جشن طلاق

جشن طلاق

جشن طلاق در ایران،خبرگزاری رویترز در گزارشی به رواج یک پدیده جدید به نام "جشن طلاق" در ایران پرداخته است.

به نقل از عصر ایران این خبرگزاری می نویسد، زمانی ازدواج و مراسم های عروسی مهم ترین کارکرد خانواده های ایرانی بودند، اما این روزها در تهران و برخی دیگر از شهرهای ایران پدیده ای جدید با نام "جشن طلاق" در حال گسترش است که یک روحانی بلند پایه معتقد است رواج این جشن ها ، پدیده ای شیطانی است.

رویترز با اشاره به اینکه رواج این پدیده در ایران ناشی از گسترش مساله فردگرایی و افزایش میل به جدایی و طلاق در جامعه ایران است، می نویسد، زوج هایی که از همدیگر با مراسم جشن جدا می شوند همانند عروسی کارت هایی برای دوستان و مهمانان می فرستند و حتی برای مراسم طلاق خود کیک سفارش می دهند.

پدیده جشن طلاق



بر اساس این گزارش ظهور پدیده ای به نام جشن طلاق در جامعه ایران نشانگر افزایش غیر قابل انکار پدیده طلاق در این کشور است. طبق آمارهای رسمی از سال 2006 همه ساله شاهد افزایش 1 و نیم درصدی طلاق در جامعه ایران بوده ایم به نحوی که بر اساس آمار رسمی در ایران هم اکنون بیش از 20 درصد از ازدواج ها در این کشور به طلاق ختم می شود.

بر اساس آمار های رسمی تنها در دو ماه فروردین و اردیبهشت سال جاری بیش از 21 هزار مورد طلاق در این کشور ثبت شده است.

افزایش زوج هایی که می خواهند طلاق بگیرند نگرانی محافظه کاران ایرانی را برانگیخته است . محافظه کاران افزایش طلاق را در جامعه در مغایرت با ارزش ها و اصول جمهوری اسلامی می دانند.

ماه گذشته مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری ایران اعلام کرد وجود بیش از 14 میلیون پرونده طلاق در سیستم قضایی کشور شایسته یک نظام اسلامی نیست.

بر اساس نظر کارشناسان دلیل غالب طلاق ها در ایران مسایلی چون خشونت های فیزیکی و اعتیاد است ، اما کارشناسان معتقدند افزایش طلاق در سال های گذشته عوامل دیگری ناشی از تغییرات اساسی در جامعه ایرانی نیز دارد.


حمید رضا جلایی پور استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران در این باره می گوید:" افزایش طلاق در ایران می تواند به موضوع افزایش فردگرایی در جامعه ایرانی نیز مربوط باشد.زن های ایرانی در مقایسه با گذشته تحصیلکرده تر وبه لحاظ درآمدی مستقل تر هستند از این رو اگر از زندگی مشترک شان احساس خوبی نداشته باشند می توانند به راحتی جدا شوند چون این مساله دیگر تابو نیست."

یک زن 41 ساله دانش آموخته شیمی که حاصل ازدواج او یک دختر جوان است بدون اشاره به نام خود می گوید 4 سال طول کشید تا از همسرش جدا شود. همسر او معتاد به مواد مخدر بود.

او می گوید در سیستم قضایی ایران درخواست طلاق از سوی زن بسیار سخت تر است از این رو پرونده طلاق او 4 سال طول کشیده است ، اما این زن از طلاق خود رضایت دارد و می گوید پایان آن زندگی مشترک برای او در حکم رهایی از جهنم و ورود به بهشت است.

او می گوید جشن طلاق به معنای مصطلح امروز نگرفته است اما در روزی که حکم طلاق آنها با همسرش جاری شده دوستانش را به خانه اش دعوت کرده و جشن گرفته است.

منبع : عصر ایران

آموزش رابطه جنسی - زوج خوشبخت

این مطلب در تاریخ 2014-11-11 09:58:32منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
اخبار و مطالب علمی و اجتماعی
تعداد بازدید
15948





نظر شما در مورد مطلب جشن طلاق چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




آماری که پسران مجرد را ناراحت میکند
آماری که پسران مجرد را ناراحت میکند

اگر دختری از پسری خوشش بیاد چکار کند
اگر دختری از پسری خوشش بیاد چکار کند

نشانه های مهم بارداری
نشانه های مهم بارداری

خونریزی واژن در دوران بارداری
خونریزی واژن در دوران بارداری

دوستم توسط فالگیر طلسم شده
دوستم توسط فالگیر طلسم شده

اثرات فاصله سنی زن و شوهر برروی سلامت آنها
اثرات فاصله سنی زن و شوهر برروی سلامت آنها










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

14247

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266292010

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام