مشاور سنتر

از شوهرم هر چی می خواهم یا هر چی می گم، میگه نه

از شوهرم هر چی می خواهم یا هر چی می گم، میگه نه

یکی از رفتارهای شوهر 34 ساله‌ام که به شدت من را آزار می‌دهد، این است که هر حرف یا درخواستی از سمت من با مخالفت او همراه می شود! برای هر چیزی باید ساعت‌ها با هم بحث کنیم تا قبول کند. استدلال‌های عجیب و غریبی دارد و خیلی کم به حرف‌های من گوش می‌دهد، با این‌که چندین بار هم چوبش را خورده و بعدش متوجه شدم که من درست می‌گفتم. چه کنم؟

 

مخاطب گرامی، در ابتدا این نکته را ذکر می‌کنم که ما باید همسرمان را همان‌گونه که هست بپذیریم و برای این‌که خواسته‌های ما را قبول کند، باید به خواسته‌های او احترام بگذاریم و اما چند توصیه به شما.

 

   به شوهرتان برای پاسخ دادن، زمان بدهید

 

وقتی همسرتان   به درخواست شما، پاسخ منفی می‌دهد، بهتر است به گونه‌ای دیگر درخواست خود را مطرح کنید؛ مثلا درباره کارهایی که برای انجام آن فرصت دارید، می‌توانید بگویید: خواسته‌ای از شما دارم و می‌خواهم که تا فردا درباره آن فکر کنی و به سرعت پاسخ ندهی. با این کار مقاومت فرد شکسته می‌شود و زمان کافی برای پاسخ دهی دارد. گاهی خود فرد هم نمی داند چرا در مرحله اول مخالفت کرده است و هنوز هم درباره آن شک و تردید دارد ولی چون پاسخ اولیه‌اش منفی بوده، بر آن پافشاری می‌کند و توانایی تغییر نظرش را ندارد. اگر از این روش استفاده کنید، به او فرصت می‌دهید درباره آن مسئله به طور منطقی فکر کند و از گرفتن تصمیم‌های ناگهانی جلوگیری می‌شود.

   با لجبازی، مقابله به مثل نکنید

اگر همسرتان در مقابل درخواست شما به اصطلاح لجبازی می کند، بهتر است در مقابل، شما لجبازی نکنید و به جای پا فشاری با کمی صبر حرف خودتان را بیان کنید و حتی گاهی اوقات با گذشت یک ساعت ممکن است نظر فرد درباره آن موضوع عوض شود.

 

   حواس‌تان به زمان مناسب باشد

 

زمان مناسبی را برای بیان خواسته‌هایتان انتخاب کنید. همان‌طور که می‌دانید موضوعات مهم، نیازمند توجه است. انتخاب زمان‌هایی که همسرتان به شما توجه نمی‌کند، مانند زمان‌هایی که تلویزیون نگاه می‌کند یا در گیری‌های ذهنی دارد، مناسب نیست. همچنین تلاش کنید عواملی را که باعث حواس پرتی می‌شود، از بین ببرید؛ برای مثال درموقعیت‌های آشپزی، حضور بچه‌ها، تماشای تلویزیون و رانندگی که باعث ایجاد حواس پرتی و در نهایت ایجاد برانگیختگی و ناراحتی در دوطرف می شود، خواسته‌هایتان را مطرح نکنید.

 

   قبل از بیان درخواست، لبخند بزنید

 

به شرایط فیزیکی خود و همسرتان توجه کنید. یادتان باشد درخواست خود را در زمان هایی که خود یا همسرتان گرسنه، تشنه، خسته یا بیمار هستید، مطرح نکنید، چون این موارد تاثیر بسزایی بر هیجان‌ها و حفظ توجه دارد. بنابراین زمانی را انتخاب کنید که هیچ کدام از دوطرف خسته نیستید و مشغولیت ذهنی ندارید. مکان راحتی را انتخاب کنید، بنشینید و نفس عمیقی بکشید و قبل از هر صحبتی به هم لبخند بزنید.

نویسنده : دکتر نجمه عابدی شرق | روان شناسی بالینی و مدرس دانشگاه

این مطلب در تاریخ چهارشنبه 20 مرداد 1400منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
2099





نظر شما در مورد مطلب از شوهرم هر چی می خواهم یا هر چی می گم، میگه نه چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




توقعات مردان از زنان
توقعات مردان از زنان

اصرار خانواده برای ازدواج مجدد
اصرار خانواده برای ازدواج مجدد

وظایف دستگاه تناسلی مردانه چیست ؟
وظایف دستگاه تناسلی مردانه چیست ؟

نکاتی در مورد قلب مردها
نکاتی در مورد قلب مردها

افرادی که «آه» می‌کشند کمتر افسرده می‌شوند
افرادی که «آه» می‌کشند کمتر افسرده می‌شوند

احتمال تکرار خیانت همسر
احتمال تکرار خیانت همسر










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

13664

بازدید امروز:

19268

بازدید دیروز:

267055463

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام