مشاور سنتر

بعد از طلاق با عشق دوران نوجوانی‌ام ازدواج کردم اما ...

بعد از طلاق با عشق دوران نوجوانی‌ام ازدواج کردم اما ...

خانمی هستم ۴۳ ساله. در۱۵ سالگی پدرم به‌زور من را پای سفره عقد نشاند با پسری که هیچ علاقه‌ای به او نداشتم. بعد از ۲۳ سال با دو تا بچه طلاق گرفتم چون آدم دو قطبی و بددهنی بود. بعدش با مردی از فامیل دور ازدواج کردم که از زمان نوجوانی یکدیگر را خیلی دوست داشتیم. یک سال اول زندگی‌مان خوب و مهربان بود اما الان با دخترم کنار نمی‌آید. رفتارش با خودم هم خیلی عوض شده و سر کوچک ترین چیزی داد و بیداد راه می‌اندازد. پسرم که ۵ ساله به خاطر رفتار شوهرم خانه من نمی‌آید و پیش پدرش است. چه کنم؟

 

خواهر گرامی، به‌نظر می‌رسد شرایطی که در آن قرار گرفته اید شرایط سخت و پر فشاری است. از یک طرف خودتان دچار مشکلاتی با همسرتان شده‌اید و از طرفی فرزندان‌تان در ارتباط با ایشان مشکلاتی را تجربه می‌کنند طوری که پسرتان ترجیح داده شما را ترک و با پدرش زندگی کند. در ازدواج‌های دوم که ما به همراه فرزندان خود وارد رابطه جدیدی می‌شویم، نیازمند داشتن مهارت‌ها و قوانینی هستیم که افراد جدید بتوانند با هم کنار بیایند و احساس امنیت کنند. البته ما اطلاعات کمی درباره ازدواج شما داریم اما در ادامه چند توصیه به شما داریم.


   به بهبود روابط خود و همسرتان بپردازید


هر چقدر زوج روابط بهتری با هم داشته باشند فرزندان از آرامش و امنیت بیشتری برخوردار هستند و در پذیرش و سازگاری با  فرزندان شما  تأثیر بیشتری دارد.  نقاط ضعف رابطه خود را پیدا کنید و آن‌ها را هر روز بهبود ببخشید. برای جلوگیری از تنش در روابط بین فرزندان و همسرتان، قوانین و قراردادهایی با همفکری هم تدوین و مکتوب کنید تا در زمینه‌هایی که دچار تنش می‌شوند این مشکلات به حداقل برسد. مثلا در زمینه‌های مالی، رفت‌وآمد، تحصیل و ... قوانینی ایجاد کنید تا فرزندان هم دچار سردرگمی نشوند. اگرچه هر دو زوج بهتر است قوانین را با هم ایجاد کنند اما نظارت بر اجرای قوانین بهتر است توسط والد اصلی فرزندان(یعنی شما) انجام شود. این کار از آسیب به روابط همسر و فرزندانتان جلوگیری می‌کند. در واقع هم فرزند احساس رها شدگی توسط مادر نخواهد داشت و چون همسرتان پدر اصلی نیست کمتر باعث موضع‌گیری و مقاومت فرزندان می‌شود.


 مشکل پسرتان چیست؟


باتوجه به سن فرزندان خود و آگاهی از نیازها و ویژگی‌های این دوره، در برقراری روابط صمیمانه با آن‌ها بکوشید. نگرانی شما از بابت زندگی پسرتان با پدرش چیست؟ معمولا فرزند ترجیح می دهد با والد اصلی که تنهاست زندگی کند احتمالا احساس امنیت و رضایت کمی در زندگی با شما(به‌خاطر ناپدری) تجربه کرده است که ترجیح می‌دهد با پدر خودش زندگی کند. مخاطب محترم، به نظر می‌رسد برای مدیریت ازدواج دوم به مهارت‌های بیشتری از زندگی اول نیاز هست که با مشاوره حضوری، می‌توانید مشکلات کمتری را تجربه کنید.

نویسنده : زهره حسینی| ‌مشاور و دانش‌آموخته دانشگاه علامه‌طباطبایی

این مطلب در تاریخ دوشنبه 4 بهمن 1400منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.4
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
5993





نظر شما در مورد مطلب بعد از طلاق با عشق دوران نوجوانی‌ام ازدواج کردم اما چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




با زنانی با این خصوصیات ازدواج نکنید
با زنانی با این خصوصیات ازدواج نکنید

مهمترین سوالات اولین جلسه آشنایی
مهمترین سوالات اولین جلسه آشنایی

تشخیص بارداری از ترشحات واژن
تشخیص بارداری از ترشحات واژن

علت ودرمان سوزش معده در بارداری
علت ودرمان سوزش معده در بارداری

چطور انرژی منفی را از خود دور کنیم
چطور انرژی منفی را از خود دور کنیم

مجردها خوشبخت ترند یا متاهل ها
مجردها خوشبخت ترند یا متاهل ها










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

8729

بازدید امروز:

25654

بازدید دیروز:

266975224

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام