نمی توانم پسری که قبل از شوهرم باهاش رابطه داشتم را فراموش کنم

نمی توانم پسری که قبل از شوهرم باهاش رابطه داشتم را فراموش کنم

  

34 ساله ام و یک پسر سه ساله و دختری یک ساله دارم. با وجود تحصیلات دانشگاهی، درگیر ازدواج ناخواسته ای شدم. منظورم این است که خانواده‌ام برای ازدواج من بسیار اصرار داشتند اما نه با پسر مورد علاقه خودم. گاهی فکر می‌کنم کاش لااقل همسرم از نظر فکری به من نزدیک بود. ما یا در حال بحث و دعوا هستیم یا هیچ حرفی باهم نمی‌زنیم. من پیش از ازدواج به پسری علاقه‌مند بودم اما خانواده‌ام به دلیل موقعیت مالی او کاملا با این ازدواج مخالف بودند. حالا پس از شش سال از زمان ازدواج‌مان، ماه پیش این آقا را اتفاقی دیدم و به یاد گذشته‌ها افتادم. پیش از این‌که او را بعد از سال‌ها ببینم، همواره به او فکر می‌کردم. این روزها دعوا و مشکلاتی که با همسرم دارم و از طرفی فراموش نکردن آن فرد مرا دچار عذاب وجدان کرده است.

مخاطب گرامی کاملا مشخص است که از لحاظ روحی در فشار هستید و تضادهایی در افکار و باور های  شما وجود دارد و در شرایط سختی گرفتار شده‌اید. چند نکته را برای شناخت بهتر موقعیت تان پیشنهاد می‌کنم.

   مسئولیت بله گفتن خود را بپذیرید

رضایت نداشتن شما از زندگی مشترک، ناکام ماندن در تحصیل و کسب و کار مورد علاقه و ... کاملا قابل درک است اما این‌که شما مسئولیت تمام این اتفاق‌ها را متوجه پدر، مادر و همسرتان بدانید و نقش خود را تاثیرگذار ندانید، کمی غیرواقع‌بینانه است. به هر حال کسی که پای سفره عقد بله را گفته، خود شما بودید و در آن زمان شاید می‌خواستید بهترین تصمیم را بگیرید پس مسئولیت و نقش خود را بپذیرید. تا زمانی که حس قربانی بودن دارید، درگیر خشم، تاسف و اندوه زیادی درباره خود و اطرافیانتان هستید که باعث می‌شود برای حل مسائل تان گام مهمی برندارید.

   همسرتان را با دیگری مقایسه نکنید

درباره آقایی که قبلا در زندگی شما بودند هم باید بگویم یک سری احساسات در دوران مجردی و پیش از ازدواج وجود داشته‌اند که به هر دلیل به وصال نرسیده و ذهن ما بعد از اتمام آن رابطه کم کم نکات منفی و نقاط ضعف رابطه را فراموش و شروع به ایده‌آل‌سازی از شخص و رابطه می‌کند تا جایی که ما را وارد بازی مقایسه با هر خواستگار یا حتی همسرمان با آن فرد می‌کند. مطمئن باشید همه انسان‌ها ضعف‌هایی دارند و در کل مقایسه فعلی خطاست اما تا زمانی که با فردی زیر یک سقف زندگی نکرده باشید، نمی‌توانید وی را با همسرتان مقایسه کنید.

   درگیر خیال و رویا نشوید

پیشنهادم به شما این است که درگیر خیالات و رویاسازی در خصوص آن فرد و زندگی با این آقا نباشید و در عالم منطق و واقع‌بینی فکر کنید چرا که شما آن خانم مجرد سال‌های پیش نیستید. گاهی مجموع باورها و افکاری که ما درباره موضوعات مختلف از جمله رابطه با همسرمان داریم باعث ناکام شدن‌مان در زندگی می‌شود نه خود واقعی و ویژگی‌های طرف مقابل، به همین دلیل حتما لازم است در این زمینه از متخصص کمک بگیریم. برخلاف باور عموم، خوشبختی و رضایت زناشویی چیزی نیست که ناغافل نصیب ما بشود بلکه برای داشتن رابطه خوب و صمیمی باید مهارت‌هایی را در حوزه ارتباط موثر، زناشویی و مدیریت هیجان کسب کنید و در کنار آن کارآمدی افکار و باورهایمان را به چالش بکشیم و باور داشته باشیم که رابطه خوب ساختنی است.

بیشتر بدانید: اهمیت فراموش کردن روابط قبل از ازدواج

بیشتر بدانید: نمیتوانم عشق قبلی را فراموش کنم

نویسنده : ستاره صبوری| کارشناس ارشد روان شناس بالینی

این مطلب در تاریخ 2019-07-24 15:46:04منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
3974





نظر شما در مورد مطلب نمی توانم پسری که قبل از شوهرم باهاش رابطه داشتم را فراموش کنم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




نامزدم با دخترا چت میکنه
نامزدم با دخترا چت میکنه

عشق در نگاه اول
عشق در نگاه اول

آیا نتیجه بی بی چک دقیق است
آیا نتیجه بی بی چک دقیق است

درد در آلت تناسلی مردان
درد در آلت تناسلی مردان

غصه خوردن چاق می کند یا لاغر
غصه خوردن چاق می کند یا لاغر

طلاق به دلیل فالوورهای اینستاگرام
طلاق به دلیل فالوورهای اینستاگرام










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

12945

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266448883

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام