگام دعوا با همسر

هنگام دعوا با همسرمراقب کلماتتان باشيد:


استفاده از بعضي کلمات در حين دعوا ممنوع است؛ اين کلمات عبارت است از هيچ وقت، هميشه ، هرگز و... به عبارتي از به کارگيري الفاظ منفي که کل زندگي را هدف قرار مي دهد، بايد خودداري کرد مثلا اين جملات: هيچ وقت تو شوهر خوبي برايم نبودي، هيچ وقت مرا دوست نداشتي، هميشه فحاشي مي کني، هرگز به خانواده من احترام نگذاشتي و هيچ خيري از تو نديدم.



موقع دعوا با همسر از مقايسه کردن بپرهيزيد:



يادمان باشد يک دعواي کوچک انتهاي زندگي مشترک نيست و نبايد خطوط قرمز شکسته شود، يکي از خطوط قرمز مقايسه همسر با ديگران است ، گاهي اوقات طرفين شروع مي کنند به تعريف و تمجيد از ديگران و طعنه زدن به همديگر، که اين مسئله ممکن است دلشکستگي عميقي بين زوجين ايجاد کند که التيامش مدت ها طول بکشد.



از درد دل با نامحرم بپرهيزيد:

از بازگو کردن اسرار خانواده و بيان حرف دل به نامحرمان بايد خودداري کرد چرا که اين مسئله ضربه بزرگي بر پيکره زندگي وارد مي کند، بعضي اوقات اشخاص قبل از اين که از همسر خود جدا شوند شروع به ارتباط با نامحرم مي کنند و مسائل زندگي خود را با يک شخص اجنبي به اشتراک مي گذارند که اين مسئله تباهي زندگي دنيوي و ويراني حيات آخرت را به دنبال دارد.

دعوا را کش ندهيد:

سعي کنيد دعوا را زود تمام کنيد و موجب عصبانيت بيش از حد همديگر نشويد، مي توان ادامه بحث را به زماني بهتر و موقعي موکول کرد که حال هر دوي شما مساعد باشد همچنين بعد از دعوا به مباحث و مسائلي که در بحث اتفاق افتاده است نبايد فکر کرد و همه انتقادها و بحث ها را خيلي سريع از خاطر خود پاک کرد و با يک شاخه گل زيبا و نوازش عاشقانه طراوت از دست رفته را باز پس گرفت.

منبع: روزنامه خراسان

 

بعد از دعوا با همسر چکار کنیم

چطور اختلافات و مشاجرات با همسرتان را حل و فصل کنید

زن مرد مشاجره

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-02-28 20:24:10منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
19529





نظر شما در مورد مطلب برخورد اصولی هنگام دعوا با همسر چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چطور دیگران را عاشق خود کنیم
چطور دیگران را عاشق خود کنیم

شکست عشقی در دوران دانشجویی
شکست عشقی در دوران دانشجویی

از کجا بفهمیم کرونا گرفته ایم؟
از کجا بفهمیم کرونا گرفته ایم؟

صبحانه ای که بیش از 50 درصد از وزن را کاهش می دهد
صبحانه ای که بیش از 50 درصد از وزن را کاهش می دهد

راه های بالا بردن اعتماد به نفس
راه های بالا بردن اعتماد به نفس

شوهرم به هوسرانی با دختران افتخار می کند
شوهرم به هوسرانی با دختران افتخار می کند










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

4120

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266467773

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام