مشاور سنتر

ریشه تنوع طلبی جنسی در زندگی زناشویی

تنوع طلبی جنسی در زندگی زناشویی

هر گاه بنا به هر دلیلی، تنوع طلبی جنسی در یکی از زوجین پدیدار شد هرگز نباید این مساله مسکوت گذاشته شود یا طرف مقابل سعی کند با چشم پوشی و اقدامات غیر مستقیم سعی در حل ان مساله داشته باشد بلکه این اختلال، نیازمند کمک تخصصی است.
نوگرایی و تمایل به تجربه موقعیت های جدید، از ویژگی های بشر است و اگر اینگونه نبود، به جای شرایط فعلی شاید هنوز شبیه به انسان های چند هزار سال پیش زندگی می کردیم. بیشتر افراد دوست دارند غذاهای متنوع بخورند، چیدمان خانه خود را گاه عوض و برای دیدن اماکن جدید رنج سفر را بر خود هموار کنند با این حال در زندگی هر انسانی، مفاهیمی وجود دارد که با تنوع طلبی های انسان همخوانی ندارد؛ یکی از این مفاهیم "تعهد یا مسئولیت پذیری" در ازدواج است.
در میان تعهدات انسانی، ازدواج از مهم ترین و پرمسئولیت ترین پیمان ها محسوب می شود. در کمتر تعهد دیگری تا این حد همه جنبه های زندگی یک نفر از فرمول «من» به «ما» تغییر می کند. از طرفی هیچ مرد یا زنی نمی تواند ادعا کند که در زندگی خود حداقل به لحاظ ظاهری با فردی زیباتر یا جذاب تر از شریک زندگی اش مواجه نخواهد شد. به همین دلیل باید بتواند بر حس تنوع طلبی در این خصوص فائق آید. لازم است هرکس در این خصوص بتواند خود را به اصول و قواعد خاصی پایبند کند. به نظر فراگیرترین این قواعد «اخلاق» و «شرع»  است.

وفاداری جنسی در زندگی زناشویی

هرچند  تنوع طلبی پایه فیزیولوژیک و روانشناختی دارد  ولی در ازدواج چون یکی از آیتمها وفاداری جنسی  است بنابراین  تنوع طلبی مورد قبول زوجین نخواهد بود. هر رابطه جنسی دو بعد دارد: عاطفی و شهوانی. اگر بعد شهوانی قویتر باشد میل به تنوع طلبی بیشتر است و اگر بعد عاطفی قویتر باشد میل به یگانه خواهی جنسی. در کل در مردان به دلیل اهمیت بیشتر بعد شهوانی( تحت تاثیرژنتیک و آموزه های محیطی)، تنوع طلبی بیشتر دیده میشود و در زنان به دلیل اهمیت بیشتر بعد عاطفی، یگانه خواهی جنسی بیشتر غالب است .
همچنین  تنوع طلبی افراد می تواند ناشی از تیپ شخصیتی و نیز مسایل ناخوداگاه فرد باشد و اگر حالت اجبار به خود بگیرد صد در صد مرضی است و با هیچ مستند شرعی یا قانونی نمی توان به توجیه مرض و اختلال روانی پرداخت اما در هر حال به هیچ عنوان نمی توان شرایط تربیتی، محیط تغذیه کننده های فکری و تقیدات مذهبی و اخلاقی فرد در کل شرایط زندگی را مورد بی توجهی قرار دارد.
هر چند که برخی از روی عمد یا ناآگاهانه سعی در توجیه تنوع طلبی انسان در همه زمینه های زندگی داشته و تنوع طلبی جنسی  را هم از همین طریق توجیه می کنند تا سرپوشی بر این انحراف رفتاری و اخلاقی بگذارد، اما روابط زناشویی و در کل زندگی مشترک جز آن مقولات خاصی است که تنوع طلبی در آن هیچ جایگاهی ندارد. خصوصا که خانواده بستری برای تربیت و پرورش نسل آینده است و هر گونه انحراف، آلودگی یا بی توجهی به این مامن، تاثیرات سو و جبران ناپذیری بر حیات بشری جامعه خواهد گذاشت.

مشکلی که باید حل شود

هرچند  تنوع طلبی پایه فیزیولوژیک و روانشناختی دارد  ولی در ازدواج چون یکی از آیتمها وفاداری جنسی است بنابراین  تنوع طلبی مورد قبول زوجین نخواهد بود
البته در روابط زناشویی، تنوع، حفظ طراوت و جلوگیری از ایجاد یکنواختی بسیار مهم است. حد و مرز این تنوع را رضایت هردو طرف از یک رفتار (که دربرگیرنده نظرهای فرهنگی، اعتقادی و مذهبی هر یک از آن دو است) و آسیب نرسیدن به سلامت جسمی و روانی هر دو طرف تعیین می کند. با رعایت این دو شرط هیچ زوجی نباید محدودیتی برای نوع، زمان و مکان روابط خود قائل باشند و به این ترتیب روابط آنها همیشه از تنوع و کیفیت لازم برخوردار خواهد بود به شرطی که بتوانند در مورد خواسته های خود صمیمانه با یکدیگر صحبت کنند و بر این تصور نباشند که طرف مقابلشان باید خود بر همه چیز واقف باشد.
ضمن اینکه هر گاه بنا به هر دلیلی، تنوع طلبی جنسی در یکی از زوجین پدیدار شد هرگز نباید این مساله مسکوت گذاشته شود یا طرف مقابل سعی کند با چشم پوشی و اقدامات غیر مستقیم سعی در حل ان مساله داشته باشد بلکه این اختلال، نیازمند کمک تخصصی است.
مونا و کیارش باید سعی کنند در ابتدا جلسات روان درمانی را به طور جدی دنبال کنند و سپس در صورت عدم اصلاح این مشکل، حتما برای دارو درمانی تخصصی نیز اقدامات لازم صورت گیرد وفراموش نشود که کل جریان درمان، باید تحت نظر سکس تراپیست مجرب صورت گیرد.
منبع: تبیان
رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود
این مطلب در تاریخ 2016-06-19 18:29:58منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
14211





نظر شما در مورد مطلب تنوع طلبی جنسی در زندگی زناشویی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




نکات مهم هنگام ازدواج برای پیشگیری از طلاق
نکات مهم هنگام ازدواج برای پیشگیری از طلاق

سوالات اولین قرار دختر و پسر
سوالات اولین قرار دختر و پسر

آناتومی اندام تناسلی مردانه – آنچه مردان باید بدانند
آناتومی اندام تناسلی مردانه – آنچه مردان باید بدانند

درمان نازایی و ناباروری و هزینه های درمان
درمان نازایی و ناباروری و هزینه های درمان

شادی زنان بیشتر است یا مردان
شادی زنان بیشتر است یا مردان

شرایطی که زن میتواند طلاق بگیرد
شرایطی که زن میتواند طلاق بگیرد










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

9561

بازدید امروز:

25654

بازدید دیروز:

266976056

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام